maandag 3 augustus 2015

"Lapjesverslaafde aan het werk",...


Nu eerst de kaarsen met een hoog herfst gevoel van het vorige berichtje,
 veranderen in een zomers tafereeltje.
Wat is het al heerlijk warm buiten,....


Door de kamer heen staan verschillende bootjes die mijn maatje door de jaren heen heeft verzameld.
Natuurlijk op tafel applicatie van mij want ik blijf natuurlijk een heuse rommelkont,...


Heel wat uurtjes zitten in de hartjes,
bloemetjes
en blaadjes,....


Helemaal niet erg natuurlijk want de top zag je groeien,....


En dan is het ineens tijd om een stof voor de achterkant te gaan halen 
en natuurlijk een binnenvulling,..


Dat is natuurlijk voor een lapjesverslaafde helemaal geen straf om te gaan doen,...


Wat wel een straf is voor deze lapjesverslaafde?
Dat ik zo met een emmer sop naar de badkamer moet 
want dat is iets waar ik helemaal niet verslaafd aan ben,....


Maar daarna zoek ik een plekje in de tuin waar ik waarschijnlijk met een grote grijns ga zitten,
dat de badkamer schoon is,......

Fijne zonnige dag,allemaal,...


17 opmerkingen:

  1. Typisch Nederland....zo zit je in de herfstsfeer en zo zit je weer heerlijk in het zonnetje! En ´s avonds buiten bij een kaarsje...Wat een prachtige quilt en ik bewonder je applicaties!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat leuk gedaan je zomertafereeltje. Heerlijk dat de zo'n weer terug is hé? En ik snap je helemaal hoor... ik ga zo eerst maar eens met de stofdoek en de stofzuiger naar de bovenverdieping maar ik zou ook veeeeeel liever met mijn lapjes de tuin in.
    Je top is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat heb ik een mazzel want mijn badkamer en toilet worden iedere week door mijn manlief gedaan. Ik doe andere dingen en zo maken wij samen ons huisje schoon om dan rustig met de lapjes aan de slag te kunnen.
    Het weer in Nederland is inderdaad fiks of niks maar ja wij moeten het er maar mee doen. Heerlijk klusje om een achterkant en vulling voor de quilt te kopen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier is de strijk gedaan en alles van het weekend weer opgeruimd en liggen de lapjes inmiddels ook al op de tuintafel, dus deze lapjesverslaafde is er ook helemaal klaar voor. Gr, Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. over je badkamer zal ik het niet hebben ,dat gaat wel goed komen :)) maar die top is wel heel erg leuk en mooi om naar te kijken ....
    en nu maar genieten van het buiten zijn,het is prachtig weer dus geniet ervan:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Wilma, deze staat ook nog op mijn lijstje voor ooit........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige top is het geworden!!! Helemaal geen verkeerde verslaving, aan lapjes verslaafd zijn, als het zulke mooie dingen oplevert. En die badkamer? Ook hier het minst leuke huishoudelijke klusje, maar ook hier... net klaar! Veel plezier met het genieten van het buitenzijn en het lapjes-werk!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende top! En gezellig die kaarsjes met die bootjes, het is echt zomer bij jullie op tafel! Het zou mooi zijn als we die nare klusjes niet meer hoefden te doen en de tijd aan quilten konden besteden hè? Maar aan de andere kant....als ik voor mezelf spreek....ik heb die beweging wel nodig van af en toe een uurtje soppen, ik zou dichtgroeien anders ben ik bang!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Wilma,
    super pretty quilt top, love the teapothouse block, so neat, like a clean bathroom.....
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellige lapjes en lampjes :0))
    Met een blinkende badkamer in gedachte zijn de lapjes nog leuker ...
    ; 0) zal ik tegen mezelf ook zeggen als de badkamer weer aan bij de beurt is ha ha ...
    doe m meestal s ochtends vroeg ; 0)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat dat vervelende badkamer-karwei nu achter de rug is, en heb je vandaag veel steekjes in de tuin kunnen zetten! Eat een leuke quilt is dat toch, ik vind dat theepot blok toch zo leuk! Ik ga eens op zoek naar het patroon.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach, over hoe schoon je badkamer was kletst straks niemand, maar die quilt die ooit ergens opduikt is vast het gesprek van de dag! Werk ze!
    Ziet er overigens ook heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een heel lekker gevoel als je toch wat HH karweitjes gedaan hebt en dan lekker aan de slag mag/kan met je lapjes!
    Wat een prachtige quilt wordt dit ook weer... Ik sta altijd versteld wat er allemaal bij jou uit de kast komt getoverd...

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke tefereeltjes met schelpen heb je staan. De bootjes staan er erg leuk bij.Je top is gewoon TOP.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige sfeerplaatjes en wat een leuke quilt.
    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma