donderdag 28 mei 2015

"Follow Your Heart",...


Hier in huis is het nog vrij donker als ik naar beneden ga om koffie te maken voor mijzelf.
Het is verder stil in huis, 
ligt het jongste kind nog heerlijk in bed
en Boyke zie of hoor je ook niet,...
Alleen Minoes loopt door de kamer 
en wil dan weer naar buiten
en dan weer naar binnen.
pppffff,...
kleine prinsesje!

In mijn blogpauze ben ik bezig geweest met Follow your Heart.
5 huisjes moesten er gemaakt worden voor deze quilt
en nummer 5 was aan de beurt,
het theepotje,....

  
Het blok werd in elkaar gezet 
en de applicaties erop gestreken,...
Tijd om alles vast te zetten met een festonsteekje,....


Bij het pakket zit een vel met leuke afbeeldingen die hier en daar op de huisjes komen.
Bij het theehuisje werden de raampjes, 
een plaatje op de deur 
en een theelabel gebruikt,...


En voordat je het door hebt zit alles met een klein festonsteekje vast
en is het tijd voor wat blokjes die tussen de huisjes door komen,...


Alle onderdeeltjes getekend en geknipt?
Op je blok strijken maar weer 
en verder met een festonsteekje,....

Alle onderdeeltjes van de kleine bloempotjes zitten vast.

Weken lang zag ik het niet zitten om maar iets te doen met al die projectjes,..
Zal mijn hobby over zijn? 
Niet meer besmet met een virus?
Moet er niet aan denken om uren bezig te zijn met lapjes.
Bbbrrrr,...
Vreselijk,....

Goh, 
het begint best wel weer te komen dat ik zin heb in patchworken!

Mijn lapjesverslaving is gelukkig niet over want wat moest ik dan met al die projecten??

Follow My Heart,...


20 opmerkingen:

  1. wat *M*O*O*I*!
    En,.... gelukkig,....
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder die lapjes ; 0))...herkenbaar...
    Fijn dat zeje nu weer enthousiast kunnen maken
    en dat je door zo'n leuk en mooi harten huisjesproject weer 'aangestoken' bent !

    Liefs,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi lieve Wilma,
    Ik geloof ook niet dat ik heel veel zin zou hebben om hard steekjes te zetten in mijn quiltprojecten na de tijd, die jullie mee hebben gemaakt. Maar die zin komt vanzelf weer. Je huisjes zijn trouwens prachtig! Leuk hoor! I <3 huisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi nieuw project en gelukkig heb je er weer zin in! Betekent dat ook dat het weer de goede kant op gaat met Marc? Sterkte in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dotje is dat aan het worden Wilma.
    Hoe is het met Marc, wat zal jij blij zijn als hij weer thuis is.
    Sterkte meis, voor jou, Marc, de kinderen en kleinkinderen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me niet leuk om helemaal geen zin meer te hebben in lapjes. Gelukkig duurt het bij mij maar hooguit 1 dag, maar jij bent nu ook weer fijn bezig met die leuke huisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt het mooi en GELUKKIG is het virus niet over. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig theepotje/huisje! En gelukkig maar dat je virus weer aanwakkerd.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Cute houses and such pretty garden applique.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het virus was er wel maar je hoofd stond er niet naar. Gelukkig dat het nu allemaal weer beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel belangrijk om je hart te volgen en als er dan ook nog zo'n lieve quilt uit je handen komt is het helemaal prachtig. Fijn dat je weer zin hebt aan lapjes.
    Veel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat heerlijk om te lezen dat het allemaal weer terug begint te komen. oh god je moet er toch niet aan denken dat je geen plezier meer zou hebben in het patchen! Ziet er weer gezellig uit allemaal. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk project is dat! Grappig die kleine dingetjes die gebruikt worden, ze geven de applicaties iets extra's. Fijn dat je zin weer terug is! Niets forceren, het komt vanzelf weer terug gelukkig, de ene keer duurt het wat langer dan de andere keer, gelukkig heb je geen tijdslimiet :-)
    Gezellig trouwens om weer een blogje te mogen lezen van je.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit wordt ook vast weer een mooi quilt. Fijn dat je je draai weer gevonden en hebt en ik hoop dat Marc en jij nu weer een wat zonniger tijd tegemoet gaan.
    Ik heb nog wel een vraag, gaat de winkel waar je deze quilt voor maakt het als compleet pakketje verkopen? Lieve groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze quilt is inderdaad als compleet pakket te koop. Iedere maand een deel en met 6 maanden heb je de quilt bij elkaar
      Natuurlijk kun je ook alles in 1 x bestellen
      Do it creatief in elst gld.

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor je reactie, ga gauw kijken.

      Verwijderen
    3. Dankjewel voor je reactie, ga gauw kijken.

      Verwijderen
  15. Blij dat de zin terug komt. Wat zouden we met al die vrije tijdperken doen en zonder lapjes? Prachtige blokken heb je gemaakt, lief quiltje wordt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier ben ik helemaal STRAALVERLIEFD OP!ohhhhh wil ik ook nog eens gaan leren....ik ben echt helemaal weg ook van de kleurtjes die je hebt gekozen ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!