maandag 19 januari 2015

"Moeders bloemen tuintje",...

 

Grandmother's Flower Garden is in het wereldje van de quilts een heel bekend en zeker al een heel oud patroon.
Door de jaren heen een veel gebruikt patroon,...


Ook hier werden al wat bloemen gemaakt voor de tuin van moeders maar omdat er hier zoveel ligt om af te maken zijn de bloemen netjes opgeruimd totdat er meer quilts af zijn en daardoor meer rust om aan iets nieuws te beginnen,.....


Dit weekend werden er geen afspraken gemaakt want er stond met grote letters in de agenda dat de kleinkinderen bij ons kwamen logeren.
Altijd genieten als de mannetjes komen en nu ze al 10 en 8 zijn ben je minder druk en brengen ze alleen maar gezelligheid mee,...


Terwijl ze aan het wiiën zijn heb ik zelfs tijd om een hexje te haken en bedenk mij dat dit niet eens in mijn bloghuisje heeft gestaan terwijl ik er al een tijdje mee bezig ben.


Toen ik het patroon zag was ik meteen verliefd dat je met haakwerk zelfs een bloementuintje van moeders kan maken.
Hoe leuk is dat?


Het patroontje wat veranderd en zo werden er geen hexjes getekend en geknipt maar gehaakt.
Omdat het er al best veel worden is het wel tijd om wat bloemen van de hexjes te maken.
Er worden bloemen in 1 kleur gemaakt en bloemen met een ander kleur hartje.


Heb nu nog een lichte en een donkere blauwe katoen die ik op haak en dan is het op en is het tijd om weer wat kleurtjes te kopen.
Ook een groot voordeel dat je niet gelijk een hele zak met katoen hoeft te kopen, dan blijven er nog wat centjes in mijn spaarpotje,...


Alles weer opgeruimd in het mandje en als er dan even wat tijd over is kan het snel gepakt worden.
Maar vandaag weer naar boven met de stofdoek want het verkeerde stof is er al weer.
Of zal ik even flink blazen?

Fijn begin van de week en pas op voor de Blue Monday!



19 opmerkingen:

  1. Heb hier het stof net weg geblazen, en mag nu van mezelf pauzeren,...
    :o)
    Hoe heb je de haakhexies zo lang 'geheim' kunnen houden?
    Ik vind ze keileuk!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is het weekend géén stof gevallen?! Of toch wel? Maar goed ik heb bijna een AFFO, dus nog even doorgaan tot het zover is.
    Leuk die gehaakte hexa`s.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn huisjes zijn blauw, dus blue Monday is oke ;o)
    O .. t verkeerde stof ...
    Leuk je twee verschillende hexjes of grootmoeders tuintje :o))
    Veel plezier hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben ook weg van hexagonnen blijft altijd mooi om te doen.
    Je gehaakte vind ik helemaal superrrrr ben zelf ook weer aan het haken dus wie weet :-) aap ik je een keer na.
    En van de blauwe maandag helemaal geen last hoor, vanmorgen de quilt Bee hier op bezoek gehad dit omdat ik in de lappenmand zit.
    Wens je een hele fijne vooral creatieve week toe.
    Groetjes ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOOOOH, hoe LEUK !!! 'k ben net aan het haken, en zou ZO GRAAG willen weten over dit gehaakt hexie patroobntje, AUB Wilma ?

    Bedankt voor de inspiratie...
    XOXOXOXO
    NaDINE

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ontzettend leuk, de gehaakte hexjes. Ik ben momenteel ook aan de haak effe wat anders

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zijn die gehaakte hexjes! Maar nog leuker vind ik dat leuke blikje/ trommeltje! Daar had mijn moeder vroeger de theelepeltjes in! Mooie herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dat leuk al die hexjes.
    En gewoon de ramen tegenover elkaar openzetten dan waait alles gewoon één kant op. Hihih...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk haak patroontje
    Zo gezellig even haken
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zijn prachtige bloemetjes en mooie gehaakte sterren. Het oude thee doosje bracht mij even weer terug in de tijd.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het blijft toch in de sfeer die hexagonnen. Mooie kleurtjes heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wordt een heel leuk tuintje. En zo ben je van alle markten thuis. Handig toch he dat we niet voor een techniek vallen, maar vroeger een heel scala aan handwerktechnieken hebben geleerd
    groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben gek op hexjes!! Maar de gehaakte hexjes vind ik ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh what cute hexagon projects, must be fun to play with.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hè wat heb je die randjes in die hexjes weer vreselijk mooi gepatcht ;)

    Lieve groetjes Babette.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful hexagon blocks!
    I love that you are sewing and crocheting these lovely blocks!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk om te zien hoe bloemen het creatieve deel uit mensen naar boven halen! Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!