woensdag 26 november 2014

"Bang voor ratten??",...


Hoi lieve scheet van een hond
en dat terwijl je baasje soms geen hond in je ziet,
als je op de bank ligt met je koppie op een kussen 
en het liefst een dekentje om je heen,.....

Werkelijk!! Dat is toch geen hond meer??

Natuurlijk wel,...

Onze heerlijke lieve ondeugende halve Beagle die soms ook echt wel een rotzak kan zijn,...

*Ü*


Vandaag geen nieuws over de vingerhoedjes, Boyke,...

Zal vandaag eens wat vragen beantwoorden die over de lalylala's zijn binnen gekomen,....

Het patroon kun je kopen bij Ravelry of Lalylala shop 
en deze patronen krijg je per mail toegestuurd. 

De poppen worden bijna alleen met vasten gehaakt 
en haak je in een spiraal ronde vormen,...


Het basispatroon is vrijwel gelijk bij de poppen.
Hier en daar is een staartje anders of de oren,...

Het lammetje haak je met een popcornsteek 
en is van tweed sokkenwol van Regia gemaakt
die ik bij de Wolhalla bestel,...

Sokkenwol op pen 2,5 wordt door mij gebruikt 
en natuurlijk kun je ook een dikke wol gebruiken waardoor de lalylala veel groter wordt,..
G*A*A*F


Mijn ratje heeft al een heerlijk rattenstaartje gekregen 
en dat terwijl ik helemaal niet houd van ratten,....

Op het internet is een gratis patroon te vinden van Rita het konijn 
en moet eerlijk zeggen dat ik jullie vraag wel begrijp want het patroon van de basis zit er niet bij.
Je moet een patroon hebben om Rita het konijn te kunnen maken,....

Ik heb het niet bedacht, hoor,..
;o)


De ogen zijn bij Lupo het lammetjes en bij Bina de beer met dikke katoen erop gemaakt.
Bij het ratje heb ik veiligheidsoogjes gebruikt dit omdat er gespeeld mee kan worden door kinderen.

Het borduren van de oogjes wordt vaak geadviseerd voor baby's en moet je goed opletten dat je vasten steekjes mooi strak zijn zodat er geen vingertje komt vast te zitten,...


Hoi Minoes!

Ben je een beetje jaloers, meisje?

Durf je het aan kijk dan even bij Lalylala.com 
en zie hoeveel leuks er te koop is,...

Ik wil nog graag het vosje en de paddenstoel,..
Ach heb ook nog geen patroon in huis!!

De vragen over de workshops worden vandaag per mail beantwoord,...


9 opmerkingen:

  1. Ze zijn allemaal even schattig. Het wordt zo een gezellige dierenboel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve foto's! De Lalylala's zijn prachtig hoor, maar tegen de fotomodellen op de foto's kunnen ze natuurlijk lang niet op ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat leuk, dat jij een paar Laylala's hebt! Ik heb het patroon liggen, maar nog niets mee gedaan, omdat ik niet zo'n haakwonder ben. Moet het toch misschien maar eens gaan proberen, want ik vind die van jou zo geweldig leuk en mooi (en dan vooral dat lammetje...).
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijkheden, je hond is een heerlijke schat, en de haakpatronen zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ze zijn zo leuk wilma en heel erg bedankt voor je link heb het patroon bestelt als je niet zo ver woonde kwam ik gezelli bij jou een workshopje doen in je gezellige kuinhuisje
    Groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes van beestjes. En de vingerhoedjes stralen en dat heeft denk ik te maken met de kleuren die je gebruikt. Nou denk ik ik weet het wel zeker.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma