vrijdag 8 januari 2016

"Minder Fladderen?",....


Toch wel bijzonder dat 2548 vingerhoedjes al een leuk en gezellig lappie is.
Alleen nog niet groot genoeg om 1 persoon warm te houden
en dat komt natuurlijk dat deze vinger
hoedjes zo vreselijk klein zijn,.....

Je zou er koude voeten onder hebben,....


Ik fladder van het ene projectje naar het andere dus het gaat niet zo snel met de projecten.
Misschien moet ik iets minder fladderen 
en met een paar projecten bezig zijn,...

Marc zou het wel prachtig vinden als deze sneller gaat want die heeft zijn oog op deze quilt laten vallen
en eerlijk gezegd snap ik dat best!!


Twee bakken zitten vol met kleine vingerhoedjes dus ik kan nog wel even vooruit zonder te stempelen en te knippen 
en zal eens kijken of er ergens turbonaaldjes liggen in het huisje van de Kuintjes,....

Zijn jullie met 1 ding te gelijk bezig 
of ben je net als ik ook zo'n fladderkont?

Fijn weekend!


32 opmerkingen:

  1. Net als jij een fladderkont! Neem me regelmatig voor het aantal projecten te minderen, maar mislukt elke keer, er zijn ergere dingen......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat de eerste niet-fladderaar nog op moet staan:) Laten we maar gewoon door fladderen er komt vanzelf iets af.(of niet;)

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hou op...!!! Er hangt een mandjes top in de wacht om verder in elkaar te zetten. De AWS ben ik aan het doorquilten en ik zit te pietepeuteren aan de Passacaglia. Enne....het liefst zou ik nog met een machine project willen beginnen! Vreselijk!
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fladderen is zo leuk maar er moet af en toe ook eens iets af komen want anders wordt ik daar wel onrustig van en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    En er fladdert geregeld van alles door mijn hoofd want fladderen allerlei nieuwe projekten rond.
    Fijn weekend.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Wilma, ik ben echt een kei in fladderen. Wat leuk je vingerhoedjes quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke benaming ´fladderaar´! En ik voel me er zeer bij thuis.....o wat zijn er veel leuke projecten en veel leuke technieken en veel soorten handwerk...Elke keer ben ik de eerste dagen van het jaar wat onrustig: ´zal ik dan toch proberen alle projecten eens af te maken en geen nieuwe projecten te starten?´ En meestal is mijn antwoord ´nee´, hahaha
    Nu ga ik gewoon doorfladderen!
    En ik wens jou veel fladderplezier!
    groet
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat fladderen zit ons lappendames een beetje in het bloed geloof ik. Anders wordt het zo snel saai. haha groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou wij kunnen elkaar dus de hand schudden, ook ik ben zo'n fladeraar en idd dan doe je voor het oog van anderen wel heel lang over een bepaalde quilt.
    Mijn Mam zegt altijd goed werk moet lang duren, dus jou vingerhoedjes quilt komt wel goed!
    Fijn weekend,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat zal ik zeggen. 5 tops in wording, 7 klaar om te quilten, diverse borduurwerken onderhanden, ook ik fladder wat af. Mooie vingerhoedjes zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als iklangs mn Vingerhoedjeslap...top loop willen er graag nog een boel bij ; 0)
    Maar nu mijn hoofd overloopt van een labje ... komt er geen steek (letterlijk) meer uit mn vingers ... zo gek :0))
    Misschien als t bekend is welk labje en als hij dan bij ons woont
    dan komen de lapjes wel weer denk ik ...
    en dan nog kie as en welke t eerst aan de beurt is ...
    fladderen is er een goed woord voor ja !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik fladder van project naar project en van quilten naar breien of haken of vilten of....
    Lekker blijven fladderen Wilma, fladder ik een eindje met je mee.

    fijne (fladder)dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi, die vingerhoedjesquilt! Maar wat een werk!
    Ik heb ook verschillende projekten gaande en denk erover mee te doen met een FAL.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Net als velen fladder ik ook van het ene project naar het andere. En tegenwoordig komt zelfs breien erbij.. Maar ook al werk ik aan veel projecten uiteindelijk is er toch weer een top af of een quilt af dus ik maar me er niet druk om. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach joh...ik fladder me suf !!!!
    en alsof dat nog niet genoeg is....fladderen er ook weer steeds nieuwe verleidingen binnen...*Ü*....;0)
    Fijn weekend..!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja hoor, Wilma, ook hier zit een fladderaar !
    Ik zie te veel leuks, ook nog eens in heel veel verschillende kleuren of sferen. zucht, soms word ik wel moe van mezelf.
    Maar ja, het zit nu eenmaal in me.
    En tja, het maakt het wel van de andere kant weer leuk !
    Het lijkt me verschrikkelijk saai om maar met 1 quilt bezig te zijn, die af te maken en dan pas de volgende te beginnen, brrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet deze er gezellig uit, ach en fladderen is ons niet vreemd want er zijn zoveel leuk en mooie dinge te maken. Deze week heb ik ook weer ernstig gefladderd 😊

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van alles wat handwerken , daar blijf je vrolijk en ijverig van Je fladder post was gezellig om te lezen.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier wordt er ook volop gefladdert hoor;)
    Zelf vind ik het leuk om verschillende dingen bezig te zijn, maar.....iets afmaken geeft ook veel voldoening :)
    Ben benieuwd naar je vingerhoedjes vorderingen,
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij wordt wel heel erg mooi Wilma.
    Ik fladder niet zo heel veel meestal drie tot vier projecten.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wilma , zoals je zelf lees bij mij ik fladder helemaal niet oo nooit gedaan ik bedenk een project en maak dat keurig af . en dan het volgende zo ben ik ook opgevoed . tja dat wel maar IK DOE HET LEKKER NIET yeah ik heb er zoveel liggen en ik eigenlijk wil ik er nog een doen die is zo mooi. en ik zag vanmiddag een mrs B ok zo mooiiiii .
    ohh help ik wordt oud kan het allemaal niet meer aan help!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goh ik fladder nou nooit (mijn neus begint spontaan te groeien) Nee ik doe niks anders. Er zijn ook zo veel mooie dingen om te maken en zo weinig tijd om aan deze verslaving iets te doen.Gisteren op mijn verjaardag van mijn lieve vriendin ook weer zoveel moois gehad. Zit nog helemaal heppie de beppie te wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben de fladderkoningin! Heerlijk tovh?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O, heel herkenbaar, dat fladderen; ik doe niets anders, maar ik word er ook wel eens moe van. Ik neem me ook wel eens voor om me tot een paar dingen te beperken, maar hou het gewoon niet vol. Ben benieuwd of het jou gaat lukken...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De afgelopen 2 jaar heb ik veel te veel gefladderd met het gevolg dat er geen AFFO's waren. Nu heb ik me voorgenomen om aan 2 grote projecten bezig te zijn zodat ik hoop dit jaar de Dear Jane en de Stonefield in een AFFO te mogen maken. succes met minder fladderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben momenteel met 4 projecten bezig, waaronder ook de vingerhoedjes. Maar het leuke is: het een is doorquilten, het ander is patchen en weer een ander is appliqueren en dan de vingerhoedjes, als laatste en schiet ook niet op. Dus, zoals mijn zin is, pak ik een project. Jouw vingerhoedjes zijn weer helemaal prachtig. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik fladder niet. Tenminste, als je het plannen van nieuwe projecten niet meerekent. Ik zorg altijd voor twee projecten (één met de hand en één met de machine), maar dat is het dan ook. Ik 'mag' pas met een nieuw project beginnen als ik één van de twee af heb (en af is ook echt af -- geen 'gesjoemel' met niet-gequilte toppen e.d. ;)). Ik heb gemerkt dat ik zo het meest productief ben en meer afmaak en dat vind ik weer leuk omdat ik het uiteindelijk het leukst vind om mensen de door mij gemaakte quilts te zien gebruiken! Dus: enige structuur is noodzakelijk. Overigens denk ik ook dat dat ligt aan de beperkte tijd die ik voor quilten reserveer. Als je dan van het ene naar het andere project gaat, komt er nóóit wat af.

    Wel koop ik stof/patronen/boeken voor nieuwe projecten, en heb ik heel wat plannen in mijn hoofd. We zien wel of dat lukt of niet.

    Ik geniet trouwens erg van je blog. Dank je wel voor de leuke inkijkjes in jouw projecten. Erg mooi allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Love all the different shades of reds and background colours you've added.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Och meid, fladder lekker 'an, zoals ze dat hier zeggen. Wat is er nou lekkerder dan dat! Als je sla verbouwd in je tuintje eet je toch ook niet eerst het hele veldje leeg voor je aan de bietjes begint? Waarom zou het dan op lapjesgebied anders moeten? Zolang er van tijd tot tijd iets af komt is er immers geen vuiltje aan de lucht! Ik fladder ook als geen ander, al heb ik nu wel wat dingen die ik nu echt eens af wil maken, maar daarna fladder ik er weer lekker op los!
    Groet, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik fladder wat af en doe gewoon met je mee allen met andere projecten. Ik ben zo ontvankelijk als wat wanneer ik weer een mooie quilt zie. In december ben ik bezweken voor de millefiori van Katja Marek en die begon een nieuwe BOM in januari en je raadt het waarschijnlijk al, daar ben ik nu weer druk mee bezig. Ben nu zo'n drie jaar aan quilt bezig en heb er pas 2 af, kleintjes dat wel. Och, ik ben lekker bezig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ohhhhh wat wordt het MOOOOOI!!!! ook fijn dat je weer lekker aan het opknappen bent. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma