maandag 21 september 2015

"Stofferige rommeltjes?",....


Dit zal wel bekend zijn in het wereldje wat patchwork heet.

De tafel is bedekt met stofferige rommeltjes,....


Een bakje met hexjes met allerlei verschillende witte en ecru stofjes.

 Het lijmen van de hexjes gaat zoveel sneller dan het rijgen wat ik eerder altijd deed.
De troep wordt er alleen niet minder van,....


Zitten deze bollekes mij nu echt uit te lachen?

Zij zullen niet stofjesverslaafd zijn,
anders begrepen ze dit wel!


Vanaf de bank houd onze halve Beagle mij in de gaten 
met zijn beertje,...

Natuurlijk weet ik dan niet hoe snel ik de camera moet pakken!


Op de Drunkard's Path worden dan de eerste blommetjes gespeld 
en zie dan ook wel weer dat ik weer met dezelfde kleurtjes bezig ben,....

Misschien het rood weglaten?

Alleen roze en beige?

Het is maar goed dat ik met een blauwe SBS ben begonnen!


De klosjes staan op het dienblad 
en komen gezellig aan de lap,..

Hoeveel het er zijn heb ik werkelijk geen idee van,...

Wat houd ik van die stofferige rommeltjes!


17 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, al die stofjes, kan ik ook zo van genieten, je antieke hexagonnetjes zijn echt heel erg leuk. Moet maar niet teveel naar je quilt in wording kijken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geeft het nou dat je weer in dezelfde kleuren zit! Daar gaat gewoon je hart naar uit, dus ik zou het gewoon zo laten. En wat is dat toch lekker hè, gewoon van de hak op de tak, van project naar project, met dan eens de nadruk op dit en dan eens op dat. Hik je ergens even tegenaan dan is er genoeg anders te doen, en leg je het lekker even weg tot je weer zin gemaakt hebt. En zo, zonder dat je er erg in hebt heb je opeens weer een top af. Ik zou ook niet anders kunnen werken! Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hoor al die stoffige zaken om je heen, gewoon lekker genieten! En wat een enige foto van Boy met zijn beertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dezelfde kleurtjes zijn ook gewoon hele mooie kleurtjes! Voor een beetje verandering van spijs is een blauwe SBS heel fijn ;o). Drie projecten nu onderhanden? Wij quilters zijn ook allemaal hetzelfde :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is ook wel een hele mooie kleurencombinatie. Kan me dan ook goed indenken dat je de kleur weer kiest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ook ik vind jouw kleurtjes prachtig. Ik ben altijd erg van het blauw geweest maar o.a. door jouw inspirerende blogjes ben ik nu ook rood, roze en beige aan het sparen. Want jouw drunkard staat hoog op mijn WIM lijstjes;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een gezellig blogje om de week mee te beginnen en zeker nu het buiten kouder wordt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo herkenbaar, die rommeltjes op tafel... Maar ik houd er van! Het geeft zo'n goed gevoel.
    En dan die lekkere hond van je, wat een lieverd met z'n beertje. Daar smelt je toch van!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en oh zo herkenbaar! Hier is het ook constant een "hop on hop off" van het ene naar het andere project.Zo blijf je wel goed bezig! Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk al die quiltprojektjes binnen handbereik.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk bezig!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, het blijven Wilma-kleurtjes he waar je steeds op terug komt:)

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er juist heel knus en gezellig uit! Mijn kinderen zijn dol op mijn stoffige rommeltjes en kruipen dan bij me aan tafel. Mama in de rust is een gezellige mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gewoon lekker door gaan! Vaak pak je toch dezelfde kleuren, omdat je die nou eenmaal het mooist vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief die liefde tussen hond en beer :-)
    Je schrijft dat je aan een blauwe SBS bent begonnen.
    Ik tikte van de week SBS quilt in op Google en kwam toen op een oud blogverhaaltje van jou dat je helemaal nearly insane werd van die SBS quilt.
    Je had het al in de kast gelegd. Is de liefde nu teruggekeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sbs... is een haat liefde verhouding! Het boek is werkelijk vreselijk met de blokken kris kras door elkaar....

      Verwijderen
  16. Het zijn duidelijk jouw kleuren en daarom past het juist zo mooi allemaal weer bij elkaar ;-)
    Ik vind het een hele mooie combinatie van kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!