maandag 26 januari 2015

"Follow Your Heart",....

Follow Your Heart. Blok 3 Rose Garden Cottage,...

De komende dagen zal er niet veel worden gedaan aan het patchwork omdat wij morgen in alle vroegte naar Nieuwegein rijden.
Als wij naar Nieuwegein gaan betekent dat voor ons het St. Anonius ziekenhuis.
Het is alweer 5 jaar geleden dat Marc een gescheurde aorta had en spannende tijden voor ons aanbraken.
Met veel engeltjes op zijn schouder is de operatie geslaagd en mocht hij na 7 weken ziekenhuis weer naar huis om een lange tijd thuis te herstellen van dit alles,...

Leuk met de knoopjes die bij het pakket in zitten,..

De komende dagen worden veel onderzoeken gedaan omdat de aorta wat breder is geworden en wordt gekeken of een operatie nodig is om nog meer bonus jaren te krijgen.
Het wordt de komende dagen dus druk om van Arnhem naar Nieuwegein te rijden voor mij en Marc blijft daar een paar dagen.
Best wel spannend en we zijn benieuwd wat we na twee weken te horen krijgen van de chirurgen daar.
Voor ons voelen de afgelopen jaren aan als bonusjaren omdat veel artsen toch wel erg verbaasd zijn dat Marc dit alles zo goed is doorgekomen.

Wat een kanjer,...

Het in elkaar zetten van de hexjes lijkt warempel wel op patchwork

Zal mijn hexjes meenemen in de tas en zal zo de komende dagen tijdens de onderzoeken van Marc de tijd wel doorkomen en daar de klok in het ziekenhuis veel langzamer tikt dan thuis kan ik misschien wel veel hexjes haken.
;o)

Het idee komt uit het boek puur en haak ze op mijn manier dus voor iedereen die ze graag wil gaan maken zal ik het proberen uit te leggen,...

1ste toer. Magische ring met 4 lossen(dit is het laatste stokje met 1 losse), 2 stokjes - 1 losse (5x) , 1 stokje, halve vaste om de 4 lossen van het begin om de ring te sluiten, zo heb je 6 groepjes van 2 stokjes. Trek de magische ring aan. 
2de toer. 3 lossen( dit is het laatste halve stokje met 1 losse) , 4 halve stokjes boven de 2 stokjes- 2 lossen(5x), 3 halve stokjes en een halve vaste om de 3 lossen van het begin om de ring te sluiten.
3de toer. 4 lossen( dit is het laatste stokje met 2 lossen), 6 stokjes boven de 4 halve stokjes- 2 lossen(5x), 5 stokjes en een halve vaste om de 4 lossen van het begin om de ring te sluiten. De draad afknippen en doortrekken,... 
Eigenlijk hoor je in de 3de lossen een halve vaste te maken maar ik doe het om de lossen heen van het begin. 

Hopelijk heb ik het een beetje goed beschreven want het uitleggen op papier valt nog niet mee,...

Mooie tulpen in de kan,...

Ik stop mijn hexjes vast in de tas voor morgen en zal de tijd dan wel doorkomen denk ik zo als Marc voor een onderzoek weg is.

Fijne maandag en als het hier wat rustig is de komende dagen weet je dat ik in Nieuwegein ben met mijn vriendje,...


44 opmerkingen:

  1. Sjonge Wilma wat heftig zeg.
    Heel veel sterkte voor jullie allebei enne.....
    haakze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan mij die periode ook nog goed herinneren, wat een spanning, en wat een vreugde toen hij er doorheen kwam. Heel veel sterkte Wilma en ook voor Marc natuurlijk.

    Groetjes Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die periode staat me nog vers in het geheugen, het is gewoon een wonder zoals Marc er doorheen gekomen is. Dat er nog maar heeeeeeeeeeeel veeeeeeel bonusjaren mogen komen! Zet 'm op Lieve Kanjers!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte voor Marc en voor jou natuurlijk ook. En ik hoop dat je de rust kunt vinden om veel mooie hexjes te haken. (zou ik niet zo goed kunnen.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. piep veel bonusjaren voor Marc hoor, en dat de onderzoeken snel achter de rug mogen zij knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel sterkte de komende, spannende week voor julli. Ik hoop echt dat ze een oplossing weten voor Marc en dat jullie nog vele mooie jaren hebben samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel sterkte de komende tijd.
    En maar hopen dat je wat hexjes kan haken.
    Groetjes ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje, is het al weer 5 jaar geleden ? Ik was net zo'n beetje in Blogland aan het rondkijken en kwam toen bij jouw verhaal terecht over je man. Ik wens jullie alle sterkte toe en hoop dat hij nog heel wat Mooie Jaren met jou samen mag krijgen !
    Heel veel sterkte, zowel voor je man als ook voor jou ! Lieve groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me die periode ook nog goed herinneren. FB was er toen nog niet, tenminste niet voor mij, en ik bezocht vaker blogjes dan nu.
    Ik wens jullie heel veel sterkte en een goede uitslag zodat er nog veel bonusjaren zullen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het gebeurde voordat ik zelfs iets van bloggen wist ...
    Nu lijk ik al jaren te quilten en bloggen maar dat is nu ongeveer 4 jaar ...

    Heel heftig ... en naar ik nu begrijp echt een wonder !
    Veel sterkte en alle goeds gewenst zodat jullie nog veeeele jaaaaren samen kunnen zijn !

    Liefs,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heftig. Sterkte en dat ie de engeltjes op zijn schouder maar een poos bij zich maar houden

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel sterkte voor jullie. Het bericht van 5 jaar geleden, sloeg in als een bom bij ons. En staat nog steeds op mijn netvlies. Jullie gaan weer voor de bonus jaren samen. Veel liefs en een dikke knuff voor jullie 2tjes.
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja,die tijd weet ik ook nog wel,wat een spanning en wat een opluchting naderhand....veel sterkte allebei de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is het alweer 5 jaar geleden. De tijd vliegt. Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat er weer heel wat jaartjes bijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterkte in deze spannende tijd. Gelukkig heb je wat afleiding mee in de vorm van je hexjes. Je huisje is schattig geworden, vind de zwarte poes voor de deur echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel veel sterkte voor jullie saampjes . vijf jart wat gaat het hard tjee ik heb het idee dat ik het nog maar pas had gelezen bij je . geef hem maar een dikke knuffel van mij

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel veel sterkte samen met je lief.
    Ik duim voor een goede afloop,zodat er weer wat bonusjaren aan toegevoegd kunnen worden.

    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik lees dit nu voor het eerst, wist van die voorgaande periode niets af. Tjeetje, Wilma, jullie krijgen het ook allebei voor je kiezen. Ik wens jullie beiden heel veel sterkte en engeltjes en geluk dat er nog vele goede jaren mogen komen. Lieve groet van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel veel succes en veel sterkte. Lief dat je nog aan het patroontje denkt, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel Heel veel succes, en eigenlijk weet ik verder niet wat ik hierop zeggen moet. Dat jouw MARC nog maar heel veel jaren en nog langer bij je blijven mag. Dikke zoen uit Hoevelaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel veel sterkte! Dat jullie nog maar veel jaartjes saampjes mogen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ken jullie verhaal niet, maar ik wens jullie zo ongelooflijk veel sterkte en hoop dat er toch nog weer positief nieuws komt
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kan me dat bericht van 5 jaar geleden nog herinneren. Het was haast niet te bevatten hoe jullie leven van het een op het andere moment zo drastisch kon veranderen. En dan vervolgens het ongelofelijke herstel. Ik hoop voor jullie dat ook deze keer alle beschermengeltjes weer paraat zijn. Veel sterkte toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Sterkte Wilma en hopelijk valt het allemaal mee. Weet wat je bedoelt met bonus jaren, mijn man is twee jaar geleden ontzettend ziek geweest met een alvleesklier ontsteking en ook wij hebben het gevoel in de verlenging te zitten. Zoiets vergeet je nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het allerbeste de komende tijd voor Marc en voor jou!!!!!!
    De hexjes ga ik eens uitproberen. Ik heb hier al eens geroepen dat het jammer is dat je toch wat verder weg woont. Ik zou best een workshopje hexjes of zo'n leuk popje bij je willen doen.
    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke hexjes heb je!
    Ik wens jou en je man heel veel sterkte en succes de komende periode!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig blok en mooie hexen. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Weer zoveel spanning voor jullie, ik herinner me nog goed hoe risicovol de situatie voor Marc toen was. Hou je vast aan elkaar!
    Liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Veel sterkte voor jullie beiden in deze spannende tijd.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dus de komende dagen zijn jullie dicht bij mijn huis, in Nieuwegein.
    Ik wens jullie veel sterkte en vooral een hele goede uitslag natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop dat er nog heel veel bonus jaren volgen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Nou Wilma, het worden wel heftige weken, erg spannend. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende dagen.

    Dikke knuffel, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel veel sterkte de komende weken, Wilma, ik duim dat hij nog heel veel bonusjaren erbij krijgt!
    Leuke gehaakte hesjes en wat een prachtig blok heb je gemaakt! Super leuk!!!
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Beste Wilma,
    Zovele mooie projekten en ook good gezondiige nieuws ! Daarover ben ik zo blij voor jou :))
    Hartelijk bedankt ook voor het crochet patroon : heel "helpful" ! 'k heb juist één hexie geprobeert en... HET IS ME LUKT ! Jaaaaa, een ander crochet projekt "on the go" voor Nadine !

    Met vriendelijke groeten,
    NADINE
    XOXOXOXOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wel een spannende periode voor jullie! Ik duim mee voor de extra bonusjaren. Veel sterkte voor jullie x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel veel sterkte de komende weken, dit is erg spannend voor jullie beiden. Gelukkig kun je de tijd een beetje doorkomen met je haakwerkje. Vind je huisje ook een schatje.
    Liefs, Ingridx.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Sterkte voor jullie beide. Idd een fijne hobby om de tijd wat sneller te laten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Héél veel sterkte en laten we hopen op wéér een goede afloop.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Las al wst op Facebook. Wil je toch ook hier veel sterkte toewensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Weer spannende tijden voor jullie Wilma, het állerbeste !

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een spannende weken voor jullie. Heel veel sterkte.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma