woensdag 11 februari 2015

"Heerlijke blauwe blokken",...



Van de week lag mijn SBS boek op tafel en een blok werd gemaakt voor mijn eigen SBS quilt.
Voor mij toch wel even wennen om niet een rood, roze of bruin lapje te pakken en even te denken in blauw.
Toch vind ik het leuk om eens even aan andere kleuren te werken,....


A-7 Cats and Mice was de eerste die gemaakt werd en keek al snel naar het volgende blok wat gemaakt moest worden,....
zal ik die dan ook?


Toch met een klein beetje roze in het blok.
Omdat ik het gewoon niet kan laten,....
A-8 Star of the Orient.


A-9 Chinese Coin was de volgende in de rij en dan moet je nog maar 1 om de rij af te hebben,....


En hoe ik de stukjes ook neer leg van de Bachelor's Puzzle,
een puzzle is het zeker,....


En dan begin ik het wel te begrijpen dat 4 stukjes in spiegelbeeld geknipt moeten worden,...
pffff,....
wat een puzzle,....


En dan na een tijdje is het gepuzzle klaar en ligt een Bachelor's Puzzle voor mij op tafel,..


En zo liggen 10 blokken op tafel en is rij A af,...

De volgende rij zijn er meer blauwe stofjes om uit te kiezen omdat er gisteren een gezellige vlop in de brievenbus viel van  Marja.
Wat lief om mij blauwe stofjes te sturen voor mijn SBS!!
Dankjewel, Marja,..

Hebben jullie al de SBS gemaakt?

Fijne woensdag,

23 opmerkingen:

  1. Nee...maar t liefst haal ik nu nog t boek ...; 0)
    Maarre ik ben over twee maanden pas jarig (0)
    Wat een leuk gepuzzel bij jou en mooi geworden :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al een heleboel blokjes van de SBS af.
    Ze liggen op een stapeltje in de kast. Het was de eerste quilt waar ik mee wilde beginnen. Pakte stofjes die ik tot dat moment bij elkaar had gespaard. En eenmaal bezig vond ik het zo'n allegaartje geworden. Moet het echt uit de kast halen en kijken of ik opnieuw ga beginnen en sommige blokjes gewoon kan gebruiken. Of misschien is het uitzoeken van de sassing al genoeg om er rust in te krijgen.
    Zal hem gauw weer tevoorschijn halen. Het kriebelt wel als ik het zo bij jou zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik jou blokjes bekijk Wilma krijg ik zin om er meteen aan te beginnen. Zo mooi...Maar eerst moet de stonefield klaar.en dat duurt nog wel een poosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaat dit super mooi worden, en leuk dat je ineens aan een ander kleurtje denkt. succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, ik heb de SBS nog niet gemaakt. Ik blijf eerst maar even met Jane bezig voor ik weer een nieuw project start. Ben bang dat ze anders ergens in een hoek blijft liggen.....
    Je blokken zijn erg mooi van kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie blokken en geweldig lief dat je mooie blauwe hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er super uit die blokken en een mooie kleur blauw. ga binnenkort eerst met een Dear Jane beginnen, misschien ook wel in het blauw. Ben benieuwd naar de tweede rij.

    /vind wel je windlicht geweldig wat een leuk idee.

    Groetjes, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er super uit die blokken en een mooie kleur blauw. ga binnenkort eerst met een Dear Jane beginnen, misschien ook wel in het blauw. Ben benieuwd naar de tweede rij.

    /vind wel je windlicht geweldig wat een leuk idee.

    Groetjes, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden, je blauwe blokken! Maar ik vind jouw blauw wel erg mooi-blauw, en dat tikje rose erin, dat is best erg leuk.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Best moeilijk denk, om even out of the box te gaan, vind ze wel erg mooi hoor. Succes en heel veel plezier met de rest van de blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er echt heel mooi uit. Ik ben pas begonnen met de DJ en er lopen nog andere projecten dus deze blijft nog op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wel heel wat anders dan de kleuren die je anders gebruikt, maar ook heel mooi! Ik vind die ster met die verschillende kleuren heel mooi! Gelukkig is het toch goed gekomen met dat laatste blok. Daar gaan we allemaal weleens de mist mee in,
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie blokken.
    Het boek ligt hier wel hoor maar nog niet aan begonnen,wie weet ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige blokken!
    Het lijkt me idd een gepuzzel, maar het resutlaat mag er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je bent lekker bezig met de SBS, je gaat snel! En mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je blokken zijn erg mooi en zo bij elkaar op tafel ziet het er helemaal super uit.
    Vind deze blauwe stofjes ook helemaal te gek, maar ik zit nu dan ook wel in een heerlijke blauwe fase hihi.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Stuur me even je adres, dan stuur ik je ook wat blauwe lapjes voor je SBS want die komen hier bijna niet op! Je kunt me bereiken op craftluv@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nee, ik heb 2x een poging gedaan om de SBS te maken.
    Heb inmiddels het boek verkocht. Dus, nee, hier geen SBS.
    Wat mooi om deze quilt in het blauw te gaan maken.
    Veel plezier met het maken van deze mooie quilt.
    groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!