maandag 12 januari 2015

"Hebben jullie ook zo snel "verkeerde" stof? ",...



Het weekend is weer achter ons 
en wat eerst een druk weekend zou worden werd ineens erg rustig.

Marc het hele weekend aan het werk 
en omdat hij nu in Arnhem werkt horen er ook koopzondagen bij,
gelukkig niet vaak maar 1x per 4 weken is hij aan de beurt
en nu dat zijn collega een weekendje weg is.

Extra tijd om een zakje te pakken uit mijn koffertje,.....


Het logeren van de kleinkinderen is een weekend opgeschoven omdat het toch wel gezellig is als opa dan ook thuis is.

De brunch die op zondag gepland stond bij moeders in het kleinschalig wonen
werd ineens afgezegd vanwege een virus in het verpleegtehuis.

Dus wij zitten aan de zachte broodjes en rozijnenbrood wat ik al had gekocht,...

Weer extra tijd om een zakje uit mijn koffertje te pakken,...


Vorige week had ik 3 middagen een afspraak met mijn oudste kind om een waxinelicht huisje te maken van fimo.

Ik een kabouterhuisje
 en zij een elvenhuisje,...

Dom dat ik geen foto heb gemaakt van haar huisje want haar stijltje was veel leuker dan de mijne
met kraaltjes, glitters en een stromend beekje,...

Leuk dit kleien is echt haar ding!!

En ondanks deze middagen zijn er heel wat zakjes uit het koffertje gehaald.

Kijk je mee wat er allemaal gemaakt is?


Een ruit voor de hexjesQuilt 
en een blok voor de Joseph's Coat voor mijn jongste kind,...


Een opvulblokje en een mandje voor mijn Trick or Treat 
en maar liefst 5 mandjes,...


5 kleine scrapsterretjes die van stukjes stof wordt gemaakt wat te klein is om op te vouwen,...


En twee sterren voor mijn Seven Sisters van stof die ik voor mijn vingerhoedjes had gekocht in de hoop dat de afbeeldingen niet te groot waren voor een vingerhoedje.

Volgens mij moet ik even kijken naar het naaldje wat ik heb gebruikt want dat is volgens mij een echte Turbonaald
maar nu eerst met de stofzuiger naar boven want het is niet te geloven hoeveel "verkeerde" stof daar in 1 week komt te liggen,....

Fijne maandag 
en hebben jullie ook zo snel "verkeerde" stof?


20 opmerkingen:

  1. Wat leuk die paddenstoel

    en wat een schitterend blokken dat zal een schitterend quilt worden

    Veel handwerk plezier deze week

    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja Wilma, ik heb wel een verkeerd gekochte stof, of de verkeerde kleur, maar ik weet niet of je dat bedoelt? hahaha, je joseph coat vind ik super, zoiets wil ik ook nog eeens van restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke paddestoel, ik wist niet dat je zoiets leuks ook zelf kunt maken. Ik zou het eerder in een winkel verwachten waar het dan al helemaal klaar zou zijn.
    Ik denk ook dat je heel erg tevreden zult zijn over wat je allemaal dit weekend hebt gemaakt; petje af ! Zelf zit ik vaak te ... voordat ik echt aan het quiltwerk kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Door de goede stof ontstaat het verkeerde: helaas pindakaas!! Ff aan de slag en je kunt met de goede weer verder! Schattig huisje, ik wist niet dat fimoklei nog bestond!! Mag ik van jou het adresje waar ze die naalden verkopen??.......;)
    groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien dat het kaboutertje je een beetje kan helpen met de verkeerde stof?
    Met die goeie stof ga je lekker!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mooi Wilma al die kleine stukjes en patroontjes en een mooie paddenstoel en welke naaldjes gebruik jij

      Verwijderen
  6. Verkeerde stof heb ik zaterdagmiddag even buiten de deur gewerkt. Soms moet je je daar even boos op maken en dan is het snel gepiept.
    Het was weer een gezellig blogje met warme kleurtjes en mooi blokjes sterren en mandjes. Dat kunnen we wel gebruiken op zo´n donkere sombere maandagmorgen.
    Fijne week.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi wilma
    De verkeerde stof heb ik zaterdag al naar buiten gewerkt inclusief de plak handjes hihi
    Nu word er weer verzameld voor aankomde zaterdag door de weeks is het hier met franse slag met die kleinkids over devloer
    Jou turbo naald doet het super hoor zelf wel nog 3blokjes van bsb gemaakt dus tevreden jou blokjes zijn ook weer super mooi hoor
    En je paddestoel zo schattig hij past ook perfect bij het weer van de laatste tijd wat een storm
    Groetjes en een fijne maandag corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. eh ... helaas ja ;o)
    Maar eenmaal aan de goede stofjes bezig is dat snel vergeten :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat laat jij allemaal gezellige dingetjes uit je doosjes zien. Leuk die huisjes van fimo!. Verkeerd stof?? wat bedoel jij?? daar wil ik niet naar kijken hoor.. :) en alle andere stofjes die ik koop zijn noooooit verkeerd hi hi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie collectie weer en wat ga je lekker snel zo ondanks de vele projecten. Ja, verkeerde stof heb ik ook heel veel. Een poosje terug besprak ik met Amerikaanse vriendinnen het dilemma van de keuze maken tussen het huishouden en quilten. ( ik moet voor mezelf dan altijd eerst het huishouden aan kant hebben) Zij riepen echter in koor: "Quilten! zeker weten!"
    Ik zou willen dat ik dat wat vaker zou kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt van de goeie stofje in elk geval weer veel moois weten te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, wat veel moois weer, vooral die kleine snoepjes die jij scrapsterretjes noemt. Waar kan ik daar een patroontje van vinden? Ik wil een babyquilt maken voor een zwanger nichtje en die sterretjes lijken me daar helemaal schattig voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow wat een leuk huisje en wat een mooie sterren. Die foute stofjes kunnen ook af en toe een dagje langer liggen. Wat je met de juiste stofjes doet is super.

    quilt groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nu ik je verhaal lees snap ik de titel. Gebeurt bij mij ook vaak hoor. Jij bent wel een bezige bij hoor. Maar wat een leuk waxinelichthuisje, helemaal mijn idee.
    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We wonen, na 30 jaar in de stad te hebben gewoond nu 5,5 jaar "buiten" en dat betekent, veel bomen, bos in de buurt, veel natuur, hele grote tuin en HEEEEEEL VEEEEEEL verkeerde stof. Ik was dit echt niet gewend. In het begin verbaasde ik me al dat de buren zoveel schoonmaakartikelen en middelen hadden, maar nu na 5,5 jaar ben ik er ook achter. Tja, gelukkig loopt dit verkeerde stof NIET weg. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, je kunt aan de gang blijven met dat verkeerde stof, ik heb veel liever goede stof!
    Je hebt je weekend goed besteed, zeg, met al die mooie blokken en blokjes! En wat een mooie paddenstoel, hoe moet je dochter's huisje er wel niet uit hebben gezien als dit al zo mooi is?!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, hier ook veel te snel veel te veel verkeerde stof. Volgens mij hebben quilters daar meer last van, omdat ze zo vaak met lapjes wapperen. Maar je bent wel heerlijk aan het wapperen geweest, want wat ben je produktief geweest met je turbonaald, en alles even mooi!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, echt wel.... die "verkeerde" stof is hier ook altijd weer veel te snel aanwezig......
    Volgens mij heb je echt een Turbonaald..... tjonge, wat veel moois!!!!
    Heerlijk genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je een boel mooie dingen gemaakt, jij hebt echt turbonaalden! Je kabouterhuisje vind ik ook erg leuk, misschien kan die kabouter eens wat doen aan het verkeerde stof, zodat jij met de goede stof bezig kunt? En misschien wil je nog even aan je kind vragen of zij een foto wil maken van het elfenhuisje want daar ben ik ook wel benieuwd naar. Groetjes Betty.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!