dinsdag 13 oktober 2015

"Een bepaalde leeftijd",....


Wat is het de laatste dagen ineens koud geworden!
Reden om in de avond het kacheltje aan te doen,
gordijnen dicht,
geurkaarsje aan
en lampen aan
want je moet wel wat kunnen zien als je bezig bent,....


Dan met mijn heerlijke warme gebreide sokken kruip ik onder de quiltring.
In de zomer is het voor mij geen pretje als je een "bepaalde leeftijd" hebt
en je het zonder kacheltje en warme gebreide sokken al heet genoeg hebt!!
;o)


Nu het kouder wordt is het wel weer tijd om steekjes te prikken in mijn hope quilt
die voor de helft is door gepit met heel veel kleine steekjes.
Een heerlijk ontspannen werkje om op de koude avonden te doen,...


Komt wel mooi uit dat ik deze ondeugende muisjes,
die nu al de spulletjes van de kerst naar hun holletje brengen,
af heb.
Haken is voor mij heerlijk om te doen op warme zomerdagen
omdat ik toch die bepaalde leeftijd heb,...
:o)

Fijne dinsdag allemaal,....

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuke muisjes heb je gemaakt,origineel.
    En je quilt blijft een beauty, succes met het doorquilten.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Wilma, wat zijn die muisjes schattig.
    Prachtig is je quilt, die houdt je nu heerlijk warm.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh help. Die leeftijd heb ik bijna ook bereikt.
    Zal me maar vast voorbereiden. Hihi...
    De muisjes vind ik helemaal te gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig kleine steekjes zo tussen de sterren!

    (Ik hoopmdat mijn huisjes weer eens hard gaan roepen ...; 0)

    en de muisjes zijn bijna te leuk zeg :0))))....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een superleuke muisjes. Is het een kooppatroon? Ik zou ze graag haken. Succes met de steekjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze staan in het kerstboek van Christel Krukkert. Een boek met veel leuke kerst haakjes. De muis op kerstbal komt ook uit dit boek. Een aanrader om aan te schaffen...
      https://m.bol.com/nl/p/christels-kerstboek/9200000002310852/#images
      even een voorbeeldje. .. Bruna verkoopt hem hier ook...

      Verwijderen
  6. En of het koud is. Ik heb net de hond uitgelaten en het was echt bibberen... Maar omdat ik ook een bepaalde leeftijd heb, had ik het binnen al snel weer warm. Ik begrijp je quiltactiviteiten dus helemaal: veel fijner nu dan in de zomer, en helemaal fijn, als je met zo'n beauty bezig bent als de quilt, waar jij nu aan werkt. Echt mooi! De muisjes zijn ook dotjes.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij wordt super mooi Wilma, voor mij is het ook weer tijd om het doorpitten op te pakken.
    Succes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a heavy weight candy for the little mice. Your quilting looks stunning.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke muisjes, en fijne steekjes.
    Succes
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je Hopequilt mooi. En wat herkenbaar quilten nu want ook hier is het overdag te warm om de kachel aan te doen. Ik was ook net aan het denken het is echt quiltweer. Leuk de muisjes die zijn zeker al druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is zo mooi. Veel plezier met doorpitten onder je warme knusse creatie
    groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Laat die muisjes maar schuiven....terwijl jij aan het doorpitten bent versieren zij straks je hele huis....(zou dat niet geweldig zijn?)
    Mooi wordt je quilt, hier ligt die van mij ook weer op schoot 's avonds. Lekker warm en elke dag een draadje.......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke muizen !! Ja, dit is weer om onder een quilt te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat wordt je hope mooi! Heerlijk dat het qua temperatuur weer kan!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma