donderdag 20 augustus 2015

"Aardappelen schillen",....


Hier in Arnhem hebben de kinderen na deze week nog 1 week vakantie.

Afgelopen dinsdag stond een afspraakje met oudste kind om met fimo klei wat te gaan maken.
Zij druk met ijsjes maken om een gezellige slinger in haar huisje op te kunnen hangen
en ik was aardappelen aan het maken,....
;o)

Al snel kwam de vraag van mijn oudste (b)engel,
alweer 10 jaar,
of hij en zijn broertje niet een nachtje kon blijven bij zijn opa en oma,....

Wat een gezelligheid brengen die kerels toch mee in hun koffer met pyjama!!


De aardappelen voor in het poppenhuis!!

Moet wel even op zoek naar een aardappelschilmesje die op de plank erbij kan liggen
en naar water wat in de pan kan komen,
dan is het echt af,...

Het stukje stof en de schillen met 2 sec lijm vast gezet.

(Moet ik wel eerlijk zijn)

Zelf mag ik het niet meer doen want de lijm zat overal 
en mijn vingers vast aan de tube
en nadat mijn jongste kind vastzat aan de grond werd alles afgepakt 
en deed zij het wel even zonder al dat geknoei!!

Snap jij dat nou?
Dat ik een verbod heb om aan 2 seconde lijm te komen?
*Ü*


11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Onze kleindochter heeft een keukentje, daar zouden zulke aardappeltjes ook leuk voor zijn. En die lijm....dat zou mij ook vast en zeker gebeuren. Dus misschien moet ik het dan toch maar door iemand anders laten doen .
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi, ik snap het!
    Gelukkig zat je niet met je handen in je haar, of aan je neus,...
    Maar,... wat ziet het er gaaf uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wilma, ik heb óók een secondelijm-verbod. Toen mijn ouders 50 jr getrouwd waren zou ik nog snel een decoratietje lijmen en plakte mijn vingers aan elkaar juist voordat de burgemeester kwam feliciteren en er tijdens de receptie honderden handen geschud moesten worden :-( Ik heb ze weer van elkaar gekregen, dankzij oudste broer, die huisarts is...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps, dat is oppassen met die secondelijm! Maar je aardappeltjes zijn echt super! Kan bijna niet geloven dat het geen echte zijn en je ons maar iets op de mouw speld :-)
    Alleen aan het lapje kan je zien dat het echt heel klein is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk he? Als je kleinkinderen graag bij je zijn en dan lekker knutselen samen. Geweldig die aardappelen! Ik kan goed begrijpen dat je een lijmverbod hebt hoor! Levensgevaarlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat geweldig mooi je aardappel miniaturen! Als ik dit zie dan krijg ik ook weer zin om wat te gaan prutsen in m'n poppenhuis!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wilma er bestaat echt poppenhuis water je kan het kopen in een ph winkel of op de beurs straks in Arnhem is het daar nog steeds?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. voor een aardappel mesje ,, dat heb ik gemaakt van een theelichtjes dat metalen houdertje ik heb het uitgeknipt en het handvat zwart geschilderd , van het zelfde houdertje maakte ik ook een stoffer en blikje,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezelligheid!! En dat van die secondelijm snap ik wel hoor.... ik doe tegenwoordig maar handschoenen aan.... een stuk veiliger..... ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O je aardappeltjes zijn schitterend gelukt en dan die schilletjes geweldig leuk pannetje ik heb ze in het blauw in mijn poppenhuis en ja als je dit weer zo zie wil ik ook wel weer wat freubbelen aan mijn poppenhuis heb nog een Orangerie met balkon te aan kleden grrr te veel leuke dingen om te doen maar zo weinig tijd in een dag eerst maar het ooievaarshuis verder door pitten hij schiet al lekker op 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk geworden die mini fimo maaksels. Ik kan ook niet met seconde lijm over weg hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!