woensdag 17 december 2014

"Zachte enveloppe",...


De laatste tijd vallen hier zachte enveloppe in de bus,
een teken dat er ook weer zachte enveloppe naar het postkantoor worden gebracht.

De enveloppe komen ook onaangekondigd binnen omdat de andere pagina is gelezen 
en ik moet zeggen dat het zo leuk is om te kijken wat voor stofjes erin zitten voor mijn vingerhoedjes
en de lieve kaarten en brieven te lezen,.....


De vingerhoedjes die wachten op een plekje aan de top zitten in een doosje 
en als je even de hobbykamer uitgaat,
ligt een dame met haar achterwerk over de randen heen te slapen en te spinnen.

Dik achterwerk kan ik niet zeggen want ze is een klein en dun gevalletje,...
wat zijn het toch vreemde gevalletjes!!
;o)


De vingerhoedjes is niet een quilt waar hard aan gewerkt moet worden 
en is eigenlijk een bij project om restjes die van mijn Dear Jane overblijven te kunnen verwerken.

Maar toch gaat dit niet helemaal goed geloof ik,....
het is te verslavend om mee te stoppen.


En als ik dan eens ga tellen hoeveel vingerhoedjes het zijn,
schrik ik ook wel,
dat het ineens 
780 kleine vingerhoedjes zijn!!

Zal ook wel mee spelen dat ik van die zachte enveloppe krijg met stofjes die ik nog niet heb,..
hoe leuk is dat?


Van andere scraps worden nog wat mandjes gemaakt 
en soms zit het mee,....


en soms zit het tegen,...
het hengseltje zit er behoorlijk scheef op 
en daar ik het appliceer op het stofjes en het papiertje er later aan de achterkant uit knip,
kun je het ook niet meer veranderen,....

Ooit heb ik een mandjesquilt met mooie en lelijke mandjes.

Moet kunnen toch?!


Kijk wat een lekker toetje we maandag hadden met de kleinkinderen,...
Echt bijzonder omdat wij nooit toetjes eten behalve met kerst!!

Fijne woensdag allemaal!

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk zoals poesje zich oppropt in dat kleine doosje. Maar zo houdt ze de lapjes lekker warm.
    Ze is vast van de lapjesbeveilingingscentrale!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk toch allemaal :o))
    Je Vingerhoedjes gaan echt rap ! Zie ik een bekend appeltje ;o) was bang dat t lapje misschien te donker voor jou lapjes was ... niet dus :o)

    Veel lapjes plezier !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, niet te donker,... wel erg leuk!! Heb al heel wat appeltjes geknipt en mag er vaker in!!
      Als appeldraad zullen we maar zeggen,..
      :o)

      Verwijderen
  3. Wat zijn je vingerhoedjes prachtig. En ach een scheef mandje net wat je zegt wat maakt het uit. Straks in het geheel valt hij vast niet meer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om zoveel lapjes te krijgen voor je vingerhoedjes! Ik vind het een supermooi geheel worden...
    Oh, en de poes ... heel herkenbaar hoor; ze wringen zich in het kleinste mandje of doosje als er spulletjes van jou in liggen... Maar ik vind het altijd zo'n lief en aandoenlijk gezicht, dat ik nooit boos kan worden.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi de vingerhoedjes quilt, ook echt in jou kleuren.
    Ik vind de kleuren ook heel mooi, het zijn van die warme kleuren.

    Fijne woensdag,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een warm en fijn blogje om te lezen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie vingerhoedjes en mandjes. Ach en de wereld is ook niet perfect. dat hoort er nu een keer bij. Wat een heerlijk toetje lijkt me dat

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is dat ik een kattenhaarallergie heb.... want anders zou ik denk ik allang zo een leukerd in huis hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat veel vingerhoedjes al. En wat heerlijk die zachte enveloppes. elke keer weer spannend wat erin zit natuurlijk. Ga maar lekker zo door, dan hebben wij ook weer wat te kijken
    groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I have started cutting the pieces for this quilt--seeing yours gives me motivation to get going and stalling

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om die lapjes te ontvangen , je bent wel een duizendpoot , groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig mooi, je vingerhoedjes! En wat zijn het er al veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie vingerhoedjes!!!!ohhhhh zucht....ik zou er ook weer mee verder moeten gaan want ik ben er WEG van! maar waar ik helemaal weg van ben is jouw poezenbeest ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het lijken veel meer vingerhoedjes dan het getal wat je noemt. Wat gaat die hard en zo mooi. Ja, die poesjes.....heerlijk toch en ze zijn allemaal zo verschillend.
    Laat de toetjes verder ook smaken. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Wilma dank je wel voor de envelop mooie stofjes mijn blog is nu in de lucht als hettys nostalgiese quilts

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!