woensdag 4 februari 2015

"Op zoek naar de Wilma-kleurtjes",...

A-5 Amethyst.

Sinds kort zit ik bij een facebook groep die 1 blokje per week maakt voor de Silvia's Bridal Sampler.
Voor mij helemaal goed want deze blokken staan hoog op mijn verlanglijstje en na twee  pogingen nu gewoon 1 blokje per week.
Niet dat de blokken zo moeilijk zijn want die zijn een stukje makkelijker dan de  Nearly Insane en Dear Jane waar ik mee bezig ben.

In een keer zat het ruitje goed,.. :o)
Het boek is waar ik grote problemen mee heb gehad.
De blokken staan op alfabetische volgorde en daar ik graag rij voor rij afwerk is het een hoop gezoek.

Plus dat veel blokken geen malletjes hebben en met snij en naaiwerk de juiste maat moeten worden,...
Pffff,...
Dat ging ook niet altijd even goed als je graag met malletjes werkt en met de hand de blokken wil maken,...


Het zal inderdaad veel sneller zijn gegaan als je met luierinleg deze strookjes met de machine had gemaakt in plaats van teken, knippen en naaien,...
Luierinleg ligt hier wel ergens in de hobbykamer en heb het wel eens geprobeerd om op zo'n manier blokjes te maken en bleek als snel dat dit niet zo mijn ding is,...


En als de thee dan koud is en eindelijk gedronken wordt is het blokje klaar!!
Niet te geloven dat als ik bezig ben mijn koffie en thee altijd koud laat worden en dan nog klaag ook dat het weer eens koud is,...
*Ü*

A-6 Tennessee,..
Erg blij met deze kleurtjes!!
Leuk om eens met blauw wat te doen en eens niet in de Wilma-kleurtjes te werken,...
;o)




Deze drie foto's maar eens opgezocht en zo zie je dat het de vorige keer wel in Wilma-kleurtjes was,...
Nu ik het zo terug zie is het wel erg mijn smaak!!
Zal ik ze nog ergens hebben liggen of zal ik zo boos in de botten geweest zijn en ze heb weggesmeten?
Zal toch eens kijken of ik ze nog heb,...

Straks heb ik er twee, 1 in het blauw en 1 in Wilma-kleurtjes,..


18 opmerkingen:

  1. Mooi je blokje, ja het zijn de Ria kleuren waar je nu mee bezig bent hoor, ik ben echt van de blauwe.
    Misschien moet ik eens wat in de Wilma kleuren gaan maken, vind die namelijk ook erg leuk.
    En ja gek he ik drink ook altijd koude koffie en thee, zal toch wel iets met onze verslavende hobby te maken hebben :-)
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleuren, Wilma, zowel de blauwe als ook de rode.
    En het probleem van koud drinken heb ik opgelost:
    Ik "mag" altijd achter mijn pc als ik iets drink. Je kunt toch niet handwerken tegelijk met drinken en zo sla ik 2 vliegen in 1 klap! Zoals nu, jouw blogje lezen en tegelijk mijn koffie drinken...
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zijn de kleuren, de blauwe en de rode, mag van mij allebei ;-). En koude koffie of thee drink ik ook heel vaak, te druk bezig met van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar, dat gedoe als er geen malletjes in het boek staan! In blauw worden ze ook heel mooi, ik zou niet kunnen kiezen>
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou helemaal niet van blauw maar vind deze super mooi.Zal ik dan toch maar eens... en ik heb ook problemen met alles uitmeten hoor.Heel leuk deze blog.groeten Teuni

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie al, dat ik niet de enige ben, die niet met die luierinleg kan/wil werken. Ik vind het ook helemaal niks, op zo'n ondergrondje. En ik zie nu bij jou, dat het op de "gewone" manier heel erg mooi gaat worden. Wat een prachtig blok heb je gemaakt. En al ben ik ook helemaal geen blauw-mens, toch vind ik deze kleurtjes blauw erg mooi uitgekozen. Het ene blauw is dus het andere ook weer niet. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende blokjes!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. T blauwe ruitjes blokje ziet er ook erg lief uit :0)
    En ik heb t sbs boek op mn verlanglijstje voor mn verjaardag in april .... ik ben ook van bij de malletjes en alles met de hand ... ben zo belangrijk dan wel benieuwd .... hoe de blokken in t boek bij staan ; 0)
    Maar de sbs is te ook euk om me af te laten schrikken ; 0)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn geen Wilma kleurtjes maar wel heel erg mooi vooral de A6.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blokken, Wilma! In het blauw ook prachtig (ik ben stiekem ook een beetje begonnen met blauw verzamelen…). Maar de Wilmakleurtjes zijn mij nog steeds heel dierbaar: bij mijn eerste schreden op het quilterspad werd ik begeleid door jouw stoffenclub!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Las net dat je man weer geopereerd moet worden. Wat is dat een spannende toekomst, veel sterkte en veel afleiding toegewenst met je prachtige blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blauwe blokjes....om van te smullen. Ik heb toch best een zwak voor blauw.
    Vandaag mijn eerste hexje gehaakt. Helemaal trots op mezelf. Had wel hulp nodig van You Tube, want als haak dummie had ik geen idee wat een Magic Loop was.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap hoor dat je in blauw werken kunt, zo ver van je Wilma kleurtjes af. Ik vond het vreselijk moeilijk om een blauwe Prince te maken. Dit ziet er helemaal gezellig uit, inclusief de koud geworden thee! Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Wilma, the blocks are beautiful! Lovely colours, but the blue is my favourite. Reading on all the Dutch blog how you all use more hand than machine stitching is inspiring me to also do it. All the best from Cape Town.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend
    Groetjes uit een koud Zweden en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha,ha, ik gooi ook net mijn koude beker koffie weg!
    In de ban van het quilten helemaal vergeten!

    groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk om te lezen dat je de BS 2x maakt... daar zit ik dus ook over te denken : gelijk elk blok een 2e keer maken...en dan twijfel ik: van een hele bonte mix van stofjes? of toch ook een 'hoofd'kleur'..en die vingerhoedjes vind k ook wel wat! lekker gelijk al m'n snijresten tussen het 'fussycutting' vandaan op maken.. volgens mij zou jij ipv je vingerhoedjes de hexagonnetjes ook wel vinden...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma