zaterdag 28 november 2015

"Scandinavische kerstmannetjes",....


Van de week achter mijn naaimachine gekropen om heel wat onderdelen te naaien voor de Scandinavische kerstmannetjes.
Dat gaat wel even wat sneller dan met de hand ondanks dat mijn machientje op standje langzaam staat,.....


Om al die onderdelen te keren ben je wel een tijdje bezig,
als dat eenmaal gedaan is,
kan het leuke werk beginnen,...


Terwijl marc sport kijkt op de tv,
is daar het eerste kerstmannetje,...


Als de tweede erbij komt te liggen maakt mijn hart een vreugde sprongetje 
en snap ik gewoon niet dat ik altijd zo laat begin om voor de kerst wat te maken,....


Wat houd ik van deze Scandinavische patroontjes 
en net als de Maileg poppen gaat dit mij nog steeds niet vervelen,....


De kerstmannetjes houden een cadeautje vast 
en besluit dat weg te laten.
Straks als de kerstspullen naar beneden komen kan ik altijd nog beslissen om er iets tussen te doen,...


De afgelopen jaren zijn er verschillende Scandinavische kerstmannetjes gemaakt
en hoor ik geregeld dat dit toch geen kerstmannetjes zijn?


Voor mij wel,
ondanks dat ik in ons koude kikkerlandje woon,
zijn dit voor mij de kerstmannetjes,.....


Vandaag maar weer eens tussen de patroontjes kijken welke er nu gemaakt gaat worden.
De lichte huidstof en wol voor de haartjes net bij Atelier Bep gekocht dus ik kan nog even vooruit,...

Fijne zaterdag allemaal,...

22 opmerkingen:

  1. Een echt winterwerkje! Wat zijn ze leuk!
    fijn weekend
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk Wilma! Ze doen me denken aan de Tildapoppen, misschien is het wel familie :-)
    En ík vind het wél kerstmannetjes hoor!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kerstmannetjes Wilma, zo gezellig!
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Wilma, wat zijn dit gezellige kerstmannetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat zijn ze schattig, jou kerstmannetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel mooie kerst poppen
    Fijne Zondag Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel mooie kerst poppen
    Fijne Zondag Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kerstmannen, heel leuk gemaakt Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kerstmannen, heel leuk gemaakt Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Wilma of het kerstmannetjes zijn of niet ze zijn gewoon erg leuk .gr.hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan je vertellen dat dit wel degelijk Scandinavische kerstmannetjes zijn. Die lijken namelijk helemaal niet op de kerstman zoals wij die in Nederland gewend zijn.
    De kerstmannetjes hier zijn een soort van kaboutertjes. Dus je zit helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind ze geweldig, jouw Scandinavische kerstmannetjes! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super schattig en bij Bep slaag je altijd wel voor leuke stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh Wilma, wat zijn ze schattig jou kerstmannen! Fijne week, groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooo wat schattig, wil ik ook graag maken, heb je en patroon wat ik kan kopen of een site waar ik die kan kopen? Ik hoor graag van je. Groet Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      Het is een kit.
      Een doos met patroon en materiaal. Ik geloof alleen niet dat hij nog te koop is.
      Je mailadres is niet te zien dus anders stuur je mij even een mailtje,...

      Groetjes Wilma

      Verwijderen
    2. Hoi Wilma, ik heb je een berichtje via facebook gestuurd. Groetjes Caroline

      Verwijderen
    3. Haha.... caroline. Ik ben er ook niet zo goed in. Zag je berichtje en ineens is hij niet terug te vinden. Wil je het nog een keer doen voor mij? Dan komt het wel goed...hoop ik....

      Verwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma