woensdag 4 maart 2015

"Veel quiltsteekjes",...


Op facebook ben ik gevraagd om 5 dagen lang iets van mijn werk te laten zien
en als je dan tussen de oude foto's zit te neuzen,.....

De HopeQuiltTop zit op dit moment in de ring om doorgepit te worden.


De Wybertjes van de sterren worden doorgepit met een raster van vierkantjes erom heen.
Natuurlijk kun je met veel minder steekjes af en toch ben ik van het flink doorpitten,
 gewoon omdat het zo fijn aanvoelt en er zo mooi uit ziet,....


In de lange banen worden 5 lijnen gepit en in de hoeken ga ik door met de lijnen waardoor er weer vierkantjes ontstaan,...

Een nadeel van het vele doorpitten is dat je vaak het idee hebt dat het niet opschiet en je graag zou willen dat het sneller zou gaan,...


Daarna gaat de Nearly Insane in de ring als ik eerst een randstof heb gekocht die er mooi bij staat 
en hobbs en een achterkant heb,..

Kan ik eerst nog even zorgen voor wat centjes in de spaarpot,...
;o)


Ook het dronkemanspad is met dubbele lijnen doorgepit 
en voelt na al die wasbeurtjes nog steeds heerlijk fluffie aan,...


Het labeltje blijf ik leuk vinden en zo zie ik ook weer dat het alweer 4 jaar geleden was dat de laatste steekjes werden gezet,....


Bij de Summer Stars had ik heel erg het idee dat het doorpitten nooit af kwam!!
Nu slapen wij iedere nacht onder deze quilt 
en kan Marc slecht slapen  als er geen quilt op bed ligt,...
:o)


Kijk weer zo'n schattig poppetje erop,...
:o)

Wat ik nu eigenlijk wil zeggen?

Dat zelfs de grote JOEKELS met heel veel quiltsteekjes ooit afkomen,
ook al heb ik soms het gevoel dat er noooooit een eind aan komt,....

Houden jullie ook zo van heel veel quiltwerk?


21 opmerkingen:

  1. Prachtige quilts laat je zien Wilma! En je hebt helemaal gelijk, met die joekels heb je inderdaad soms het idee dat het geen steek opschiet. Ik blogde er deze week ook juist over, ben al een jaar bezig met mijn Delectable Mountain. Ooit komt ie af, als ik maar doorzet. Ik hou de woorden van mijn moeder maar in gedachten, zij zei altijd: "Elke dag een steekje is een hemdsmouw in een jaar".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn prachtige quilts. Inderdaad enorme klussen geweest. Ik kan me dan ook goed indenken dat je met grote voldoening naar de quilts kijkt.
    Fijne dag Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige werken laat je zien die het verdienen om afgemaakt te worden.
    Ik ben met name helemaal weg van de SummerStars!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn schitterend, zulke mooie kleuren, daar zit je toch met plezier aan te quilten?
    Het is toch geen aangenomen werk, en als je er even geen zin in hebt, leg je het gewoon neer, en doen waar je zin in hebt!
    Zelf vind het quilten ook erg ontspannend!
    Nogmaals, ik vind ze stuk voor stuk schitterend!

    Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig en wat leuk dat je ons laat meegenieten. Ik heb het allemaal met studie zitten bekijken, want ik ben zelf voor het eerst in de ring aan het quilten en zit met hetzelfde: komt ie ooit af, en wat zal ik verder voor patroon doen?
    groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat komen er weer mooie quilts voorbij, en ja hoor ik hou erg van het doorquilten, doe het eigenlijk liever als het lapjes aan elkaar zetten.
    Maar ja als er geen top af komt is er ook niets te quilten :-)
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige quilts laat je zien! En houden van quiltsteekjes mmmm niet zo meer van het maken van toppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad veel steekjes Wilma! Maar ook heel mooi. Jouw Hope Quilt vind ik prachtig. Mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What beautiful quilts, I love your label, this is cute.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hope is mijn favoriet. En doe maar langzaam en laat maar veel foto;s zien. Dan kunnen we hier nog veel meegenieten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your quilts and hand quilting are beautiful. Such a lot of work. Such a lot of stitches! Well worth the hours of work. ....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een compliment is dat toch dat Marc niet kan slapen zonder de mooie quilt op bed.
    Dat komt door de liefde die er in gestopt wordt tijdens het quilten.
    Quilten vind ik zelf ook erg leuk werk, doe het ook met veel quiltsteekjes, dat is toch het mooist.
    Maar van zulke grote quilts maak ik niet hoor, daar lijkt me inderdaad geen eind aan te komen.
    Veel plezier nog met al je steekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om ineens weer zo veel mooie quilts van je te zien. Inderdaad lijkt quilten een eindeloos gebeuren, maar als het dan klaar is geeft het ook zo'n voldaan gevoel. (Ik maak niet zo veel en zulke grote quilts dus heb makkelijk praten :))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou, dit stukje had ik echt even nodig, want ik ben ook aan een joekel bezig, die nooit af lijkt te komen... Maar hier put ik weer moed uit! Want ooit gaat hij misschien ook wel zo mooi worden als de quilts, die jij hier laat zien. Wat zijn ze prachtig, je quilts, met de mooie, regelmatige quiltsteekjes!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een joekels en wat zijn ze mooi!!! Ben niet zo gek op door-quilten, maar als ik eenmaal bezig ben, gaat het wel weer.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je heb nog heel veel steekjes voor de boeg maar het wordt allemaal wel ontzettend mooi.En natuurlijk helemaal prachtig als het af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn deze mooi!!!
    Moet zelf maar eens flink aan de slag gaan.
    Wil ook wel eens wat af hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Stuk voor stuk prachtquilts, Wilma! Heerlijk om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige quilt, en ja, het is even werk. Persoonlijk vind ik het naaien leuker dan het quilten, wat resulteerde in een flinke stapel tops. Wegbrengen was de optie en deed de stapel flink slinken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je quilts zijn super!!! En elk gequilt steekje is er weer één...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fantastisch mooi werk!!!!!!!!!!!!!!!
    Prachtig schoon werk en de kleuren!!!!!!!
    Tjonge...
    Groetjes,...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma