zaterdag 27 juni 2015

"Doosjes, blikjes en zakjes",....


Nu de hobbykamer eens goed wordt opgeruimd,
lees in alle doosjes, trommeltjes en zakjes wordt GEKEKEN ;o), 
en de klosjes beneden liggen in een trommeltje naast mijn handwerkstoeltje neem ik ze snel mee naar buiten om in de tuin wat klosjes te maken.


In de hobbykamer kwam een doosje tevoorschijn met mandjes die ooit in de quiltmania hebben gestaan.
86 mandjes in allerlei kleurtjes,.....


Een ander mandje is gevuld met stoffen en het patroon van de kakelkipjes die ik ineens zat was om te maken,.....


Avonden ben ik aan het prikken geweest aan de periwinkle die van kleine reststofjes werd gemaakt.
En dan ineens vergeten,....


De weddingring is blijven liggen omdat ik spijt kreeg van de kleurtjes.
Zo romantisch,...


Van rest stukjes ben ik ooit hier mee begonnen.
Herkennen jullie al een stukje voor de antieke quilt van de quiltersgilde? 
Deze ligt te wachten tot wij in de herfst met een club dames deze gaan maken,....
Goed excuus toch?!

En weet je dat er nog veel meer doosje, blikjes en zakjes liggen in mijn hobbykamer?

Wat doen jullie met al die doosjes, blikjes en zakjes waar van die heerlijkheden in liggen?

Ik wil ze zo graag allemaal bewaren en allemaal maken!!
Het is echt een snoepwinkeltje die hobbykamer van mij,...
*Ü*

Fijn wekend!


17 opmerkingen:

  1. Herkenbaar hoor al die verschillende blikjes en doosjes met half affe projecten! Bij ons liggen ze vooral verzameld rond mijn quilthoek in de woonkamer. Denk dat vriendjelief het wel zou kunnen waarderen wanneer ik daar een beetje op zou ruimen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar de doosjes heb pas het doosje vingerhoedjes opnieuw gevonden... en weet dat er nog een doosje ligt met een gesneden miniquiltje en .... ja er ligt nog meer hihi!
    Fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha! Goede vraag....ik probeer ze te negeren :-)......anders wil ik niet meer naar bed!!!

    Sterkte met alle PRACHTIGE doos-inhouden!! Ik blijf gespannen meelezen en kijken ;-)

    fijn weekend
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar Wilma, ik ben al een jaar bezig om alles uit te zoeken en begin dan toch weer regelmatig aan iets nieuws. Maar ze blijven in Den Haag de pensioen leeftijd alsmaar verhogen. En ik ben bang dat niet alles afkomt, dus heb me maar voorgenomen om nu te genieten nu mijn handen het nog doen.
    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ook ik heb nog te quilten tops, een halve mandjes quilt, een stapel dear rose blokjes, evenals een stapel stonefieldjes, gossip in the garden blokken, halve tassen, een randjes lap in de maak, en dit is nog niet eens de helft. Het is ook allemaal veel te leuk! Toch wil ik alles afmaken! Ooit! Groetjes Margreet van der Werf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik denk de hele tijd dat ik die niet zoveel heb, doosjes en mandjes met inhoud,... maar misschien ben ik wel oost indisch 'blind',....
    ;o)
    Fijne zondag samen!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. EUHHHHH..ik kom doosjes tekort *Ü*.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is precies waar ik een beetje bang voor ben. Ik heb nog niet zoveel projecten onder handen (als ik even snel tel kom ik aan zes en ik vergevorderde plannen om met nog drie te beginnen), maar krijg ik ze ooit af op deze manier? Ik neem me steeds voor om eerst één quilt af te maken, maar dan dringen die andere/nieuwe quilts zich weer op...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ja, ik ken het ook, en dat wil ik maken, en die en die ook, en plots weet je zelf niet meer wat je hebt liggen. Maar ik denk dan; als ik later geen centen meer heb om te kopen ga ik naar de kast met alle doosjes..... Maar al je werkjes zijn zeker de moeite om af te werken ooit....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, herkenbaar. Je gaat opruimen en je komt vanalles tegen. Heel verrassend kan dat zijn. Mooie gevulde blikjes ben je tegen gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je maakt me zo blij, omdat ik zie dat jij ook aan zoveel dingen nog bezig bent of wilt. Ik denk altijd dat iedereen hard werkt en affo's maakt, behalve ik. Maar heel fijn te zien hoeveel jij onder handen hebt. ik ben met 4 projecten bezig en ik vind ze alle 4 heel leuk. Maar nu een gebroken pols en 6 weken in het gips, dus nu ligt alles stil. Maar komt goed. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moet van mezelf eerst iets af maken.... Zou zo onrustig worden van al die half afgemaakte tops! Ze zijn het zo te zien allemaal waard om afgemaakt te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een echte schatkamer bij jou! Spannend om het schatkistje te openen en te zien wat er in zit.
    Al die onafjes zijn voor mij heel herkenbaar, maar het komt wel af hoor, het wacht allemaal geduldig op mijn naald en draad( LOL)

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is heel herkenbaar. Ik verzamel ook leuke doosjes en koffertjes waar ik dan iets in stop. En eigenlijk vind ik het meestal een feestje als ik ze zo nu en dan eens tevoorschijn haal, en als verrassing allemaal beginnertjes tegen kom... Dan denk ik: zou ik wel eens af willen maken. Maar stel dat ik dat gedaan zou hebben, dan mis je wel een heleboel lol hoor :-) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoor ook veel blikjes zakjes tasjes. Aangezien ik momenteel ernstig besmet ben met het haakvirus denk ik erover om ook mandjes, manden aan te schaffen. Heb dan een goed overzicht in de verschillende projecten hi hi hi 😂😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoor ook veel blikjes zakjes tasjes. Aangezien ik momenteel ernstig besmet ben met het haakvirus denk ik erover om ook mandjes, manden aan te schaffen. Heb dan een goed overzicht in de verschillende projecten hi hi hi 😂😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel bekend vandaar een afmaak jaar, met kleine nieuwe projecten tussendoor.
    Men lijkt er niet aan te ontkomen.
    Veel van de projecten die je laat zien zijn vaak het zelfde kleurgebruik.
    Van vele kleine stukjes van een quilttop in de maak kan je ook een grote mooie af top maken.
    Laat je eigen fantasie er eens over gaan.
    Ruimt heerlijk op in hoofd en tasjes en trommeltjes. ;o))))

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma