maandag 30 november 2015

"Plagiaat?",....


Al jaren is hier de liefde voor het merk Maileg groot,
heel groot,...
Deze twee 'piexies' moesten jaren geleden in mijn tas mee naar huis
en ondanks dat iedereen het schandalig duur vond kon het bij mij de pret niet drukken,
want mijn liefde voor Maileg is groot,
heel groot,....


Toen ik het patroon vond om deze twee kanjers te maken kon ik natuurlijk niet wachten 
en werden er twee advent poppen gemaakt van maar liefst 145cm groot.
De stofjes zijn boerenbont stofjes,
gewone katoentjes die niets met quiltstoffen te maken hebben.
Gelijk had ik ook het idee om ze in prachtige donker rode quiltstoffen te maken
maar omdat kanjers van 145cm veel werk zijn is er niet echt wat van gekomen,.....


En zo werd er hier een elf gemaakt omdat ik de Scandinavische elven zo leuk vind.
Joh!!!
Een beetje aanpassen 
en hij lijkt op de 'pixies' van Maileg.
En hoe enthousiast ik dan ben werd deze elf aan de kant gelegd
en werd er een nieuwe gemaakt.
Natuurlijk in de hoop dat hij op de 'pixies' van Maileg ging lijken,...


En daar is de aangepaste elf,...
Met flits op de camera lijkt het neusje een beetje vreemd terwijl het in het echie niet een varkensneusje is,...
;o)


Het gezichtje moet iets anders opgevuld worden en de oortjes iets meer naar achteren
en dan is het helemaal pligiaat,...
;o)
Natuurlijk krijgt de eerste elf ook nog wel een broek aan.
Kan hij een leuk plekje krijgen in de kerstboom,...

Fijne maandag,

14 opmerkingen:

  1. Oh...ze zijn zo mooi! Het is erg gezellig bij jou thuis met deze familie! Je brengt me op een idee (heb je ook een idee waar ik tijd kan vinden?)....de 'lange' patronen liggen hier ook al heel lang te wachten!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ben op slag verliefd geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat ziet het er allemaal toch hartstikke leuk uit !!!
    Ook in je vorige blogje !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n prachtige familie !!! het lijkt me heel gezellig om die in huis te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee joh lekker zo laten! Helemaal leuk die oren! en dat neusje, nu is het geen Maileg, maar een nichtje van haar grote Neven. Een originele 'made by Wilma'

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zullen ze het gezellig hebben met z'n drietjes, oren naar achteren of naar voren, wat maakt het uit, ik vind ze zo super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel goed gelukt hoor! Het zijn net broertjes, en dan lijkt de één nu eenmaal meer op vader en de ander meer op moeder maar je blijft zien dat het familie is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms is het gewoon fijn dat je handig bent.
    Je kan nu eenmaal niet alles kopen toch!!
    En je hebt al twee echte...
    Vind hem helemaal leuk..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De naam Adventpoppen is nieuw voor me:-) wat zijn ze leuk! Mooie stofjes heb je voor je eigen poppen gebruikt, de gezichtjes zijn ook heel lief, knap gedaan!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Wilma wat ziet dat er gezellig uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!