maandag 2 maart 2015

"Een blije oma met LEGO",..


Dit weekend werd er gehaakt aan een deken voor de kleinzoons.
LEGOblokjes!!
Erg leuk om te doen en de turquoise bol is al helemaal op gehaakt in de afgelopen week.
Ik gebruik double knit Special van Stylecraft en zo wordt het een heerlijke zachte deken voor de stoere boys die zo gek zijn op LEGO!

Voor wie ook wil beginnen heb ik het opgeschreven ondanks dat ik geen ontwerpster ben en hopelijk is het te begrijpen,...
:o)


De pop is een popcorn en deze wordt gehaakt aan de verkeerde kant van het blok en laat je aan de goede kant van het blok vallen. Dus de pop niet naar je toe maar van je af,...

Je haakt de pop in 1 steek van de vorige toer!

De draad 2 keer omslaan en een stokje haken, er blijven 2 steken op je naald.
De draad 2 keer omslaan, stokje haken, er blijven 3 op je naald.
De draad 2 keer omslaan, stokje haken, er blijven 4 draden op je naald.
De draad 2 keer omslaan, stokje haken er blijven 5 steken op je naald.
De draad omslaan. stokje haken, er blijven 6 steken op je naald.
Nu de draad omslaan en door de 6 steken te gelijk halen.
De pop zit aan de achterkant van je werk en anders mag je hem die kant een beetje ophelpen,...

17 lossen,
1 ste toer: vanaf de 4de losse 13 stokjes haken =14 stokjes, 
Keer.
2 de toer: 1 losse = 1 ste vaste, 1 vaste, 1 pop, 1 vaste, 1 vaste, 1 pop, 1 vaste, 1 vaste, 1 pop, 1 vaste, 1 vaste, 1 pop, 1 vaste, 1 vaste.
Keer.
3 de toer: 3 losse (= 1ste stokje) 13 stokjes= 14 stokjes.
Keer.
4 de toer: zelfde als toer 2.
Keer.
5 de toer: zelfde als toer 3.
Nu niet keren!!
Nu 1 losse en om het blok vasten haken. 14 op de lange zijdes en 7 op de korte, sluiten met halve vaste in eerste losse van het begin van de toer.


Alleen dit weet ik niet of ik je dit wil aanraden,...

Een afbeelding van een borduurwerk op het internet gevonden.
Nu niet in kruissteek maar ieder kruis steekje is een vaste bij mij.

Eerlijk gezegd nog nooit zoiets gehaakt en heeft het hier wel wat gemopper gegeven,...
@#$%^&*+@#$%^&*!!

Ben blij dat het af is en het is best wel gaaf, 
al zeg ik het zelf!!
*Ü*

Als alle kleurtjes, 
turquoise,
geel,
rood,
oranje,
groen,
wit
en blauw,
blokjes zijn geworden,
kan ik gaan bouwen om het logo heen,...

Hoe leuk is dat voor die stoere jongens van mij??

Fijne dag, allemaal
van een hele blije oma,...


15 opmerkingen:

  1. Leuk Wilma ! Heel knap gedaan ook dat Lego-logo. Daar zullen je kleinzonen vast heel erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bolletjes wol zijn ook wel heel verrassend leuk :0))
    Vooral met wat jij ermee hebt gedaan ! Ben benieuwd naar wat de lego blokjes voor bouwerk gaan worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat is dat leuk. Een echt stoer jongenskleed. Super

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal dat een leuke deken worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oo wat leuk die lego blokjes moet er wel om lachen hoor jij springt ook van het een naar het ander oma
    Weet zeker dat zij het ook vinden ik laat het maar niet aan mijn kleinzoons zien dan ben ik ook de klos ben nog tussen de bedrijven door bezig met de trui van lucas😃 en heb nog huiswerk te doen voor mijn paasquiltje nu ligt mijn bsb weer eff stil nou ja komt wel weer gelukkig zijn de kids helemaal in de ban van het springkasteel dus k an ik af en toe wat steekjes zetten😊
    Fijne maandag liefs corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk en stoer, de letters lijken best moeilijk, maar het is je gelukt.
    Heel benieuwd hoe de deken er af uit ziet
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh, geweldig, lego haken!!.......:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave deken voor de jongens, ze zullen helemaal in hun "nopjes" zijn!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal gaaf en heel apart. Zal het maar niet aan mijn kleinzoon laten zien.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat gaat een geweldige deken worden, wat leuk dat logo!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een echte jongensdeken... erg leuk en super origineel!!! Zo is spelen met lego helemaal geen straf...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!