maandag 5 januari 2015

"Patchwork en Quilten",....

 

Vroeg in de ochtend wordt hier in mijn knusje huisje eerst een rondje gemaakt in de huiskamer
en dat is vaak even wat quilts opvouwen 
en met een zwiep nonchalant over de leuning van de bank heen,....

Hoe fijn is het dat de quilts in de avond vaak even worden gepakt omdat je het koud hebt 
of misschien een beetje kil ,...
of gewoon omdat je moe bent,...

Nee, de hope quilt ligt op het stoeltje omdat er steekjes worden geprikt
en geeft mij warme beentjes,...


In het begin,
toen ik voorzichtig mijn eerste stapjes zette in de wereld van de quilts,
was het doorpitten een grote opgaaf
en vroeg ik mij weleens af,
of ik het ooit zou leren
om mooie kleine en gelijke steekjes te maken,..

En na heel veel kilometers te hebben geprikt worden de steekjes mooier, kleiner, gelijk en,..
het is een ontspannen werkje geworden,....


Hoog tijd om te quilten
en van deze top een heuse quilt te maken,...

Minoes,
ga nu niet steeds op die ring liggen, meisje,...
:o)


De afgelopen week zijn er 3 blokjes bijgekomen voor mijn Sjaantje.

De familie zat James Bond te kijken 
en voor mij een goede reden om een blokje te prikken,...


J-6 Granny Weaver,....


J-7 Chicken Tracks werd gemaakt tijdens 007,...


en J-4 Adelaine's Apron Strings,..

Ik geloof dat ik de zakjes met blokken wat door elkaar heb gehaald
en nu J-5 nog moet maken,...

Fijne maandag,

18 opmerkingen:

  1. Heerlijk, al die quilts om je heen. Lekker behaaglijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk knus, de quilts, de beestjes en de sneeuwmannen in de vensterbank :-) Mooie blokjes gemaakt....helemaal gelijk hoor...James Bond....dan kun je wel een paar blokjes maken ;-)
    fijne dag!
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig gezicht! En wat houden we toch van quilts; ze doen ook iets met je, he?!
    Heerlijk genieten van je prachtige steekjes en mooie blokjes.
    Nog even en ik ga ook verder met mijn Sjaantje.... ;)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er gezellig warm uit bij je! Als (nog)nietquiltster zie ik dat je het doorpitten doet met een borduurring. Hoe doe je dat dan precies? Steek je de naald van boven naar beneden, daarna je arm onder de quilt door, doorsteken naar boven, arm ook??? Dan lijkt het me helemaal een enorme klus (maar beloond met een mooi resultaat), maar misschien zie ik het helemaal verkeerd voor me?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee gelukkig hoeft dat niet zo,..
      De naald recht naar beneden insteken, pols kantelen en naald naar boven in steken. dit een paar keer doen en vervolgens doorhalen als er meerdere steekjes op d enaald staan,.. de arm hoeft niet steeds naar beneden!1 :o)

      Verwijderen
  5. Zalig, zo al die quilts samen op de bank.
    Het ziet er heel gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik geniet van al je quilts heerlijk knus hoor .
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blokjes zijn er weer bijgekomen! Langzaam maar zeker naar de 225 blokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weer mooie foto's van de quilts op de bank, weer blokjes er bij.
    De Hope Quilt word ook al weer een geweldig werkstuk.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er zo gezellig bij je uit. Die Hope quilt vind ik ook erg mooi in deze kleuren. Ik heb het patroon (zonder stoffen) ook nog ergens in mijn kast liggen. Maar hij is erg mooi bij jou geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellige foto's van je prachtige quilt. Krijg gewoon zin om een paar steekjes te quilten.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk om je blokjes te zien, dubbel belangstelling voor omdat ik zelf ook bezig ben met de DJ .. Net als jij maak ik ook zakjes klaar, zodat ik het gewoon kan pakken!
    Mooie quilt ben je aan het doorpitten .., en heerlijk warm over je heen.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie blokjes zijn dat. Waar James Bond al niet goed voor is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie sjaan blokken heb je gemaakt en wat is de quilt mooi. Veel quiltplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh,ik geniet van de plaatjes van je mooie quiltwerk !
    Heel fijn creatief nieuw jaar toegewenst,
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn handen gaan weer kriebelen om tegaan quilten als ik al dit moois zie
    Groetjes uit zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De Hope quilt is ook weer zo'n mooie qua kleur en patroon. Heerlijk weer die warme knusse foto's van jou. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma