donderdag 4 december 2014

"Huiselijk en OUDERWETS!!",....

 

Hier in het huisje van Kuin is het vaak even terug in de tijd 
en volgens de kinderen OUDERWETS ,....

Een OUDERWETSE kerstkrans is gemaakt 
en ligt op de tafel mooi te wezen
met OUDERWETSE besjes, OUDERWETSE dennenappels en lekker veel rood, ook heerlijk OUDERWETS.
Natuurlijk nog even wachten om hem helemaal te laten zien
want we vieren hier in ons kikkerlandje wat graag het OUDERWETSE Sinterklaasfeest!

Rada de rat is af 
en staat gezellig bij Lupo het lam en Bina de beer.

Wat is het haken hot
 en voor mij zo heerlijk OUDERWETS,....
;o)


Kira de kangoeroe
 (dacht toch echt dat het kangaroe moest zijn)
is in de maak 
en volgens de kinderen niet eens OUDERWETS!!


Bij de keurslager heerlijke OUDERWETSE balkenbrij gekocht en gebakken.  
Hier in Arnhem kun je ook balkenbrij kopen met rozijnen 
en had dit nog nooit gezien,
dus voor ons zonder,
lekker OUDERWETS,..

Wat denk je??
Moeders mocht alles alleen opeten 
en werd mij van harte gegund!!

Dat OUDERWETSE gedoe zou toch niemand meer eten
en aten we dat vroeger omdat er niets anders was!

Sommige OUDERWETSE dingen worden niet begrepen
terwijl ik het zo lekker vind!!

Het huisje van Kuin stonk wel erg na het bakken van de balenbrij naar boekweit,...
;o)


Grandmother's flowergarden is een heel bekend OUDERWETS patroon in de quilterswereld
en kon het dan zeker niet laten om wat OUDERWETSE hexjes te haken.

De bolletjes met katoen zijn wat restjes 
en weet wel zeker 
dat er wat bolletjes bij gekocht gaan worden,...

Is het niet een geweldige OUDERWETSE bloemendeken?

Fijne donderdag, allemaal



15 opmerkingen:

  1. Voor sommigen misschien ouderwets voor mij lekker gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOO Wat houd ik toch van ouderwets, behalve dan van balkenbrei.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dingen van het vroegere, ouderwets dus blijven altijd gezellig.
    Balkenbrei kennen we hier in Friesland niet, ik weet het dus niet.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor gewoon ouderwets gezellig!!! Maar balkenbrij..... misschien voor mij toch ook té ouderwets!
    Fijne dag, groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha ja hoor hier ook lekker ouderwets krijg het ook vaak te horen wat heb jij een ouderwetse inrichting of jeeh handwerken wat ouderwets of wat te denken van goh wat heb jij een ouderwetse keuken moet de woningbouw het niet vervangen is een keer het is namelijk een oude bruynzeel keuken uit 1957 als ik dan vertel dat de keuken mee verhuist is naar de woning waar ik nu woon staan ze me meewarig aan te kijken met een blik van die is niet goed hoor zelfs mijn fornuis stamt uit 1920 een oude haller van de petroleum stelletjes die ik ook nog heb en regelmatig gebruik voor ouderwetse sudderlapjes of erwtensoep heerlijk hoor ouderwets zijn
    Groetjes corrie
    O ja je hexjes en rada de rat is😍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha,ha, wat een leuk blogje. Van de week was hier een vriendinnetje van jongste dochter op visite en die zei: ik vind dit toch zo'n gezellig huisje, al die leuke zelfgemaakte spulletjes. En niks ouderwets hoor, gewoon gezellig. De kangoeroe heb ik ook gemaakt. Hij blijft mijn favoriet van de serie. Net een rendier gehaakt, was ook een bevalling ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk hoor, dat ouderwetse! Ik hou er wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk OUDERWETS genieten, ook ik hou er van!!
    Knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wens je een heerlijk Sinterklaas feest toe zo slecht is dat ouderwetse nog niet hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ouderwets gezellig !
    Leuk die kangoeroe, alvast fijne feestdagen.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is Heerlijk Huiselijk. En het ziet er nog eens leuk uit ook allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een gezellig ouderwets blogje..;0))
    en wat een heerlijke foto's.....
    de kangoeroe...helemaal leuk net als..en ..en...
    Fijne Sinterklaas !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke leuke ouderwetse dingen, ik hou er ook van. (behalve de balkenbrij, die gun ik jou!) Groetjes Betty. PS: ik dacht ook dat het kangaroe was, maar dat komt vast omdat het in het Engels kangaroo is, in het NL is het blijkbaar toch echt kangoeroe. Wist ik ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk nieuwerwets berichtje over ouderwetse dingen. De jeugd moet dit moment maar goed onthouden, want over een jaar of 25 is alles wat nu 'in' is tegen die tijd ook weer 'hip' en niet ouderwets dus, maar trendy ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!