donderdag 30 juli 2015

"Groot kussen",....


De kleinzoons waren hier gistermiddag
 en daar het met bakken uit de lucht viel,
bedenk je iets wat ze binnen kunnen doen,...

Moest wel erg lachen om ze dat ze volgens hen herfstvakantie hadden in plaats van zomervakantie,....

In de avond steek ik maar wat kaarsen aan omdat het zo gezellig staat.


Op schoot een groot dienblad met allerlei doosjes waar heel veel klosjes in liggen geknipt.
Hopelijk helpt het dat er nieuwe stofjes bij geknipt zijn
en het zo wat leuker wordt om eraan te werken.

En zo naai ik tijdens het koffie drinken wat klosjes,...


Jaren liggen de klosjes in de kast 
en werd er niet eentje gemaakt,....

Nu deze UFO uit de kast is gekomen hoop ik echt dat hij niet terug wordt gegooid in de kast!

En tot nu toe moet ik zeggen,....

Het is zelfs leuk om wat klosjes te naaien,....

Hoeveel er in het kistje zitten?
Geen idee,...
300?


Omdat er al zoveel klosjes zijn gemaakt moeten er ook maar wat klosjes aan het toppie worden gemaakt.

Het is nu een soort groot kussen 
maar als ik dan zie dat er 8x9 rijen aan elkaar zitten,
dus 72 klosjes,
zakt mij de moet wel even in de schoenen!!


Gelukkig weet ik dat er al zoveel klosjes zijn gemaakt 
en ik geniet van het steeds weer hetzelfde patroontje te maken.

Niet teveel nadenken 
en gewoon klosjes naaien,....

Wat houd ik toch van deze simpele patroontjes,...

Ik heb gehoord dat de zomer eraan komt!!
De kaarsen kunnen dan weer uit,...


18 opmerkingen:

  1. Toch even gezellig geweest zo herfst in de zomer sfeer en wie weet dat daardoor die leuke klosjes tevoorschijn gekomen :0))
    En dan is het weer extra genieten in het et zonnetje buiten ; 0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De klosjes blijven zo'n leuk patroontje. Zeker verder aan werken Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit toch een leuk patroontje
    Groetjes uit Zweden en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herfstvakantie! Ze hebben gelijk hoor, maar gelukkig krijgen we weer een paar dagen zomervakantie ook :-)
    Wat ben je lekker bezig met de klosjes, het 'kussen' geeft al een heel mooie weergave van 'later' maar je hebt nog wel even werk.... Maak je eerst alle klosjes af of wissel je dat af met de 'groei' van 'kussen'?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herfstvakantie! Ze hebben gelijk hoor, maar gelukkig krijgen we weer een paar dagen zomervakantie ook :-)
    Wat ben je lekker bezig met de klosjes, het 'kussen' geeft al een heel mooie weergave van 'later' maar je hebt nog wel even werk.... Maak je eerst alle klosjes af of wissel je dat af met de 'groei' van 'kussen'?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk weer om binnen te patchen. En zo'n eenvoudig blokje vind ik ook vaak fijn. Vanochtend was ik even naar een Bee hier in Tiel en toen zei één van de dames, die heel veel 9-patches moet maken voor een bepaalde quilt dat ze dat zo vervelend vindt. Haar buurvrouw daarentegen, die met dezelfde quilt bezig is, vindt het juist heerlijk. Zo zie je maar! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke klosjes, en ook de kleuren zijn helemaal ook mijn idee.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even een tip "draai de kast op slot dan kunnen de klosjes ook niet naar binnen"
    Kan mij voorstellen dat altijd klosjes of mandjes maken niet zo'n uitdaging is van de andere kant is het zo dat het wel eenvoudige werkjes zijn bij de T.v. en als de kleinkinderen er zijn.
    Succes
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zijn fijne werkjes waar je niet bij hoeft na te denken en daarom makkelijk voor in de tuin als de kleinkinderen er zijn e.d.
    Gewoon verstand op 0. en doorgaan wat het wordt erg mooi.
    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze ook leuk om te maken, maar heb er lang niet zoveel als jij.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker knus in huis in zo'n herfstachtige zomer vakantie.
    Je klosjes lap kan weer verder groeien Succes.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. simpel misschien maar ozo mooi en wat wordt het een mooi geheel !!! TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je klosjes zijn prachtig..mooie kleurtjes.
    Ik denk ook wel eens...zal ik ook beginnen, je kan er ook je restjes mooi in kwijt...
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat leuk, Wilma! Ik heb ook nog ergens een klosjesprojectje liggen... van stofjes van jouw stoffenclub van destijds! Ik zal ze toch ook weer eens tevoorschijn halen... Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O, wat leuk. Ik krijg ook acuut zin in klosjes maken. Maar er ligt nog te veel te wachten op me en ik heb nog niet zoveel restjes. Maar hij wordt erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Practige stofjes voor de klosjes! Maar je moet er wel geduld voor hebben !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn ze LIEF!
    Klosjes, ik word er altijd blij van!
    Fijn om te maken en terug te denken aan toen,...
    Lieve groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het staat wel erg mooi die klosjes bij elkaar. Je kiest ook altijd van die mooie kleurtjes bij elkaar. Inmiddels schijnt heerlijk de zon dus die kaarsen heb je even niet meer nodig. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!