maandag 3 november 2014

"Wil je ook iets lekkers uit de trommel?",...


Wil ik mijn perfecte sokken laten zien die vorige week af zijn gemaakt gaat het niet helemaal lekker met de foto nemen.

Ze staan er nog net op
en ik kan je zeggen,
dat ze heerlijk zitten
en bovendien zo lekker warm.

Het patroon om deze sokken te breien is steeds iets veranderd 
en nu is het toch wel een fantastisch patroon geworden.
Mijn bee-vriendinnetje Gradie wist een prachtige teen te breien 
en dat was gelukkig snel aan mij geleerd.


Zaterdagmiddag even bij de action geweest om wat mesjes en een plank te kopen
omdat ik in de avond een lekker kaasplankje op tafel neer ging zetten
en wij eigenlijk dan altijd mesjes tekort komen,....

Niet alleen dat mocht mee naar huis,
ook deze trommel omdat ik zo van trommeltjes houd.

Trommeltjes met snoepjes,
trommeltjes met koekjes,
trommeltjes met thee zakjes,
trommeltjes met,... 


heel veel vingerhoedjes!!

Die mogen allemaal aan een lapje worden gezet
en zonder dat ik nu weer de hele huiskamer op de kop heb,
kan ik heerlijk bezig zijn met deze toch wel hele kleine vingerhoedjes,...


Het wordt wel erg mooi in deze Wilma-kleuren.

Nog even wat vingerhoedjes aan elkaar zetten 
en dan zuurkool maken,...

Heerlijk ouderwets met zuurkoolspek, rookworst 
en een klont margarine erdoor en een kuiltje jus,...

Houden jullie nu ook van zuurkool?

Ik verheug mij de hele dag op de zure kool!!
*Ü*


19 opmerkingen:

  1. Hey lachebek, heerlijk eigengebreide sokken aan je voetjes en oh zuurkool lekkur!
    je snoeppot ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk trommeltje. En de inhoud, wat een verrassing.
    Smakelijk eten. Groet, Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een mooi trommeltje.Leuk je vingerhoedjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De wint gaat op dit moment om het huis tekeer. na al dat mooie weer is nu de tijd aangebroken voor heerlijke stampotten. Een heel lief trommeltje. En het heeft een goed bestemming gekregen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig blogje weer, lekker warme voeten, en aller schattigste vingerhoedje, in een sierlijk lieve trommel
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, je vingerhoedjes! En wat liggen de lapjes mooi klaar in dat schattige trommeltje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto met de tenen van je sokken er nog net op '-) Je hebt een leuk trommeltje gekocht, handig zo met drie vakken voor je vingerhoedjes, opgeruimd staat echt netjes nu.
    En zuurkool? Dat heb ik vanavond gegeten, mmmm!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De regen slaat tegen de ruiten. Heerlijk zuurkool. Trouwens, die trommeltjes hebben ook een smakelijke inhoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke trommel ik ga morgen ook eens even kijken. De vingerhoedjes zijn zo mooi ik ben er ook mee besig. En zuurkool ik heb het eind vorige week ook gegeten heerlijk vers uit het vat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi wilma
    Wat een heerlijke sokken die wil ik ook ooit is maken al vaak aan begonnen maar op een of andere manier mislukt het hihi maar eens gaat het lukken
    Je trommeltje is super ik ben ook verslaaft aan trommeltjes bakjes en kleine naaidoosjes
    Groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk trommeltje! En prachtige kleuren van je vingerhoedjes. En dan die zalig warme sokken erbij! Helemaal goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een knusse blogpost, met allemaal lekkere dingen. Ja, ik ben dol op zuurkool, en ook op zulke mooie trommeltjes, en op mooie, warme, zelf-gebreide sokken, en natuurlijk... op lapjes! En wat een lieve vingerhoedjes heb jij van je lapjes gemaakt...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, dus ! Ik zal nu opnieuw reageren.
    Wat maak je toch altijd mooie dingen en wat is het leuk om dit steeds op je blog te kunnen lezen. Ik hoop dat je hier nog lang mee doorgaat. Het is heel inspirerend !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie sokken hoor helemaal mijn kleur, en wat een gezellige trommel met vingerhoedjes. Ik heb de stempel bij Dorry besteld en ga dus ook maar aan deze gezellige klus beginnen, restjes zat.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie vingerhoedjes! En nee, ik hou niet van zuurkool! Maar geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk jouw vingerhoedjes, trommeltjes en vooral de geur van de zuurkool die bijna tot hier doordringt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi die blikjes met lapjes en zuurkool lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!