maandag 14 december 2015

"Op de koffie",....

Dienblad in de huiskamer,....

Natuurlijk loop ik niet alleen te rommelen met mijn dienblad die overvol ligt met hexjes in alle soorten en maten
maar ook hier op mijn blog,....

Antieke Hollandse van Quilt it & Dotty
Opeens viel mij op dat heel veel blogs geen gezellige verhaaltjes meer te lezen waren 
als je ze aanklikte.
Vreemde onleesbare lettertjes,...

Veel bloggers zijn er denk ik mee opgehouden misschien wel omdat Facebook een belangrijke plaats heeft ingenomen.
Snap ik best,
het gaat zoveel sneller dan een blog bijhouden,.....

Ini mini blommetjes uit rest stukjes stof,....
Natuurlijk ben ik dit jaar ook gestopt,
maar een week volgehouden 
want wat miste ik het kletsen in mijn huisje online,...

Het bloggen is door de jaren heen erg veranderd,
dit is ook goed want dingen veranderen nu eenmaal,
ook al wil je soms graag jaren terug,
toen het bloggen zo anders was,..... 

Blommetjes die zijn blijven liggen
en nu weet wat ik ermee ga doen dankzij Betty van Atelier Prins,...
Ik merk dat ik het moeilijk vind om een mix te vinden tussen het bloggen en facebook.
Wat zet je hier neer met je kletspraatje 
en wat doe je snel posten,...

Een tas vol katoen van oudste kind omdat zij niet meer wil haken,...
Zo hebben deze hexjes op facebook gestaan vorige week 
en probeer zo de berichtjes een beetje te mixen.
Terwijl voor mij het bloggen meer is dan een berichtje schrijven.
Je gaat bij iemand langs,
even op de koffie zeg maar,....


Ik zal veel van de bloggers missen waar ik graag langs kwam op de koffie,...

Waarschijnlijk kom ik ze bijna allemaal wel op facebook tegen.
Maar zal het toch missen om bij hen op de koffie te komen 
want zo voelt het bloggen toch echt wel voor mij,...

Gemberkoekje bij de koffie
of heb je liever thee?


32 opmerkingen:

  1. Wat gezellig om even 'een bakkie bij je te doen' (zoals we hier in West-Friesland zeggen). Leuk om weer een berichtje van je te lezen hoor! Ik plaats misschien niet bij ieder berichtje een reactie, maar lees ze wel allemaal. Altijd geniet ik weer van je creaties en van de kleuren die je gebruikt. Ooit heb ik zelf FB geprobeerd maar na een paar weken hield ik dat voor gezien, ik vond het te snel, te veel en te oppervlakkig. Bloggen vraagt inderdaad wat meer tijd, maar dan maken we dat toch gewoon? ;-)
    En oh ja, nóg een bakkie thee graag mét een gemberkoekje,mmm
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wilma,
    Ik vind jouw blog ook wel gezelliger dan Facebook. Maar ... om je sneller te kunnen volgen ... wat is jouw Facebook naam?
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi Wilma Kuin Maassen
      Gezellig... kan ik ook bij jou spieken.

      Verwijderen
  3. Helemaal mee eens hoor Wilma :o))
    moet nu wel gauw een bakkie koffie erbij gaan halen ;o)
    Heb ( nog ?) geen Facebook trouwens ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Wilma,
    Bij een kopje thee met speculaasbrok lees ik weer jouw gezellige blogje. Hoop dat je niet weer gaat twijfelen en toch stopt met bloggen. Net zoals Marjan uit West-Friesland ben ik ooit begonnen met Facebook, maar dat is niet mijn ding.
    Fijne dag en graag tot een volgend blogje. Lieve groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gelukkig blijf je bloggen, want ik heb geen facebook maar lees wel steeds je blog. je hebt een schitterend blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is altijd gezellig om je blogje te lezen, en facebook is ook niet zo mijn ding. Zal binnenkort weer eens iets plaatsen. Vooral doorgaan met je blogjes. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor de belgische volgers is jullie facebook niet meer te bereiken sinds vorige week, dus lang leve de BlogSpot!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja lekker, een bakkie met een koekje,...
    en ja ik mis het ook het oude vertrouwde blogwereldje,...
    dat vind ik veeeeeeeeeeeeeeeeeel leukerderderder,.....
    En ik zal zoooooooooo blij zijn als ik weer kan bloggen.
    Waarschijnlijk zeg ik dan fb adieu, want beiden is zo veel,...
    MOOIE HEXJES!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad... bloggen is veel leuker dan FB. Al die snelle nietszeggende berichtjes, terwijl bloggen een leuk verhaaltje is met foto's om het verhaal te ondersteunen.
    Ik lees ze graag, en geef vrijwel altijd een reactie.
    Wel jammer dat er vaak zo weinig reacties terugkomen op mijn blog. Zeker te druk met FB :-(
    Zelf ben ik er niet op, want ik weet dat dit uiteindelijk veel meer tijd kost om alles te lezen dan af en toe een blogje schrijven.
    Dus blijf vooral doorgaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Wilma, ik doe een beetje beide. Ook ik merk dat er minder gelezen wordt en nog minder gereageerd. Soms jammer en soms maal ik er niet om. En ook ik vind bloggen 1000x leuker dan facebook. Dat is echt zo vluchtig. Dit is gewoon veel gezelliger, fijne dag. En dank je wel voor je virtuele koffie en koekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb de laatste tijd niet zoveel te melden, druk op het werk enzo daar heb ik nu veel tijd voor nodig, het gaat allemaal niet meer zo snel en we moeten steeds meer werken. Dan schiet het handwerken er wel eens bij in. Maar ik vind het nog steeds leuk om her en der op de koffie (lees blog) te komen er worden hele mooie dingen gemaakt.

    Liefs Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I like to follow your blog, even if I don't write comments very often. Thanks for continuing blogging,
    Carole from Canada

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik blog ook nog hoor, vind het veel te gezellig. Voor mij is het ook een soort dagboek geworden, van alle ups en ......
    Je doet er gewoon leuke ideeën op.
    groetejs Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt gelijk, bloggen is voor mij althans ook leuker.
    Zo gezellig even `s morgens of wanneer dan ook een verhaaltje bij iemand lezen. Je doet er ook leuke ideeën op en ik zie het meer als een soort dagboek. Ik laat ook ieder jaar er een blogboek van maken, dan ligt "alles" vast!
    Laten we maar gewoon doorgaan! Morgen ben ik weer van de partij!
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn blog is er ook nog hoor, en ik kom graag hier op de koffie. Facebook is er wel, maar toch een blog maken doe ik graag voor jullie.
    Soms gaan de dagen vlug met veel dingen, en zit er zo weer een tijdje tussen de blog postjes.
    Mooie blommen, ben ook bezig met zo iets.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou het jammer vinden als je stopt. Ik lees je verhaaltjes met veel plezier. Ikzelf doe niet meer aan facebook.
    Je hexies zijn prachtig. Je hebt al heekl wat blomkes klaar

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik lees je blog regelmatig ook andere blogs en ja ik reageer bijna nooit maar vandaag wel, ik hoop dat je er mee door ga want ik geniet van je leuke verhaaltjes. Je hexjes worden mooi ben er zelf ook aan verslaafd, groetjes van Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja jammer dag het bloggen zo geminderd is.Ik probeer het nog vol te houden.En binnenkort kan ik terug een jaarboek laten maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het ook nog steeds zo leuk, het blogwereldje! Eigenlijk niet te vergelijken met Facebook... En zonder jouw blog was ik misschien wel nooit gaan quilten, laat staan zelf gaan bloggen. Dus jouw blog is voor mij nog steeds heel speciaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi wilma weet je ik zat dit juis gisteren ook tebedenken dat fb is zo vlug je laat een foto zien hup zoveel reactie vluchtige maar tienminuten later staan er al weer zoveel anders erbij dat ik ook zoiets had van ik doe mijn fb weg en ga weer bloggen 1 of 2x in de week blijf wek reageren bij de fb groepjes maar mijn fb .. ga ik niet meer gebruiken heb vandaag veel moeite voor een blogje te maken blogger doet vervelend maar morgen ga ik er even voor zitten . en jouw bloemen tuin zo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben nog steeds erg blij met het blogwereldje, maar heb het 'oude' misschien ook wel niet echt meegemaakt, dus die vergelijking heb ik niet. Ik vind het altijd erg leuk om je stukjes te lezen en schrijf zelf ook graag als ik tijd heb en iets te melden. Laten we er met z'n allen weer een heel gezellig wereldje van maken en vooral lekker vaak bij elkaar op de koffie gaan. Morgen heb ik de koffie klaar, beloofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kom regelmatig een kijkje nemen op je blog hoor vind het reuze gezellig om al die verhaaltjes te lezen.Betrap mij eigen erop dat ik ook er wel een hele tijd tussen laat zitten om weer iets op mijn blog te schrijven.Maar de dagen vliegen voorbij en er is zo veel te doen. Maar vooral doorgaan hoor met je blogjes zodat we al die prachtige dingen kunnen zien die je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb je dat mooi verwoord. Ben het helemaal met je eens. Ik blijf bloggen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben van het bloggen en vind het heerlijk om alle verhaaltjes te lezen. Niet stoppen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. zo voel ik het nou ook. Na heel veel drukte in huize dam,heb ik pas het bloggen ook weer opgepakt. Het is toch gezelliger. Dus...wat mij betreft kom ik weer wekelijks bij jou op de koffie, kom jij dan bij mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dank je wel voor het heerlijke kopje koffie. En zoals ze hier zeggen "kom het bij mij weer ophalen".
    Kan je wel vertellen dat ik geen lid ben van het Feestboek maar geniet van de verhaaltjes op het blog.
    De laatste tijd komt het er even niet van een blogje te plaatsen maar lezen doe ik ze wel en geniet ervan.
    Veel plezier met de blommen en het haakgaren.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik lees ook veel liever blogjes en ben nog steeds al jaren een trouwe lezer van je blog! Facebook is voor mij meer een digitale krant voor gezondheid en leuke dieren foto's/filmpjes. Alles gaat daar zo snel voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben het helemaal met je eens wat je zegt over bloggen. Zelf heb ik er geen, omdat ik niet weet hoe het moet en mijn kinderen te ver weg wonen, om me te helpen en wanneer ze eens komen, dan wil je gezellig met ze doen en niet stressen over een blog. Maar ik genoot en geniet nog steeds van veel blogschrijfsters en ik beantwoord ze 90% ook, want ik vind, een blogster doet de moeite en dan wil ik daar best op reageren. Facebook is populair, maar ik heb moeite om daarop te reageren, want zo vaak hoor ik van mensen: o, je hebt dat geschreven of doe je zus of zo, en dan reageer ik nog alleen maar en schrijf zelf niets op Facebook. Ik vind het niet prettig dat iedereen dan mijn mening kan lezen, terwijl dat alleen voor dat groepje quilters, of lieve mensen is bedoeld. Ik ben wel bang dat wanneer je niet meer op FB zit, je veel zult gaan missen, je niet meer up to date bent over veel dingen. Dus Wilma, ik begrijp je helemaal. Ik geniet nog steeds heel veel van je blogje en ga zo lekker door. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb pas, na bijna een jaar, mijn blog weer opgepoetst en ga nu juist weer meer bloggen.
    Omdat ik dat toch leuker vind om te doen en anderen te volgen.
    Ik heb wel een facebookpagina gemaakt, waar ik een kort berichtje schrijf met de link naar bijbehorend blogbericht waar alles uitgebreider beschreven staat.

    Ik heb je blog net ontdekt en vind het een heel leuk en gezellig blog, ik ga je vanaf nu volgen.

    groetjes van Marianne
    http://kleurighandwerk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik had dit jaar ook een blogdip maar heb het weer helemaal opgepakt... precies om de reden zoals jij schrijft.

    Ben ook wel begonnen met Facebook, omdat er al veel meisjes waren overgestapt. Maar nu heb ik ontdekt dat Facebook juist een prachtig iets is waardoor ik nog meer lezers heb gekregen...

    Ga je missen Wilma, juist je verhaaltjes, het ff "een bakkie doen".

    Maar we gaan elkaar vast tegen komen bij Facebook. Fijne dagen!

    Lieve groet,
    Willeke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!