maandag 17 november 2014

"Holland, heerlijk kikkerlandje",....


Afgelopen zaterdag was het zover 
en kwam Sinterklaas in ons kikkerlandje aan,....

De buitenlandse lezers zullen hier misschien niet veel van begrijpen,
dit is typisch een Hollands kinderfeest,.....

Waarom moet dit zo verpest worden bij de intocht
en hebben de kinderen zo'n last van onze discussie?



We proberen de kinderen een paar heerlijke spannende 
en vooral gezellige weken te geven
en te laten genieten van al die Pieten en Sinterklaas 
met natuurlijk hier en daar een cadeautje en wat lekkers,....

Wat een heerlijk kinderfeest!!


De winterboompjes staan in de vensterbank 
en zoals het al jaren staat met de zwarte pieten met hun
kroeshaar en gouden oorbellen, Amerigo en natuurlijk Sinterklaas.


Wel hebben de pieten een lief gezicht en een stralende lach,....
dat was vroeger toen ik een klein meisje was wel anders.

Een norse, boze piet, die als je stout was geweest,
je in een zak propte 
en zonder pardon mee nam,....

Gelukkig zijn er wel wat dingen veranderd
en laten we nu de kinderen genieten van dit typisch Hollands kinderfeest zonder ergens bang voor te hoeven zijn,...

390 vingerhoedjes. Zo zijn er de afgelopen week 104 hoedjes bijgekomen ,...

En natuurlijk wil dit kleine meisje ook genieten,
die in plaats van een gezellig blogje schrijft over de vingerhoedjes,
op de zeepkist staat 
en mij zo boos kan maken,
dat de kinderen hier de dupe van worden!!

Volgende keer weer een rustige Wilma,
die van de zeepkist af is
en gezellig kletst over gezellige projectjes,...
:o)

Fijne gezellige weken in deze weken dat de Sint in ons kikkerlandje is!


13 opmerkingen:

  1. Ik snap helemaal wat je bedoelt! Ook ik heb me er behoorlijk aan zitten ergeren....90 arrestaties bij een kinderfeest in Gouda..... We willen respect hebben voor alle culturen, maar we mogen toch ook wel wat respect terug verwachten?
    Hopelijk wordt het weer een heel gezellig Sinterklaasfeest dit jaar, zonder nog meer van die strubbelingen!
    Wens je nog veel gezellige steekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens, ik sluit mij bij jou op de zeepkist! Ik denk dat het daar lekker druk op wordt hi hi. Maar laten wij met z'n allen de boel maar niet door een kleine minderheid laten bederven en gewoon doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige Sinterklaasversieringen heb je! En die discussie... ik hoop dat ze er heel snel achter zijn dat het moet blijven zoals het was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele maal met je eens wilma het is gewoon te gek voor woorden maar je sint en pietjes zijn geweldig hoop dat de komende weken het gezellig blijft
    Liefs corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enorm leuke versieringen Wilma, de klomp! en die bomen! En dan dat prachtige paard! Zo gezellig in deze tijd.....ik zou willen dat de hele discussie weg gaat zakken, maar ik vrees het ergste want iedere talkshow en krant staat vooraan om er weer over te beginnen .....BAH!
    Jouw kleinkinderen boffen maar met zo´n oma!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik spring samen met je op de zeepkist! Ik hou van onze eigen Sinterklaas en Zwarte Piet, en dat houden van, doe ik met heel veel plezier & respect, want als ik ze samen zie, ben ik weer een kind,... en dat is zo leuk.
    Dag lieve Oma Wilma met zulke prachtige kleinkinderen!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is er nog een plekje op die zeepkist bij jullie? Ik ben het hartgrondig met je eens, Wilma, vooral nu ik het Sint-feest opnieuw beleef door de ogen van mijn 3-jarige kleindochter.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je het gezellig gemaakt, helemaal in de stemming !. Die klomp vind ik ook zo leuk.
    Ook ik vind dat je helemaal gelijk heb ! Wat een rare mensen heb je toch om een kinderfeest zo te verpesten.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk met de Sinterklaas en de Pieten in huis.
    Ik snap ook niets van de discussies hoor het gaat toch om de kinderen? Ik stap samen met je op de zeepkist en bewonder ondertussen je vingerhoedjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een schattige winterboompjes, Gewoon lekker Sinterklaasfeest vieren, met Zwarte Pieten, zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij kunnen wel een partij of zo iets oprichten tegen de witte of andere kleur piet en VOOR de zwarte Piet. Ik probeer iedereen te begrijpen en te respecteren maar laat onze kinderen en kleinkinderen van dit feest genieten. Ik hoop dat er iets of iemand is die opstaat en daar
    duidelijk in kan zijn. Dat wij voor nu en in de toekomst weer gewoon van dit kinderfeest kunnen genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je er een gezellig blogje van. heel leuk die Sint versieringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer gezellig om te lezen, vorig jaar had je ook die mooie Sint versiering
    Je vingerhoedjes zijn super.
    Maak je maar niet boos, is het hele kletspraat niet waard.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma