maandag 20 juli 2015

`"Zonnebloemenquilt uit de oude doos",....


In de facebookgroep heb ik vanmorgen foto´s laten zien van een UFO van mij
en wel mijn zonnebloemenquilt,....


In Maart 2012 mee begonnen en het patroon komt uit een boek van Karin Pieterse.
101 blokken en 15 randen om te maken!!


Zoveel zonnebloemen werden er gemaakt met veel verschillende stofjes en de een nog liever dan de ander,...


Prachtige kleuren met rozen erop,.....


Veel zonnebloemen met hetzelfde stofje en een crèmekleurige achtergrondstof,...


Ook zonnebloemen met verschillende stofjes met een heerlijke broderie stof,....


Heel veel mooie foto´s werden er gemaakt en op mijn plekje op het Wereld Wijde Web gezet,...


En ineens gaat het mis en ik weet ook precies waarom,....


In de hoekjes werden wybertjes gemaakt waar ik ineens spijt van kreeg,...


En in plaats dat ik er rustig over nadenk en misschien deze blokken van een ander achtergrond stofje ging voorzien gooi ik het in een mand,....


Nu ik na jaren deze UFO weer zag met de oude foto´s van mijn plekje op het Wereld Wijde Web begint er toch weer wat te kribbelen,....
Zal ik dan toch,
eens weer kunnen genieten om deze UFO af te maken?


Wat ontzettend zonde en wat vind ik het nog steeds mooi ondanks de wybertjes of die nu wel of niet moeten blijven,...


Na al die oude foto´s hier ook een nieuwe.
Op internet zie je veel woonkettingen gemaakt van klei van de Action en omdat die klei zo goedkoop is kan je het eens uitproberen,...


Toch wat nieuws om te laten zien nadat ik jullie heb verveeld met veel oude foto´s!!

Ik begin echt te genieten van de UFO´s ,...
Komt mooi uit want ze liggen hier op stapels!
;o)


22 opmerkingen:

  1. Ja soms heb je dat, zie je een top ineens helemaal niet meer zitten en verdwijnen de blokken in de kast. Maar deze zonnebloemen zijn toch echt leuk hoor!
    Ik zou weer met frisse moed verder gaan!
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie herkent het niet? Wel een mooie quiltblokken, gewoon afmaken, ze zijn te mooi voor in de doos!!
    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is toch hét moment om aan de zonnebloemetjes te werken! Hoeveel blokken moet je nog? Ben benieuwd welke draai je eraan gaat geven? Met of zonder Wiebertjes - rand of geen rand?
    Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn die zonnebloemen leuk!! Nou daar zou ik zéker mee verder gaan hoor. Ik vind persoonlijk de blokken zonder de wybertjes het allerleukst. Scheelt ook nog eens een hoop werk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De zonnebloemen zijn gewoon mooi en passen op dit moment precies bij de tijd van het jaar. Afmaken zou ik zeggen want je hebt ze niet voor niets gemaakt. En weet je met die voor jou oude plaatjes breng je anderen misschien ook weer op een idee.
    Ik ben het met Jolanda eens dat die wybertjes het niet zo leuk doen maar dat is heel persoonlijk.
    Op dit moment geniet ik nog even van mijn eigen blog MET foto's ba wat was de laatse week een vervelende week want dat het goed zou komen met mijn blog nou dat leek er niet op.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herken het Wilma, zo heb ik ook een aantal UFO's, maar het komt vast goed. Leuke zonnebloemetjes hoor!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi vind ik ze hoor die zonnebloemen. Mooier zonder de wybertjes in de hoeken moet ik zeggen maar dat is natuurlijk persoonlijk. Succes met het afmaken van deze mooie top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie UFO! Dat wordt vast een superquilt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn je blokken mooi geworden, gewoon afmaken, metbde inzichten van nu.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wel heel leuk hoor die zonnebloemen ! Ook hier ligt het één en ander hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeker mooi, jouw zonnebloemen. En wat ben ik blij dat ik steeds weer op de verschillende blogs lees, dat er meer mensen zijn met (stapels) ufo's.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I LOVE your sunflowers! I hope you continue with this UFO quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Natuurlijk afmaken:) maar dat is makkelijk te zeggen door een ander die zelf ook Ufo's in de kast heeft liggen. Hebben we niet allemaal ooit iets heel mooi gevonden en dat toch opeens de klad er in kwam?
    Maar hij is wél erg leuk, jou 'blommen'

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De zonnebloemen zijn te mooi om in de kast te laten liggen.
    Ik zou zelf de wiebertjes achterwege laten. Wat ik wel mooi vind, zijn de blokken met ruitjesstof.
    Dat maakt de quilt wat sprekender. Ben benieuwd hoe de zonnebloemen er uiteindelijk uit gaan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Genoten van je zonnebloemen, had deze niet eerder gezien,
    Moet echt een quilt worden, te mooi, om in de doos.
    je hebt er al veel werk en tijd aan besteed
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jouw zonnebloemen vind ik PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn deze mooi, maar wat lijkt me dat moeilijk om te doen!
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lekker afmaken wilma t is zo'n mooie quilt, ik zou inderdaad ook de wybertjes achterwege laten. ik vind die foto van jouw hondje met die zonneboemhoed ook geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O jee, ik geloof dat ik mezelf een blogvisite-verbod op moet leggen, want ik zie het en ik denk: goh, wat leuk die zonnebloemen! Die heb ik nog niet, dus daar een leuke quilt van maken......
    Wel een goed idee, voor "ooit"
    Zwaai, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi die zonneblemen! En je hebt eral zoveel! Ik zou het wel weten... Al zou ik de wybertjes laten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het blijft een prachtige quilt,ik weet nog dat je er mee bezig was. Zonder de wybertjes is hij een stuk rustiger, ik hoop dat hij afkomt.

    Liefs ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haal die wiebers er maar af en gooi die maar in de mand en dan maak je de blokken mooi af. Het is een mooie quilt

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!