vrijdag 28 augustus 2015

"Zonder planning aan de slag",....

 

De hele zomer ben ik druk geweest met het maken van klosjes,
gewoon omdat het een heerlijk werkje is om in de tuin te doen
en je niet echt hoeft na te denken bij het maken van deze 6 cm grote klosjes,....

Lekker met de zomerhit van 2015 op de achtergrond,...


Een heel koffertje vol met deze klosjes is het gevolg
en nu wordt mij toch vaak gevraagd hoe groot deze klosjes quilt moet worden,...
eigenlijk geen flauw idee omdat ik dit soort dingen nooit plan
en wel zie hoeveel het er gaan worden,....

Tot de zin eraf is?


Ik merk wel dat ik het maken van de klosjes leuker vind om te doen dan het aan elkaar zetten van deze klosjes,
waarbij je op de hoeken met heel veel laagjes stof te maken krijgt,...

En toch maar begonnen met het aan elkaar zetten van de klosjes 
want het koffertje zit wel erg vol
en het laten zien van een toppie leuker is dan niet gestreken klosjes,...

De top is nu 10x16 klosjes groot 
dus
60x96 cm,.....

Een maatje babyquilt?


Hier in huis liggen in de kast bolletjes om te haken of te breien
en ben begonnen met een hartendekentje voor ons derde kleinkind wat in december komt,..
Een patroontje op internet gevonden, 
de haaknaalden en acryl te voorschijn gehaald,
en de eerste twee blokjes zijn gehaakt,...


Wit en lichtblauw,..
Wat een schattige babykleurtjes,...


Jullie raden zeker nooit of het 
een jongen 
of 
een meisje 
is die bij de Kuintjes in Arnhem erbij komt?

Fijn weekend alvast,...

20 opmerkingen:

  1. Wit en lichtblauw..... even denken hoor.... wat zou het dan worden......
    Laatst las ik dat het in België andersom is, daar krijgen meisjes lichtblauw en jongens roze.
    Eigenlijk geloof ik er niets van, misschien een Belgen mop?
    Maar ze zijn schattig die bolletjes hartjes.
    De klosjes quilt wordt ook leuk. Stel dat je het naaien van de klosjes nooit zat wordt..... een reuze quilt wordt het dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke klosjes ( malletjes liggen hier klaar voor ooit) en gefeliciteerd met de derde kleinzoon op komst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke baby dekentje en wat een leuk vooruitzicht met de komst van kleinzoon. Die klosjes vind ik zo leuk!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heerlijk voor jullie, weer een kleintje erbij. Echt iets om naar uit te kijken.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blijft leuk hè, die klosjes... Wat leuk dat er weer een kleinkind op komst is! Het dekentje gaat prachtig worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en leuk de klosjes.
    Het dekentje heel lief.
    Gefeliciteerd, fijn om weer grootmoeder te mogen worden.
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd dat jullie weer grootouders mogen worden.
    En dat dekentje wordt echt schattig !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, straks weer zo'n klein ventje, en nu alvast genieten van de voorpret met je schattige dekentje. Klosjes worden ook prachtig!!
    Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn een kleinzoon die jullie straks mogen verwelkomen! De puntjes zien er superstrak uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die klokhuisjes en wat een prachtige hartjesdeken ga je haken! Zie er heel schattig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk muziekje Wilma! Gefeliciteerd, de derde kleinzoon op komst. Ook wij krijgen een kleinzoon. In november. Een broertje voor onze twee kleindochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi de gekleurde klosjes!
    Leuk de met liefde gehaakte hart blokken voor het nieuwe leven.
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gisteren de hele dag met mijn vilten hobby in de quiltkelder gestaan.
    Tussen de stofjes zeg maar hoe verleidelijk om ook weer een quiltprojektje op te zetten maar ik hou me nog maar even in.
    Wat een mooi top wordt het !! petje af. Het patroon van je hartjes ga ik even opzoeken ik zoek een steek met bolletjes :) Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een werk, die klosjes, maar wel een prachtig resultaat. Vind de kleurtjes ook zo mooi.Kan me voorstellen dat de hoeken een gepriegel zijn!! Niets voor mij, te weinig geduld voor.
    De hartjes zijn schattig, leuk patroon. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De klosjes blijven leuk om naar te kijken.
    Wat heerlijk dat de familie weer gaat uitbreiden. Prachtig dekentje ben je aan het maken voor je toekomstige kleinzoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja ik ken dat, die blokjes moeten natuurlijk wel aan elkaar ......... Wat een schattig patroontje voor het babydekentje, heerlijk om uit te kijken naar zo'n prachtig nieuw mensje.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je klosjes worden erg leuk en ik weet wat je bedoelt met al die lapjes bij elkaar op de hoeken. Ik ben met een kaleidoscoop quilt bezig en heb dan al die stofjes in het midden bij elkaar. Wanneer ik het dan aan de achterkant zo als een waaiertje openvouw, gaan de puntjes aan de voorkant meedraaien zodat het ineens lijkt alsof ik het niet netjes gemaakt heb.... zucht!
    Je dekentje wordt echt schattig!! Wat een leuk patroontje met die hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk wordt de klosjestop. Ik heb de stempel ook liggen. Ook proficiat met jullie a.s. 3e kleinkind. Zo leuk wat je aan het haken bent. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk , ook een derde klein kindje.
    Leuke blokken die je aan het haken bent.
    Je klosjes zijn geweldig en super in de Wilma kleuren.
    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma