dinsdag 10 mei 2016

"Heerlijk aan het PATCHEN",....


De laatste maanden niet zoveel aan het patchen geweest dan ik normaal doe.
Er werd wat gehaakt en zelfs ook gebreid gewoon omdat mijn handen de naald niet lang vast konden houden,...

Voor mijn lijf sterkere morfinepleisters gekregen 
en gelukkig helpen die ook wat voor de slijtage in de handen.

Tijd om de naald te pakken 
en heerlijk in het zonnetje een Ohio Star te maken voor mijn Phebe!!

Nee,
het middenstuk is nog niet klaar maar beloon mijzelf met een Ohio Star omdat het middenstuk zoveel werk is,....

*Ü*


Wat voor de een vreselijk is en saai,
 is voor mij heerlijk om te doen.

Steeds weer hetzelfde patroontje maken zonder veel na te denken je handen laten gaan,
ook al moet je er in totaal 147 maken,....


Na heel veel jaren ben ik eindelijk stofjes aan het uitzoeken die nog uit de tijd komen van de webwinkel.
Natuurlijk is het dan wel heel verleidelijk om een Piramide te patchen,....

Het patroon is van Linda Koenig de  Pieced Pyramid,...


Deze stofjes komen nog uit de tijd dat ik met zoveel plezier mijn winkeltje had,...


Net als deze.
die erg scheef lijkt maar zoals je wel ziet niet gestreken is en hobbelig en bobbelig ligt,...


Natuurlijk worden er ook stofjes gebruikt die nog lang niet zo oud zijn.

Volgens de arts heb ik voor mijn leeftijd,
bijna 50 jaar,
mijn handen wel erg veel gebruikt,...

Hoe zou dat toch komen?
;o)

Lieve Groetjes,
Wilma

15 opmerkingen:

  1. Mooie blokjes en fijn buiten denk ik.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja... wat zouden we moeten zonder onze handen. Daar maken we toch immers de mooiste creaties mee?
    Jij bent ook weer met prachtige dingen bezig. Hopelijk lukt dat als je er niet te lang achter elkaar mee bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat breng jij me toch vaak in de verleiding om aan iets nieuws te beginnen. Ben ik helemaal blij dat mijn vingerhoedjesquilt eindelijk af is en nu zie ik die piramidequilt! Schitterend vind ik die. Wat een heerlijk zomerproject zou dat zijn: hetzelfde patroontje, niet nadenken dus en heerlijk je gedachten de vrije loop laten in het zonnetje.
    Ik ga in ieder geval op zoek naar het patroon..
    Je "oude" lapjes doen het nog heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat je weer met lapjes bezig bent !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk zeg, die piramides! En dat is waar ook... al die Ohio stars horen er ook bij. Het is altijd fijn om een makkelijk tussendoor-werkje erbij te hebben. Vervelend, van de pijn in je handen; sterkte ermee, en hopelijk is het snel wat beter.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps, pijn in de handen, hoop dat de pleisters goed helpen.

    En wat laat je weer leuk werkjes zien. Je stofjes blijven mooi en smaakvol. Leuk om je nieuwste vorderingen te zien.

    Ik ben ook erg van de eenvoudige quilts met eindeloze herhalingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig kan je weer wat lapjes naaien, en je piramides zijn erg mooi. Dan maar niet te veel overbelasten. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelend van je handen en je gaat al vlug net te lang door. Mij helpt het om dan advil van het huismerk te smeren om de scherpte van de pijn weg te halen.
    Je blokjes zijn mooi en succes met de lapjes.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het toch mooi wat je maakt Wilma en wat jammer dat je zoveel pijnen hebt. Fijn dat de pleisters nu weer verlichting geven. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Wilma. Heel goed dat je toch pribeert door te gaan met handwerken!!!
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat wordt ook deze quilt weer prachtig!
    Quilt ze! Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lastig als je handen niet willen zoals je hoofd wil. Gelukkig dat er pijnstillers bestaan als noodzakelijk kwaad zodat je toch wat steekjes kan doen.....want we kunnen niet zonder toch? Het wordt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Wilma dat ziet er heel mooi uit en weet je Pebe staat ook al heel lang bij mij op de lijst

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je sterren en quilt worden weer mooi, ben altijd verliefd op je stofjes. Wat naar dat je morfinepleisters nodig hebt voor je handen, ja dan zijn quiltsters toch maar pechvogels als je daar last van krijgt. Doe maar rustig aan en dan maar iets langer over een project doen is toch geen probleem.
    Lekker doen wat je wilt, gr, Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Wilma,
    Ik ben blij voor je dat die pleisters helpen, maar hoop dat het patchen dan niet te zwaar voor je handen is.
    Die quilt met die driehoekjes heb ik in Nantes in het echt gezien, en wow, wat was die mooi ! Ik heb er ter plekke de malletjes van gekocht. Mocht je die ook willen, dan denk ik dat Petra Prins er wel aan zou kunnen komen.
    Of anders de Belgische Martine die bij Petra Prins in de groep met Judith aan de Mrs. BIllings werkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma