dinsdag 25 augustus 2015

"Ziet iemand al zijn stofje?",....


Er wordt ook nog wel iets anders gedaan dan alleen maar klosjes maken.
Al moet ik eerlijk zeggen dat de klosjesUfo wel nummer 1 is deze zomer.


De witte en crèmekleurige vingerhoedjes werden gestempeld en geknipt,
zodat er weer een lekker voorraadje is.
Altijd leuk de kleine lapjes van Marina waar ik een vingerhoedje van 3x3x1.5cm uit kan halen,...


In de kamer staat een gezellig dienblad met de klosjes en vingerhoedjes erop.
Allebei in mijn favoriete kleuren 
en wees eerlijk het staat nu al keigaaf!!


Eigenlijk doe ik niet aan het tellen van de vingerhoedjes totdat ze aan de lap zitten 
en het tellen een stuk makkelijker is,...
37x52 super kleine maar o zo lieve,
 schattige vingerhoedjes. 


1924 lieve,
 schattige  vingerhoedjes,....
Ruim 6000 moeten het er worden heb ik gehoord!!

Haha,...
We lijken wel gek,..
:o)

Zoveel vingerhoedjes in het rood, roze, bruin,...
Met prachtige bloemetjes 
en wat dacht je van die lieve,
schattige pootjes?


Witte, crème en beige achtergrondjes.
Met verschillende printjes 
en zelfs hier en daar een broderie,..


En zelfs stofjes gekregen van lieve schatten,...

Wat zal het een bijzondere quilt worden 
waar veel  patchwork vriendinnetjes aan hebben geholpen!!


16 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleuren in de vingerhoedjes quilt, ben er ook eens mee begonnen, weet niet of het er ooit 6000 worden :-)
    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door jou geinspireerd ben ik een paar weken geleden aan een vingerhoedjesquilt begonnen.
    Dit is een een hele leuke manier voor een hele berg restjes.
    O ja, wat fijn dat je door bent gegaan met je blog. Het is net of je even langskomt bij een vriendin.

    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze is prachtig, een feest om naar te kijken en altijd leuk als er een stukje van een vriendin in zit!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt het een plaatje net als de klosjes ook zo mooi. Zodra Brasil hier af is ga ik snel verder met de vingerhoedjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je vingerhoedjequilt wordt echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die vingerhoedjes! Mijne is pas van start en doe ik gewoon lekker in alle kleuren om zoveel mogelijk restjes "weg te werken" . Maar jouw kleurkeuze is ook niet verkeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie bekende lapjes (maar of ze van mij zijn gekomen ?....)
    Je gaat mij straks nog voorbij :0)) mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wow, vingerhoedjes en klosjes zijn altijd leuk. Jouw kleuren vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet het er enig uit !!! En jouw kleuren vind ik ook erg mooi !
    Fijne dag, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er mooi uit! Misschien dat ik ooit me aan zoiets al wagen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful thimbles, I love your colors and fabrics.
    Your spools are so lovely too!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!