donderdag 3 september 2015

"Antieke Nederlandse Hexagon quilt van Dorry",...


Wat is dat toch met die dames en ook heren die zo besmet zijn met het patchworkvirus?

Eindelijk sinds dit voorjaar bezig om UFO's die al zolang liggen,
 soms zelfs al jaren,
af te maken,...


Het geeft een heerlijk gevoel om met de klosjes bezig te zijn 
en dat deze zelfs af gaat komen na zoveel jaren in de kast te hebben gelegen,....

Het voelde ineens of ik met een nieuw project was begonnen 
en met hier en daar een nieuw stofje te gebruiken zit de vaart er behoorlijk in,...


Geen behoefte om iets nieuws te beginnen en tot nu toe ging het goed.

Totdat,....
ik van de week de zomerse hexjes van Betty na jaren weer voorbij zag komen op facebook.


En daar ging het helemaal weer mis!

Snel naar Dorry en het patroon was snel besteld 
en ook weer snel in mijn huisje op de mat,...


Antieke Nederlandse Hexagon quilt van Dorry.

*F*L*I*E*F*T*


Gelukkig heb ik ook nog wel wat anders gedaan want als ik mijn Sjaantje met de taartpunten verkeerd weg ga leggen komt hij straks nog op de stapel met UFO's terecht,...

Nu ben ik toch weer wat nieuws begonnen terwijl ik dat zo niet zou gaan doen omdat ik met zoveel veel bezig ben,...

Jippie!!!

Luisteren jullie ook zo slecht naar jezelf?!


24 opmerkingen:

  1. Haha, hoe herkenbaar! Ik maak "afspraken" met mijzelf, om me daar vervolgens vrolijk niet aan te houden! Maar het houdt je wel lekker bezig. "Gelukkig" val ik , nog, niet voor de hexjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi ken het gevoel, maar heerlijk gevoel toch iets nieuws erbij hihi!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De verleiding is er zeker hoor maar ik probeer sterk te zijn.....eerst de Dear Jane af....!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De verleidingen zijn gewoon te groot Wilma, en ja het is zo herkenbaar, gewoon van genieten. Veel plezier met de hexagonnen.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeel herkenbaar, maar ik vind het geen probleem
    Ik vind de kleuren die je gebruikt voor je hexjes erg mooi. Veel plezier met het maken ervan
    Groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hexjes zijn heel mooi van kleur Wilma.
    Het is ook zo verleidelijk wat er allemaal voorbij komt.
    Als tussenwerkje was ik ook met hexjes bezig op een achtergrondje. Ook leuk en bijna klaar, althans de top.
    Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja... de verleidingen liggen altijd op de loer.
    Het gaat goed, totdat je opeens gegrepen wordt door een bepaald patroon en denkt: deze MOET ik maken en wel DIRECT!
    Grappig is dat toch?
    Ik heb er momenteel helemaal geen last van. Heb zelfs geen zin om aan iets nieuws te beginnen. Hoe erg is dat? Hopelijk komt dat op een dag zo maar terug.
    Maar je hexjes zien er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wilma,ik voel helemaal met je mee!
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wilma,ik voel helemaal met je mee!
    Groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan met moeite me zelf bedwingen ze zijn zo leuk .hexjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kan met moeite me zelf bedwingen ze zijn zo leuk .hexjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kan met moeite me zelf bedwingen ze zijn zo leuk .hexjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kan met moeite me zelf bedwingen ze zijn zo leuk .hexjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inderdaad!!! Het patroon wel besteld bij Dorry, maar "gelukkig" nog niet mee begonnen, maar ook dat is geen garantie! Je hexies zijn trouwens prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat is dit weer een leuk patroon. Je hebt al een mooi beginnetje gemaakt. Ik vind dit trouwens een héél herkenbaar blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind die van Betty Prins ook al zo mooi en zie nu die van jou .... ook al zijn je hexjes in andere kleuren, maar het zijn zulke mooie stofjes ...
    Zucht, zo herkenbaar, jouw blog, maar wat doe je als je al zoveel stofjes en projecten hebt liggen als ik ? Ik durf het hier niet eens te zeggen !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het wordt prachtig!!! Altijd genieten als ik jou quilts in wording voorbij zie komen.

    En iets nieuws beginnen terwijl je eigenlijk... tja... hier nog zo'n gevalletje. Maar nu heb ik mij toch echt, écht voorgenomen eerst wat van mijn ufo's af te maken...

    Ja, ja...

    Lieve groet,
    Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk dat je ook aan de slag gaat met de antieke hexagon quilt! Ik volg je vorderingen op de voet en heb je al gedeel op facebook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb hetzelfde probleem met luisteren naar mezelf... echt zo erg! Ben inmiddels met 6 projecten tegelijk bezig, dus valt het bij jou nog wel mee, toch? En een mens zou voor minder bezwijken dan voor deze geweldig leuke quilt, want wat is hij mooi!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dubbel gevoel dus. Iets nieuws en iets wat nieuw lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma