maandag 15 december 2014

"Oma's maandag",...


Afgelopen week werd er nog even een sjaal gebreid 
en als Kira de kangoeroe met haar kleine baby dan klaar is, 
hoor ik iemand heel enthousiast zeggen,
dat deze wel heel erg leuk is,...

Grappig dat je man na al die jaren nog steeds interesse heeft in de dingen die je maakt,
zelfs in het haken van een popje,....


Vanmiddag mag deze oma naar school toe om haar twee prachtige jongens op te halen
en wat heerlijk dat ze bij ons blijven eten,..
oppassen kan voor deze oma nooit lang genoeg zijn.

Zal ik boerenkool maken met een gehaktbal?
Dat vinden ze heerlijk
en zijn altijd erg blij als oma gehaktballen maakt,...


De kerstboom is genieten voor mij,...
Zoveel nieuws door de jaren heen 
en toch ook erg oude balletjes, kerstmannetjes, sneeuwpopjes, vogeltjes en eikeltjes uit mijn eigen kindertijd
en ik kan je wel vertellen dat dat al eventjes geleden is,..
;o) 

En zie je de lampjes?
Weet je nog dat als 1 lampje kapot is doet de hele sliert het niet 
en wordt het zoeken,...


Deze kaarsjes zijn dit jaar nieuw gekocht voor de boom 
en dat is het natuurlijk helemaal voor mijn kerstboom met al die oude en nieuwe spulletjes,..
In de boom,
ook nog zelfgemaakte klokjes van mijn dochters,
uit hun kleuterschooltijd
en wat een hekel hebben ze hieraan,...

Dat snap je toch niet?

Of ben ik gewoon een emotionele muts?


Een vrij nieuwe 
en een hele oude bal uit mijn kindertijd,...
Hoe leuk is het dat ik als klein meisje deze ballen in de boom mocht hangen 
en niet wetend dat ik dat zoveel jaren later nog doe in een ander thuis,....

De rode kaarsjes met houdertjes zijn voor de sier 
en worden niet gebrand want mij kennende gaat dat gruwelijk mis.

Bij ons is menig kerststukje al in de fik gevlogen,...
*Ü*

Ik ga aan de koffie 
en haak nog een pennetje aan mijn reuze schaap,...

geniet van je dag!

14 opmerkingen:

  1. Enig die popjes en een kerstboom vol mooie herinneringen. Die kaarsjes zijn te leuk! Veel mooier als die enge led-lichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er bij jou gezellig uit ! En je hebt ook leuke nieuwe Kerstlichtjes voor in je boom.
    Wat een mooie tijd, hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n boom volgehangen met herinneringen, de nieuwe lampjes passen er perfect bij. Heerlijk ook is een man die nog steeds je creatieve ontwikkelingen volgt!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier, Wilma. Geniet er van!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig, en al die herinneringen. Zalig deze tijd van het jaar.
    Veel plezier met de kleinkinderen.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi wilma
    Heerlijk zo'n boom he die heb ik ook hele oude ballen uit mijn jeugd en ook nieuwe de laatste ballen die er bij gekomen zijn baby ballen voor elk kleinkind een met naam en geboorte datum nu 6 in totaal zo leuk ja mijn boom heeft ook een lang verhaal met herinneringen en ja daar geniet ik ook elk jaar van als ik de doos open maak met versiersels
    En je kangaroe met haar babytje wat een dotje
    Fijn maandag groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De poppen zijn prachtig en wat heerlijk zo´n geinteresseerde man! Je boom is mooi en met ´ziel´, dat zijn sowieso de mooiste!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig stel bij elkaar. Goed gelukt hoor. En viel de boerenkool in de smaak??
    Wat zijn wij toch een stel sentimentele dames met al die oude dingen. En wat denk je toch vaak terug aan de tijd van toen als je met de kertstboom versiering bezig bent.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er gezellig uit! Ik ben ook al jaren terug naar de ouderwetse kaarslampjes, want die snoeren met al die mini lichtjes geven amper licht, en led is me veel te koud. De kaarsjes zijn veel leuker, en ik heb ze nog op een dimmer ook, dus nog makkelijker!
    Geniet lekker van je kleinkinderen; ze zijn maar zo kort oppasbaar!
    Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De tijd voor Kerstmis, een mooie tijd !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dit toch allemaal weer mooi gedaan, zowel de boom, als de poppetjes. Ik kan zo genieten van jouw GOEDE smaak. Smakelijk eten en er gaat niets boven een stamppotje met gehaktballetje. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!