maandag 13 oktober 2014

"Lekker oud-Hollands",....



Met het recept van de oud-Hollandse Stroofwafelcake ben ik heel snel klaar,...

Gewoon Koopmans, 
die van de reclame op t.v,
misschien dat je de ook wel gezien hebt,....


Twee cakes werden er gebakken 
en nu nog een klein stukje over dus deze cake werd wel lekker gevonden,...

Achter de witte wafel pannenlap ligt een bolletje sokkenwol..
Nu niet voor een Lalylala,
gewoon voor een paar heerlijke warme sokken.

  
1 paar is klaar 
en geniet van die heerlijke warme pootjes!

Omdat ik zo blij ben met de sokken willen de huisgenoten hier ook wel een paar hebben om te voelen waarom ik zo blij ben met mijn sokken,....
Zijn het niet van die kriebel dingen?

Zie nu dat de goedkope kaarsen in het windlicht een grote zwarte bende hebben achtergelaten.
Vandaag maar even schoonmaken
 en dan zeer zeker deze kaarsen weg doen 
want ik heb wel wat beters te doen dan poetsen!
;o)


 Kijk wat een gezellige mand er in de hoek van de kamer staat.

Waar je heerlijk tijd in kan stoppen 
en wees eerlijk dat is toch veel leuker dan poetsen?!


In de hobbywinkel bleven twee lapjes,
 precies in mijn kleuren,
aan mijn vingers plakken,...

Kon er niets aandoen,..

Denk dat mijn vingers plakten van de oud-Hollandse Stroopwafelcake!!


Nu snel mijn thee opdrinken,
wasmachine aan,
wasje ophangen
want zo meteen komt Sjaantje eraan! 

Fijne maandag,

25 opmerkingen:

  1. Heerlijk Wilma weer een gezelli blogje van jou hand.geniet van sjaan .en de lapjes ja die zouden bij mij ook blij en plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die cake ziet er heerlijk uit. Aan de bovenkant zie ik een stroopwafelreliëf, klopt dat? Je sokken zien er lekker dik en warm uit, op welke pen heb je ze gebreid? Leuk dat je huisgenoten nu ook sokken willen ;-) En ach, dat kaarsenzwart, het hoort ook wel een beetje bij een brandende kaars toch? Ik vind het wel gezellig staan op het glas, maar ja, dat poetsen daarna is natuurlijk helemaal niet gezellig...
    Wat een mooie bijpassende stofjes bleven er aan je vingers plakken, dat vond je vast niet erg. Het is vandaag heerlijk herfstweer om binnen te blijven en dit soort 'klusjes' te doen. Veel plezier met Sjaan.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad zitten er stukjes stroopwafel op de cake en in,.. Ik brei op 2,5 met deze keer wat dikkere sokkenwol. Nu met mooier garen bezig,...

      Groetjes,...

      Verwijderen
  3. Wat heb je een gezellige blog Wilma en wat schrijf je heerlijk. Bloggen is nog niet zo makkelijk. Het is gewoon een vak apart. En wat fijn dat je sokken kunt breien, dat krijg ik helaas maar niet onder de knie. Ik zet je als eerste in mijn lijstje. Groetjes van Peet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je complimenten!!
      Het breien van sokken is niet eens zo moeilijk,..
      Een GOED patroon en mooie sokkenwol,...
      Misschien de eerste keer wat dikkere sokken breien?
      Met scheepjes Noorse wol?

      Het is wel erg ontspannend om te doen,...

      Groetjes,....

      Verwijderen
  4. ben lekker bij je op de koffie gebleven, genietend van Sjaan, even de mooie dame uit haar mandje gehaald,... en de stroopwafelcake,.... uhm,..... is op,....
    *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig!! Gestopt met roken en 9 kilo meer Wilma,..
      ;o)

      Verwijderen
  5. Heerlijk, zo'n cake, maar ik mag het niet te vaak bakken, want ik vind het veel te lekker !
    Wat een mooi plaatje, je DJ in een mandje. Je kleuren komen zo weer erg mooi uit !
    En ik snap ook goed dat je nu en dan even aan het haken bent, bij mij komen er ook vaak projectjes tussendoor, zoals nu Kerstsokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig, mijn boodschappen zijn binnen, mijn kop thee is op, de wasmachine draait en er moet nog gestreken worden, voordat ik iets voor mezelf ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De strijk is hier gelukkig al gedaan!! Na het weekend altijd te veel,...

      Groetjes,..

      Verwijderen
  7. "Iets" bakken is leuk, net als met patchwork, je ziet gelijk resultaat, maar dan anders!
    Ziet er lekker uit!
    Succes met Sjaantje verder, groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heb inderdaad de reclame gezien, zitten de stukjes stroopwafel ook in het pak of moet je die zelf bijkopen? want wij zijn gek op stroopwafels dus die cake komt er ook vast een keer.
    je hebt een heel gezellig mandje in je kamer staan met mooie DJ blokjes in prachtige kleuren.
    leuk dat je die lapjes aan je vingers had plakken en dan ook nog net de goede kleuren, dat moet je vaker doen hihi
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vond ik wel een beetje vreemd dat je de stroopwafels bij moet kopen,.. Je hebt er 4 voor een pakje nodig,..

      Verwijderen
  9. Hee Wilma, dat pak stroopwafelcake heb ik ook nog in de kast staan, tijd dat het er uit komt als ik het zo lees, heerlijke mand heb je daar staan, wat zouden mijn katten er snel in en op liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. piep och wat erg die oplakkepollen (handjes in t antwerps) , ja daar blijven die stofjes aan hangen he, wat leuk zo op de mand, en wat er op de mand ligt, wauw....knap hoor, en sjaantje braaf geweest ? knuf en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zag toevallig gisteravond de reclame voor de stroopwafelcake. Ook maar eens proberen. Zie dat de plakhandjes echt heel goed plakken en er twee lapjes aan vast bleven zitten. Dan moet ik het zeker een keertje proberen. Heb nog niet zo heel veel lapjes. Hahah...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helpt zeker om zo wat lapjes te scoren,...
      :o)

      Verwijderen
  12. Wat een mooie sokken die zullen heerlijk zitten. En dan de cake lijkt me lekker nog niet gemaakt. De lapjes zijn erg mooi en passen precies bij je sjaantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekkere cake… Jij hebt je vast vermaakt met je Dear Jane-blokjes vandaag! Mooie lapjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk jouw cake en niet moeilijk te maken…...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O zo erg lekker die cake en ja twee tegelijk bakken, is hier ook zo.
    Sokken breien voor huisgenoten, ja die weten ook dat ze lekker zitten en warm zijn.
    Fijne dag gehad met Sjaantje ?
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet je Sjaantje er toch prachtig uit zo in die mand! En die heerlijk warme sokken, die gaan nu goed van pas komen, ik vind het 's avonds al weer behoorlijk fris worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hmmm lekker hoor! Ik zag toevallig gisteravond ook de reclame voorbij komen op de tv...
    Wat is je Sjaantje toch geweldig mooi.....staat gezellig zo in de mand!
    Fijne dag, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma