dinsdag 5 januari 2016

"Happy",....


En zo dacht ik vanmiddag even een berichtje te plaatsen hier in mijn bloghuisje.
Totdat de deurbel ging 
en twee stralende jongens mij vragend aankeken,...
Met hoeveel zijn wij oma?

Met z'n tweeën?

Nee, 
wij zijn met z'n vijven!!
 Mick is ook mee,....


En zo drinken we koffie,
kletsen we,
lachen we
en knuffel ik!!


De jongste komt thuis 
en later ook opa.
Gauw de tafel vol met pasta, pizza en friet zodat opa ook tijd heeft om te dollen en te knuffelen,...


En dan nu maar het berichtje plaatsen hier in mijn bloghuisje,..

Phebe van Di Ford Hall een quilt waar ik op slag FLIEFT op werd
maar het middenstuk toch wel een hoop gedonder vond,....


Het werden dikke bloemstengels bij mij 
en nu na lange tijd de moed om het uit te halen 
en ze een stuk dunner te maken,...

Dat ziet er een stuk beter uit
en de zin om verder te gaan is er dan ook snel,...


Geen gemier met papiertjes in de kleine stukjes
en proberen om het zonder te doen met de Needle Turning methode.

En ik moet eerlijk zeggen,...
wat werkt dat fijn zonder al dat gefrut met die papiertjes die ik er soms heel moeilijk uit krijg!


Het gaat steeds makkelijker
en het ziet er ook steeds beter uit 
waardoor je helemaal zin hebt om wat steekjes te prikken voor het middenstuk.

Wat leer je toch veel in het wereldje wat patchwork heet,...

Ben nu zo happy met het resultaat
en dat er vandaag niets gedaan is aan Phebe maakt geen snars uit 
want oma Wil had wat anders te doen waar oma Wil heel erg happy van wordt,....


16 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo kunnen knuffelen en genieten met elkaar ...
    en je Phebe ... zie ik voor t eerst :0))
    Welterusten .. denk ik ; 0)
    (Kom net terug van avonddienst anders had ik je berichtje waarschijnlijk nu og niet gelezen ; 0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sommige dingen zijn belangrijker dan handwerken, en je moet zoveel mogelijk genieten van je kleinkinderen, want ze zijn nou nog van jou! Straks worden andere dingen en personen belangrijk voor ze, en is er minder tijd en aandacht voor opa en oma. Zo gaat het in het leven, en wij maakten ons ook op een gegeven moment wat meer los van onze grootouders. The way of life! Je Phebe wordt weer een snoepje Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Phebe is a wonderful quilt project, but Grandchildren and family are even better to share time with. Sounds like a wonderful day.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik denk dat Phebe je groot gelijk geeft!
    En wat wordt ze mooi,....
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wouw wat een schitterend quilt

    Groetjes uit Zweden en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke draai van de dag! Fijn dat ze allemaal jullie huisje weten te vinden en natúúrlijk mag daar méér dan thuis, joepie!
    Je quilt vind ik prachtig worden. De bloemenstelen zijn mooi zo en wat fijn dat je mede daardoor de zin weer terug hebt! Veel plezier met het verder werken aan Phebe.
    En ja...nu laat je me natuurlijk wel achter in nieuwsgierigheid; wat zou oma Wil toch gaan doen vandaag? :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. soms moet je even een knoop doorhakken hè. Fijn dat het nu beter gaat met de stengeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Groot gelijk.... en je applicatiewerk ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oma Wil in haar nopjes meer kun je toch niet wensen.
    Het wordt een prachtige quilt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herkenbaar Wilma! Als ik een vrije dag heb en mezelf een paar uurtjes quilten beloof krijg ik ook regelmatig de vraag: Oma, mag ik bij jou....?
    Ben dan achteraf altijd blij dat ik natuurlijk 'Ja ' zeg! Quilten kan ik hopelijk nog genoeg na mijn pensioen!
    Je middenstuk wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je quilt wordt super mooi Wilma ! !

    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Your quilt is very very beautiful!
    Congratulations

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Al is Phebe een mooie dame, natuurlijk zijn kleinkindjes nog veel mooier, en Phebe is ook heel geduldig, hoor. Dat weet ik uit ervaring, want ze ligt hier, ook nog in de middenstuk-fase, geduldig te wachten in de kast. Jouw Phebe wordt na deze make-over wel supermooi!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Phebe wordt erg mooi. Wat een heerlijk bezoek zo ineens voor je deur

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!