vrijdag 5 juni 2015

"Een paar extra handjes zou wel lekker zijn",...


Quilttops maken is altijd mijn grote hobby geweest door de jaren heen.
Daardoor bleven er wel eens tops liggen want het dubbelen vond ik vreselijk.
Over de grond heen en weer kruipen 
en zoveel rijgdraden door de drie lagen heen rijgen.

Wat een vreselijke bezigheid.

Hebben we het nog niet over het quilten van die grote joekels,.... 


Het over de grond heen en weer kruipen 
en dubbelen van de top had ik al snel gezien 
en werd er op het WereldWijdeWeb gezocht naar iets wat dit veel makkelijker zou  maken.
Op het WereldWijdeWeb zag ik het dubbelen van de quilttops met latten
en dat bevalt mij erg goed. 
Daarna schiet ik de lagen met mijn pistool aan elkaar,...

Zoveel meer mijn ding!
Nog steeds niet mijn favoriete bezigheid maar wel beter te doen,....


De laatste tijd merk ik wel steeds vaker dat het quilten heerlijk ontspannend is om te doen.
Wat ik eerder als een moetje zag geeft mij nu rust en ontspanning 
en geniet ik van al die kleine steekjes.

Als ik eerlijk ben vind ik het quilten vaak nog fijner om te doen dan de quilttops maken,..

Dat komt natuurlijk heel goed uit want er liggen hier nog wel wat quilttops die gedubbeld en gequilt moeten worden.


Natuurlijk worden er ook taartpuntjes gemaakt voor mijn Sjaantje.
Deze week zijn er twee bij gekomen omdat ik teveel aan het quilten en haken ben geweest.

Wat zou het handig zijn om een paar handjes erbij te hebben,..
:o)


Voor nu alvast een heel fijn creatief weekend!!


14 opmerkingen:

  1. Jaaaa... Zou dat niet heerlijk zijn! Zelf lekker bezig zijn en dan naast je nog een paar handjes die bezig zijn! Dat zou lekker snel gaan! Mooie quilt ben je aan het quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is het heel handig om 4 handen te hebben :-)
    Ik vind quilten ook zo leuk werk. Zo'n pistool is misschien best wel handig voor het dubbelen.
    Zag van de week op een blog ook een handig dingetje om die kleine plastic dingetjes veilig te verwijderen, want met de schaar is het best een risico dat je in de stof knipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee extra handen en twee extra uur per dag zou ook al een heleboek doen ;-)... Geniet er van! Heb je al een schaar die in een bochtje loopt zodat je niet in je werk knipt als je de plasticjes verwijderd?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Quilt maar lekker verder
    . Dingen doen waar je nu plezier aan hebt is heel belangrijk.
    Wat een prachtige bloemen heb je staan op een hele leuke kan.
    Fijn weekend.
    Groeten Marga o

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Komt dat goed uit, lekker om even te ontspannen!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,ik ben een quiltster die alleen quilt en blogs lees. Jouwe is zeker favoriet en de quilt waaraan je nu bezig bent vind ik Fantastisch. Mooie kleurencombinatie. Zou zo graag weten waar je het patroon vandaan hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The quilt is beautiful! I too have such a hard time getting the quilt put together. It's my least favorite part. I love making the tops and I have so many that need quilting! Maybe I will get back to hand quilting. The machine quilting is like wrestling with a bear!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hoop werk dat dubbelen. Jammer genoeg hoort het er bij. Mooie tops laat je zien. Jij ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja... dat dubbelen... pfff, maar met latten gaat het al makkelijker, al is het maar dat je niet op je knietjes hoeft. Het gaat er al mooi uitzien. succes met het doorpitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your guilt is just gorgeous! I am working on a zig zag quilt right now.The hand quilting is my favorite part also.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ik doe het ook met het pistooltje. Je tops zijn echt mooi. Die extra handjes zouden mij ook goed van pas komen. Weet soms niet waar ik nu weer mee verder moet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, met latten....en dan ook nog een pistool erbij! Dat klinkt oor mij als leek weer vreselijk moeilijk en ingewikkeld :-)
    dat doorpitten snap ik nu eindelijk wel een beetje, het lijkt me leuk om daar mee bezig te zijn en zo het resultaat onder je handen te zien verschijnen.
    Quilts....ooit.......voor mij hoop ik, het staat op mijn to-do-lijstje, maar daar staat nog zó veel meer....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik moet ook maar eens op zoek naar die lattenmethode. Het is altijd zo'n gedoe! De Hope quilt ligt bij mij ook te wachten, althans op het patchen. Het pakket heb ik gekocht voor later. Hij is wel erg mooi hoor!!
    Groet, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve wilma
    Was al een tijdje niet op je blog ge weest omdat je een blog pauze had ingelast natuurlijk hield ik wel facebook in de gaten hoe het met jullie ging
    Nu alles weer inrustig vaarwater is gekomen en marc weer lekker thuis is naar een zware periode voor jullie en de famillie
    De fijne verhaaltjes en de mooie dingen die je gemaakt hebt vooral die lego deken wat een plaatje is dat ge worden zeg en ook de taart punten van sjaantje zijn prachtig en ja de franse geraniums zijn prachtig nu alleen nog het weer dat wil niet erg meewerken ik heb het ook geregeld koud hoor kacheltje staat hier ook af en toe echt ook aan
    Lieve wilma en marc een hele dikke knuf van mij en rustig aan geniet van alles
    Kom geregelt weer eff buurten op je mooie blog en genieten van je verhaaltjes
    Groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!