donderdag 15 oktober 2015

"Gekakel in de hobbykamer",....


Op het smoelenboek had ik al even laten zien dat ik een doos heb gepakt uit de kast,
waar al veel te lang mijn scharrelkippen in liggen,....

De scharrelkippen hebben geen snavel dus mij roepen ging niet!


Al snel is mijn hobbykamer een grote puinhoop 
en worden er bloemetjes geknipt om toch op alle kippen en mandjes een bloem te maken,....


Het naaien van de bloemetjes gaat wel een stuk netter dan de eerste bloemetjes die er op kwamen.
En zo is het ook een stuk leuker om hier mee bezig te zijn,....


Een zonnebloem zit met speldjes en rijgsteken vast,....


De tweede zonnebloem ook,...


De snavels van de kippen moeten nog platgestreken worden omdat ik deze tussen de stroken heb gestikt
en zo begint het al een echte scharrelkippen top te worden,...

Zelfs met een lelijk bloemetje,
bovenste rij in het midden,
*Ü*
 omdat het appliqueren mij niet helemaal makkelijk af ging,...


26 opmerkingen:

  1. Dat maakt het juist zo leuk, ik heb ook zulke quilts, begin ziet er niet mooi uit, later krijg je de techniek goed onder de knie! Leuke kippetjes!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kippetjes zijn vast helemaal blij met hun snavels en en bloemetjes. En lelijk bloemetje? Nee hoor, net als in de natuur zijn bloemetjes niet allemaal gelijk!
    Het wordt een hele leuke vrolijke quilt, moet er nu nog veel aan gebeuren?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gekakel...:-) kan je die snaveltjes ook weer verwijderen......? Nee grapje hoor, ik vind em met die lelijke bloem die ik niet zie heel erg leuk:-):-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat deze kipjes uit de kast kwamen. Ze zijn zo leuk ,helemaal nu ze een snaveltje hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijke quilt is het, veel plezier met het afmaken.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk en gezellig zo met de kippen en bloemen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kippen ! Ach, en wie heeft er niet iets aan te maken op haar eigen quilts ? Vraag je het dan aan een ander, dan zien ze niets of iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er erg mooi uit, Leuk met die zonnebloemen. En die bloem die iets minder is.. dat maakt het dan weer speciaal

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor Wilma, hij hangt hier nu ook nog aan de wand in Hollandse stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk die kakelende kippen. Ik heb hem ook nog ergens in een bak liggen. Enne, ook mijn applicatie was ik niet tevreden over. Moet nu eigenlijk wel lukken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I like chicken quilts. These are folk art looking with their pretty flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er heel erg leuk uit. Pas maar op want nu hebben ze wel snavels en roepen ze straks om doorgequilt te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je kippen met bloemen super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattige quilt is dit toch, zo vrolijk met al die bloemetjes. De kippen gaan nu toch niet terug in de kast, hé?
    En wat dat ene bloemetje betreft: het mag toch zichtbaar zijn dat de quilt HANDwerk is?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk quiltje, hopelijk blijven ze nu uit de kast. De kippen en mandjes zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. What a cute layout, love the design.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Darling blocks - such lovely applique embellishments.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke quilt
    groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is zo leuk om te maken. Ik heb de quilt af nou ja af de mooie bloemen ontbreken dacht ach het is zo wel goed maar toch horen die bloemen er gewoon bij de quilt is veel leuker met.
    Fijn weekend./
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zijn zo leuk. Kwam het patroon van de week ook weer tegen bij mezelf en nu hier weer. Moet hem toch ook eens gaan maken. Hij blijft leuk. En door de Stonefields ben ik ook beter gaan leren appliqueren. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is juist leuk, zo'n lelijk bloemetje, hoort bij het proces van het quilten! De top is enig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik vind het echt niet misstaan; lijkt zo te horen. Leuk die kippen!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!