donderdag 10 september 2015

"Minoes weet de lekkerste plekjes in huis",..


Sinds een paar jaar ben ik besmet met het haakvirus alsof ik niets te doen heb zeg maar,....
;o)

Nu we weer naar een ander seizoen gaan in ons mooie Holland krijg ik altijd weer kriebels om sjaals te gaan maken.

Jaren geleden was het dan breien 
en nu is het haken helemaal hot bij mij,... 


Een omslagdoek in de Granietsteek van acryl met wol,
wat heerlijk warm zal zijn op de fiets,..

Als omslagdoek te dragen maar ook heerlijk als sjaal omdat het heerlijk soepel valt,...


 En als onze Minoes een beetje meewerkt 
en niet boven op mijn werktafel ligt in mijn werkkamer dan kan ik ook nog eens een blokje voorbereiden voor mijn Sjaantje.

Ze wordt zo mooi met de kleurtjes die gebruikt zijn,
al die mooie blokjes die gemaakt zijn,
en al die feestelijke taartpuntjes die eraan moeten komen,...


Mijn Sjaantje hangt vrolijk over een trapje heen mooi te wezen zodat Minoes er niet op gaat liggen,..

Nu hoor ik je denken,..
dan doe je de deur toch dicht?

Er zit geen deur in mijn werkkamer,
je komt via een gangetje,
 onder een toog door in mijn kamer 
en dat lukt Minoes maar al te goed!

Het is haar favoriete plekje in het huis.
En de mijne ook wel eigenlijk!


Misschien dat door Minoes mijn klosjes beneden over een fotolijst hangen naast de verzameling busjes van Marc,...
;o)

Kopje van Minoes 
en 

13 opmerkingen:

  1. ziet er lekker knus en warm uit! ik ben al blij als ik een granny square in elkaar gehaakt krijg, dus ik zeg: goed bezig! Mijn Fester ligt ook het liefst op mijn werkkamer, op mijn werkjes...het trekt enorm aan, denk ik, al die heerlijke lapjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Minoes weet dat het met liefde en veel geduld wordt gemaakt dat is dus het fijnste plekje wat ze kan vinden!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a beautiful knit shawl!
    Minoes looks so cozy and adorable.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige sjaal, die zal heerlijk warm zijn. En dan Minoes wat een schatje en een goede hulp denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kleur ...blauw...
    denk aan mn SBS ...hoop snel weer tijd te hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Wilma,
    haha leuk te lezen dat bij jou ook de wol tevoorschijn komt als het seizoen verandert. Vind je omslagdoek erg mooi. Maar je sjaantje hangt er ook prachtig bij.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik laat toch even weten dat jij verschrikkelijk mooie kleuren gebruikt, zowel voor je Jane, klosjes en vingerhoedjes, helemaal mijn kleuren. Ik ga zondag naar Deventer want ga in oktober ook starten met de dear jane. Best wel moeilijk, maar het zal een uitdaging worden.
    Groetjes,
    Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg ook de kriebels, altijd in het najaar, om een breiwerkje te beginnen. Ben al drie jaar aan een trui bezig. Begin enthousiast en dan is er weer veel te veel te naaien !!! Mooie sjaal! Ik heb een kamer met een deur die dicht kan, waar ik niet echt werk, maar dingen op een bed uitleg. Vergeet 1 keer de deur dicht te doen, en wie ligt er prinsheerlijk boven op mijn spullen??? Jazeker, Flopsy. Hij schijnt te ruiken dat die deur openstaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verslavend hè, dat haken... Prachtige sjaal/omslagdoek is dat zeg. Leuke steek! En je Sjaantje... zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geef Minoes geen ongelijk en trouwens, goed voorbeeld doet goed volgen. Hup het baasje achterna- of voor uit :)
    Prachtig die Dear Jane.
    Een breiwerkje is ook niet mis, als ik naar buiten kijk komt een sjaal goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thank you for sharing the nice quilts. I love all and your cat. Hope to see more your amazing quilts.

    my website | tefl Certification

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Wilma, heb je mijn email ontvangen, ik heb heb vraag aan je. Wil je mij mailen? Sorry dat ik het zo doe, groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!