vrijdag 9 oktober 2015

"Malle Grietje",...


Op het moment staat een grote kist met stukjes stof beneden om nu eens goed uit te gaan zoeken,..

Ieder klein lapje en rest stukje wordt hierin gestopt,
voor je weet maar nooit,....

Malle Grietje!


En als je denkt dat dit alles is,
kan ik je wel zeggen dat er nog veel meer is,...

Een grote tas vol met stukjes van ongeveer 2,5 cm moet er ook aan geloven dat er eens kritisch naar gekeken gaat worden,....


Deze werd ooit van die kleine lapjes gemaakt,
allemaal hexjes met een zijkant van 1 cm,....


Hier en daar kwamen de steekjes te voorschijn 
en ben er mee opgehouden omdat ik het niet mooi vond,...

Maar bewaren doet dit Malle Grietje het natuurlijk wel!


Deze komt uit de tas te voorschijn met alle kleine lapjes
en bedenk mij dat er dus nog heel wat gemaakt kan worden in dit huis 
met al die schatten die je tegen komt met opruimen,....

Malle Grietje gooit liever niets weg!


Misschien,
na de zomer met klosjes,
wordt dit wel een winter vol met hexjes,....

En misschien,
heel misschien,
gooit Malle Grietje ook wel wat weg,...
:o)

Fijn zonnig weekend!!

16 opmerkingen:

  1. Dat is een schitterende rest verwerking
    Ik gooi ook nooit wat weg
    Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah, who said making a quilt a day would save the world? Maybe solve the worlds' problems too! Thanks for your inspirations!

      Verwijderen
  2. Zijn alle quiltsters niet een beetje Malle Grietje. Hier ook dozen vol troep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daarom zit de kist ook zo vol omdat het zo moeilijk is iets weg te gooien.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zonde om weg te gooien! Ik vind de hexjes juist hartstikke mooi! Stemmige kleuren!
    Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha dat is voor een quilster heel herkenbaar wil je iets kwijt wil het graag overnemen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar die restjesbak.....altijd handig. Ik doe regelmatig een graai in de mijne en af en toe vist een vriendinnetje er iets uit omdat ze net een stukje van iets nodig heeft.....ben ik toch weer blij dat ik het heb bewaard. Mooie hexjes! Lekker doorgaan zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook veel restjes heerlijk om even in te rommelen en er wat uit te Halen. En niets weggooien hoor want dat is zonde. Je hexenbloemen worden mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo herkenbaar. Maar soms moet de bezem er door heen. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk alle lapjes voor jou malle grietje.
    heel herkenbaar. Toch heb ik deze week mijn hobby hok opgeruimd.
    Veel bewaard, maar ook wat weg gedaan
    En weg is weg denk ik dan
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat had ik ook met mijn rode hexjes. Ik heb de volgende met rood garen aan elkaar genaaid. Probleem opgelost. Donkerder garen gebruiken dus.
    Maar misschien zijn wij veel te pietluttig :)
    Ik vind ze prachtig! Echte Wilma-kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee, weggooien is zonde! Want je maakt er vast weer iets heel moois mee. En dat willen we niet missen natuurlijk
    groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma