dinsdag 19 mei 2015

"Hallo allemaal",...


Na zo´n lange blogstilte weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen,...
Er is zoveel gebeurd in mijn leventje terwijl tegelijkertijd ook alles een beetje stil stond 
en ik soms vergat dat het gewone leven bij velen gewoon doorging.

Wat zijn wij positief de operatie van Marc in gegaan
en wat snel kwamen de complicaties om de hoek kijken...

De operatie verliep moeilijker dan verwacht
en daarom ook veel langer.
10 uur aan de hart,- en longmachine
en tijdens het uitzetten van de machine bleek er een zuurstoftekort te zijn,....

De dagen na de operatie waren vreselijk omdat Marc niet wakker werd
en tegelijkertijd was het zo heerlijk dat er zoveel bekende gezichten verschenen in het ziekenhuis.
Wat heb je op zo'n moment behoefte aan een knuffel
en de woorden dat het allemaal goed komt terwijl zij het ook eigenlijk niet weten,..

Weken van uiterste hebben we achter ons,..
Angst en hoop,
 verdriet en blijdschap,....

En nu 4 weken verder vergeet je bijna dat Marc een zware hartoperatie heeft gehad
en zijn wij drukker met zijn koppie
en de dubbele longembolie die hij heeft gekregen.
Hoe raar is dat?

Sinds gisteren is Marc aan het revalideren in de St. Maartenskliniek in Nijmegen.
En ben al 3x verkeerd gereden!
Nijmegen en Wilma,..
@#$%&*&^%$#@

Iedere dag zien wij verbetering bij mijn maatje
en zijn wij zo blij dat het zuurstoftekort zo mee lijkt te vallen!
Stapje voor stapje gaan wij door de dagen
en kijken toch ook weer een beetje naar de komende dagen,...
(Misschien voor het eerst een weekendje naar huis!)


De lapjes hebben hier stil gelegen
en sinds een paar dagen heb ik de rust om wat blokjes aan de top te zetten,...

Wat er de laatste weken is gebeurd heeft mij wel aan het denken gezet wat betreft mijn patchwork virus.
Als lapjes verslaafde zie ik steeds weer wat nieuws wat ik wil gaan maken terwijl die ene top nog niet klaar is,...


Deze top heeft geen uitleg meer nodig natuurlijk
en de eerste maanden van deze bom liggen hier in een map klaar.

Maar stel je nu voor,....
dat er iets gebeurd in mijn leven waardoor ik niet meer zou kunnen stoeien met lapjes.
(Ik merk dat door de jaren heen de pijn in mijn handen steeds erger wordt
 en je soms geen naald kan vasthouden)

Dan liggen hier veel tops die niet af zijn,....
dat geeft je toch te denken
of niet dan??


Dus het mandje wat gevuld wordt voor de Stonefields moet maar even wachten
en ga ik braaf verder met mijn Sjaantje,..

De blokjes voor de laatste rand van het middenstuk wordt aan elkaar gezet tot een lange sliert
zodat die aan de top kan worden gezet.
Weer een stapje verder
 en kunnen de taartpuntjes gemaakt worden die al zo mooi zijn om te zien,...

De effen puntjes liggen al geknipt klaar samen met de boogjes.
Voor de top is alle stof in huis
en hoeft er ook niets gekocht te worden.


De projecten zullen je dus niet om je oren vliegen op mijn plekje op het WereldWijdeWeb want ik ga braaf mijn Sjaantje top af maken
en dat terwijl er nog zoveel moois ligt te wachten,....

Nieuwe patronen
en tops die half af zijn.



En ik zal Minoes eens wegjagen van deze top want dan kan ik voor de afwisseling deze verder door quilten,...

Voor het geval dat mijn Sjaantje te saai wordt.
;o)


41 opmerkingen:

  1. Wat een heftig verhaal Wilma! Ik hoop dat je man spoedig hersteld en het leven weer normaal wordt voor jullie beiden! Geniet van je steekjes; jij krijgt je projecten wel af hoor!
    Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Wilma ,wat maken jullie veel mee,ik steek een kaarsje op voor spoedig herstel van jouw Mark en hoop dat hij weer snel thuis is en jullie samen het gewone leven weer kunnen leiden.Ja lapjes brengen dan echt troost en je Dear Jane wordt een plaatje.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte ik hoop dat je maatje snel opknapt en weer naar huis mag!! Dikke knuffel zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte en succes met je Sjaan hij is nu al zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh, wat is jouw leven door elkaar geschud....en wat kun je het goed verwoorden! Ik wens je heel veel sterkte en dat je man verder herstelt en dat je troost kunt vinden in de lapjes en de vele mensen om je heen!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo fijn weer wat je te horen wilma, heb veel aan jullie gedacht deze weken, nog veel sterkte gewenst de komende tijd en geniet maar van je sjaan, t word heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps, wat kan er toch veel heftigs gebeuren in een mensenleven. Kan me voorstellen dat het hele zware weken waren, en nog natuurlijk.
    Gelukkig veel liefde en troost van vrienden en familie gehad en een beetje troost van de lapjes.
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje wat een moeilijke tijd gaan jullie door, heel veel sterkte. En het verhaal van de vele dingen die nog niet af zijn is ook herkenbaar, maar er zijn zoveel mooie dingen om te maken.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zullen jullie spannende dagen hebben gehad, nu saampjes weer wat opbouwen en gaan genieten wat het leven te bieden heeft, veel beterschap , Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte Wilma, vreselijk allemaal zeg, ik hoop dat jou maatje gauw weer naar huis mag en dat hij alleen maar beterder en sterker mag worden en zo heel veel jaren bij je mag blijven. Hele dikke knuffel en heel veel beterschap.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel sterkte voor jullie beiden bij de revalidatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat hebben jullie een spannende periode meegemaakt en wat fijn dat jullie nu alweer zo ver zijn. Doe rustig aan en geniet van elke dag en elke dag. Voor jullie beide heel veel sterkte en veel liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Phoehee wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug en nog een lange weg te gaan maar als het maar steeds een beetje vooruit gaat is het beter te dragen toch?
    Mede door alle gedachte die jullie kant op gaan dan moet het gewoon goed komen!

    Heel veel sterkte en kracht!
    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is zeker niet makkelijk en makkelijk geweest de afgelopen timd. Ik wens jullie nog heel veel sterkte en beterschap toe. Goed dat je eerst de Jane gaat afmaken en dan verder gaat met een andere dat doe ik ook mijn handen willen ook niet meer wat mijn hoofd wel wil. Eerst afmaken heb ik tegen mezelf gezegd en daarna aan iets nieuws beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alle goeds en beterschap gewenst !
    dat jullie weer saampjes kunnen zijn ...
    Liefs,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Soms is het maar goed dat we niet in de toekomst kunnen kijken. Wat fijn te horen dat jullie weer in wat rustiger vaarwater zijn terecht gekomen. Veel sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heftig, fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat.
    Veel sterkte
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ontzettend heftig en verdrietig wat jullie mee maken,maar ook weer hoopvol voor de toekomst. Ik hoop toch zo dat het zich nu allemaal ten goede keert en dat jullie weer vooruit kunnen zien.
    Heel veel sterkte nog.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig een kentering ten goede, doorgaan op de ingeslagen weg met goede moed

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn je weer hier te zien
    Een heel moeilijke tijd, zoveel mee gemaakt. en te weten dat er veel lieve mensen om jullie heen staan Heel goed te lezen dat het goed gaat, en er toekomst plannen weer zijn.
    Werk aan jou Sjaan, heel mooi word het quilt.
    Sterkte en moed ook voor de komende tijd.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Wilma, ik zit hier met tranen in mijn ogen. Meisje, wat maken jullie toch mee. Ik ben blij weer iets van je te horen, alhoewel het heel voorzichtig is met hoe het nu verder gaat. En dat jij ook nog zo'n pijnen hebt, dat je je niet meer helemaal kunt uitleven in de lapjes wereld is ook verdrietig. Ik wens jullie alle geluk van de wereld en ik duim voor jullie. Lieve groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Wilma wat fijn om hier weer van jullie te horen. Wat een verhaal, en wat een weg hebben jullie nog te gaan samen. ik kan alleen maar hopen dat dit verhaal een goed einde kent en dat Marc strakjes onder een Dear Jane quilt samen met jou terug kan kijken op deze periode. Heel veel succes met de komende revalidatie en het vinden van de weg in Nijmegen, Een dikke zoen voor jullie allebei en tot blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wilma wat ben ik blij met dit blogje van jou. Weer iets van jou te lezen ook al schrijf je over de moeilijke periode die nog niet ten einde is maar ik wens jullie alle goeds en heel veel sterkte toe.
    De afgelopen weken ben je heel vaak in mijn gedachten voorbij gekomen zeker als ik met rood bruine lapjes in de weer was. Ik hoop dat jou handen wat minder gaan protesteren en je nog heel lang met lapjes kunt werken ook al is dat misschien in een wat minder tempo.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een moeilijke tijd maak je door! Heel veel sterkte! En.. tja, de een leeft alsof hij/zij onsterfelijk is en begint vrolijk aan allerlei projecten en de ander wel toch ook weleens iets afzien. Ik denk dat je gewoon moet kiezen wat bij je past. Veel plezier met je Sjaantje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wilma, wat ben ik blij dat ik wat hoor want ik wist wat een moeilijke operatie het is en ik vond het wel lang duren.Maar gelukkig lees ik een positief bericht.Groeten en sterkte verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tja als alles behoorlijk in je eigen wereld op zijn kop staat is die wereld op dat moment even heel klein.
    Helemaal niet erg want het is denk ik een natuurlijke bescherming.
    Je ziet het, nu gaat het weer wat beter en word je wereld ook weer groter.
    Gelukkig gaat het beter, nu hopen dat het weekendje thuis gauw komt.
    Ook het te veel projecten hebben en te veel willen maken en weten dat je niet echt 150 jaar gaat worden, heeft mij ook gemotiveerd om dingen eerst eens af te maken.
    Wie wil er meer dan 25 half afgemaakte projecten hebben.
    Jouw projecten zijn te mooi om zo te verdwijnen dus heerlijk aan Sjaantje en de andere prikken geeft ook een goed gevoel (vind ik)
    Doe je maatje de hartelijke groetjes en tot het volgende blogje maar weer.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Beste Wilma en Marc,
    Wat hebben jullie samen heftige dingen meegemaakt ! Ik heb in de afgelopen weken regelmatig aan jullie gedacht. Ik hoop dat Marc nu goed zal kunnen herstellen en wens jullie beiden nog veel gezondheid en geluk toe !
    En dat je nu eerst wat projecten af wilt maken, snap ik ook. Ik heb zelf ook te veel liggen en wil nu eerst wat meer afmaken. Veel succes ook hiermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jullie leven is door elkaar geschud!
    Heel veel sterkte de komende tijd, en lekker aan het werk met quilten, dat geeft goede afleiding!
    Liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat fijn dat het langzaamaan beter gaat met je maatje, wens jullie veel sterkte voor de komende tijd. En een vertandig besluit,eerst de oude projecten afmaken. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heftige tijd hebben jullie gehad, nu gaat het gelukkig stapje voor stapje beter met je lieve man! En wat een mooie projecten ben je aan het maken, rustig verder frobelen en dat geeft je rust.
    Sterkte met de revalidatie van Marc.
    Liefs en een dikke knuffel! Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een heftige tijd hebben jullie gehad, nu gaat het gelukkig stapje voor stapje beter met je lieve man! En wat een mooie projecten ben je aan het maken, rustig verder frobelen en dat geeft je rust.
    Sterkte met de revalidatie van Marc.
    Liefs en een dikke knuffel! Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Tja, dan is niks anders meer belangrijk! Wat goed om te lezen, dat Marc nu met het revalideren steeds een beetje vooruit gaat!! Dat geeft goede hoop.
    Ik heb zelf ook wel een paar projecten tegelijk onder handen, maar ik moet zeggen, dat ik dat niet zo plezierig vind. Ik vind het fijner om aan één ding te beginnen en dat eerst af te maken, maar om de een of andere reden lukt dat lang niet altijd :)
    Hou je haaks en vergeet niet om ook af en toe even aan jezelf te denken!!! Heel veel sterkte en succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een nare periode waar jullie doorheen gaan. Gelukkig is daar nu de revalidatie en zie je Marc vooruit gaan. Ach, dan kunnen alle lapjes wel wachten, toch? Sterkte nog voor de komende periode!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat fijn dat het nu de goede kant opgaat! Regelmatig kwam ik even kijken hier, maar nog geen Wilma te zien, behalve heel af en toe op Facebook. Succes met je Sjaantje afmaken!
    Groetjes en veel sterkte
    *Marianne*

    BeantwoordenVerwijderen
  35. oh wat krijgen jullie het toch allemaal op je bordje, ik heb veel aan je gedacht en had al zo'n gevoel dat er wat meer aan de hand was omdat je zo lang niet op je blog was, ik hoop echt zo dat het allemaal weer goed komt met marc en dat jullie weer een fijne toekomst tegemoet gaan, veel sterkte en kijk goed uit met al die stress op de weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Wilma, gelukkig gaat het weer de goede kant op, maar het is wel een heftige tijd geweest.
    En ach, die afwisseling is toch leuk en je mag trots zijn op de quilts die al af zijn! Hopelijk gaan er nog veel volgen! Sterkte nog en beterschap voor je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Fijn dat het weer wat beter gaat. Pfffff wat was het een spannende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Fijn dat het weer wat beter gaat. Pfffff wat was het een spannende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Fijn dat het weer wat beter gaat. Pfffff wat was het een spannende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. lieve Wilma...wat heb jij veel meegemaakt zeg deze afgelopen tijd....en wat zul je angst gehad hebben...ik ben zo blij te lezen dat het nu goed gaat....ik stuur je alsnog een extra dikke knuffel vanaf hier ...heel veel lieve groeten Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wow, oef, dat is allemaal niet mis wat jullie in zo'n korte tijd hebben meegemaakt. Ik was een beetje achter met blogjes lezen vandaar pas nu mijn reactie. Ik wens jullie voor de komende tijd nog veel sterkte en heel veel succes met de revalidatie. Ik kan begrijpen dat het genieten is als hij dan een weekendje naar huis komt. Spoedig herstel gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!