vrijdag 30 januari 2015

"Quilts die warmte geven en tops nog niet",....

Mijn allereerste grote quilt,...
 De afgelopen dagen in het ziekenhuis geweest met Marc voor veel onderzoeken.
De eerste dag kregen wij al te horen dat een zware operatie voor Marc eraan komt om een gedeelte van de aorta te repareren net na het stuk wat zij de vorige keer hebben gedaan.
Natuurlijk denk je dan even @#*+_%$#@_+=# !!
2 weken ziekenhuis en 2 tot 3 maanden aansterken.
Deze geplande operatie is natuurlijk niet te vergelijken met de spoedoperatie van 5 jaar geleden.
Nu is het wachten op verdere uitslagen en de oproep.

Dank jullie wel voor alle lieve reacties hier en op het feestboek!!

Deze quilts op de foto hierboven en hieronder hebben Marc de vorige keer warmte gegeven toen hij thuis was om aan te sterken,...

De Labeltjes quilt, (living the dream) 
 Mijn haakwerk was mee omdat ik dat snel zou kunnen pakken en wat denk je?
Niets gedaan!!
Al die dagen niet,.....

Dronkemanspad,.....
En zo dacht ik vanmorgen dat ik niets kon laten zien en heb daarom wat oudjes opgezocht die hier al eerder te zien zijn geweest,..

De Dronkenmanspad was toen in de maak, de top bijna klaar en het quilten was een fijne ontspanning ondanks dat ik ook wel weer sneller wil dan dat je kan,...
:o)
Na deze quilt was geen quilt mij te groot en genoot van iedereen die onder een quilt kroop!!

Summer Stars van Blackbird design.
 En zo werd de Summer Stars gemaakt.
Een joekel van een quilt die op ons grote bed kon liggen en alleen met het intensieve quilten op de hand vroeg ik mij weleens af of ik nu helemaal gek was geworden,..
en toch als deze joekel op je bed ligt en iedere nacht je warmte geeft weet je dat dit niet de laatste joekel is die gemaakt is!!

Irish Chain Quilt,...
 En als je zo de smaak te pakken hebt van het quilten wordt het ook wel tijd om de Irish Chain te quilten want die lag jaren te wachten in de kast en als hij dan af is ga je verder met quilten van de tops die er liggen,...

De Hope top,..
zit nu in de ring en is de volgende in het rijtje van de joekels die straks ons warmte geeft en als je het quiltwerk dan ziet veranderd de top langzaam in een quilt.
Hoe fijn is dat?

Nearly Insane,...
Na de Hope ligt de Nearly Insane top klaar om een quilt te worden.
Er moet stof gekocht worden voor een rand en achterkant en wat heb ik deze top met veel plezier gemaakt!!
Toen de top zover klaar was miste ik het maken van de blokken erg en was deze top voor mij totaal niet Nearly Insane,...

Daarna zal de Dear Jane wel een top zijn om te quilten,...

Antieke top Romantic
En zoals bij vele van ons , liggen hier ook tops die al erg lang roepen om gequilt te worden.
Het is eigenlijk ook wel zonde om het een top te laten zijn in plaats van een warme quilt en horen dan in de groep UFO's(UnFinished Object's) zoals deze antieke top,...

Log Cabin top,..
De Log Cabin top ligt ook op de stapel UFO's en misschien moet ik maar wat vaker quilten zodat deze tops ook een warme quilt gaan worden...
Onvoorstelbaar wat wij allemaal maken door de jaren heen!!

Hebben jullie ook tops liggen die eigenlijk een warme quilt moeten worden?

Fijne dag en ik ga vandaag quilten!!


28 opmerkingen:

  1. O wat schrik ik van dit bericht ,heb even geen tijd gehad voor blogjes.Ik zal een kaarsje branden dat alles goed komt ,ja geen spoedoperatie zoals vorige keer maar toch.
    Wat een mooie warme quilts maak je toch en de stapel tops die nog gequilt moeten worden is bij mij ook groot,ik zal er ook een blogje aan wijden.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So beautiful quilts! Love especially the Summer Stars!
    Best wishes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige quilts heb je toch al gemaakt! <3 Heb vertrouwen in de toekomst, dan komen jullie er samen wel weer doorheen! Heel erg veel sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilts Wilma.
    Ik wens jullie de komende tijd heel veel sterkte toe.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie quilts.
    Veel sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn en blijven ze toch mooi en juist nu kan jij en je gezin de warmte nodig hebben van quilts en afmaken geeft ook de nodige ontspanning en rust.
    Heel veel veel sterkte voor de komende tijd.

    Knuf Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je afleiding en ontspanning kunt vinden in je quilts. Ze zijn stuk voor stuk prachtig! Veel sterkte gewenst voor de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een spannende tijd voor jullie.
    Weet dat er heel veel positieve gedachten naar jullie toe gaan!

    Groet,

    En over hoeveel tops er hier liggen om gequilt te worden zullen we het maar niet hebben:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij mij moet een top eerst een quilt worden voor ik weer aan iets nieuws mag beginnen van mezelf. Ik vind het zo zonde al die tops die eigenlijk allang quilt hadden moeten zijn! Die van jou zijn zo mooi, die verdienen het zeker om gequilt te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte de komende tijd.
    Maar ohhh wat een mooie quilts (tops) laat je zien.
    Kruip er maar gauw onder en pak je ring en ga quilten.
    Gewoon te mooi om niet onder te kunnen kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn prachtige quilts die je af hebt. Ik wens jullie heel veel sterkte en warmte toe de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn dat prachtige quilts en quilt toppen. Sterkte met de aankomende operatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop dat je van al die mooie quilts veel warmte gaat krijgen voor de moeilijke tijd die er voor jullie gaat komen.
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wilma, heel veel sterkte, ik leef met je mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wilma, heel veel sterkte, ik leef met je mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige dingen laat je zien. Er liggen 2 waar ik mee aan het doorpitten ben. De ene word voor mijn dochter en is haast aan het afbiezen toe. Sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige dingen laat je zien. Er liggen 2 waar ik mee aan het doorpitten ben. De ene word voor mijn dochter en is haast aan het afbiezen toe. Sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijke quilts ! En doorpitten is best leuk al schiet het er toch weleesn bij in ;o) Ik heb twee kleine quiltjes ;o) die liggen te wachten ...

    Sterkte de komende tijd allebei !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En het waren jouw verhaaltjes die mijn quiltstart vergezelden. Oh, dat is mooi, dat wil ik ook!
    Is het echt al weer vijf jaar geleden? Sterkte maar weer met beterschap voor je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Niet fijn om te horen dat je man weer geopereerd moet worden. Ook nog een zware operatie, dus geen prettig vooruitzicht.
    Wat heb je toch een mooie quilts, nou ja tops! Fijn als die "straks" allemaal een echte quilt zijn geworden.
    Geloof dat ik een van de weinige ben die geen tops heb liggen, ik vind het quilten zo leuk, dat ik dat direct doe als er weer een top af is.
    Veel quiltplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sterkte voor jullie de komende spannende tijd.
    Prachtige quilts heb je liggen en mooie tops, heerlijk die grote joekels. Helaas heb ik er nog steeds geen een af, zelfs geen top is klaar, maar ooit....... Er wordt regelmatig aan gewerkt, maar ik heb heel veel hobby's en dan komt er wel eens eentje in de knel (bloos).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige quilts en prachtige tops! Lekker gaan quilten; dat geeft rust. Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd en hoop met jullie dat het allemaal goed zal gaan en jullie er samen weer goed doorheen komen. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ga heel hard voor jullie duimen, Wilma! Geniet maar van die prachtquilts en prachttops: ze zijn schitterend. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je Nearly Insane is echt prachtig om te zien. Maar nu ik aan mijn Dear Jane bezig ben, merk ik dat dat qua moeilijkheidsgraad wel aan mijn top zit. En jouw NI lijkt me nog moeilijker om te maken.
    Grappig dat jij trouwens ook een top hebt (die Log Cabin) met de Park Avenue-stoffen.
    Die stoffen heb ik destijds ook gekocht met het idee om er een log cabin-quilt mee te maken, wat er alleen nog niet van gekomen is.
    Maar je hebt gelijk, eerst maar eens wat quilts afmaken ! Dat wil ik ook dit jaar doen !
    Nogmaals veel sterkte voor jullie beiden !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo, even heerlijk plaatjes gekeken bij je :-))))
    Wat een rot bericht voor jullie, maar het positieve is dat ze er nu wel mooi op tijd bij zijn. We wensen jullie al het geluk van de wereld!
    Groetjes, Jolanda en Reinier

    BeantwoordenVerwijderen
  26. You have some beautiful tops waiting to be turned into Heirlooms and your photos are stunning I am slowly giving my old tops to the longarmer as otherwise they will sit in the cupboard forever I only handquilt the Special ones now :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het was weer genieten van je mooie foto's met Ufo's en Affo's. Ik wens jullie nog veel sterkte bij het wachten op de uitslagen van Marc en vooral heel veel sterkte voor de grote operatie die nog gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma