vrijdag 20 mei 2016

"Patchworken",...


De laatste tijd ben ik vaak in mijn hobbykamer te vinden 
en als ik al dat moois in mijn heerlijke hok zie is het ook wel een heerlijke plek om te zijn.

In de Hopequilt worden heeeel veeeel kleine steekjes geprikt
 en zal blij zijn als hij klaar is!!


Op het eerste trapje hangen de tops te wachten op quiltsteekjes,...
De Nearly Insane,
de klosjes,
de romantic
en een Log Cabin.

Op het andere trapje hangt mijn eigen Dear Jane die op een paar randen na ook klaar is,...


De vingerhoedjes, de mandjes en de Antieke Nederlandse hexjes zijn de projectjes waar aan geprikt wordt als ik heerlijk boven ben,...


Aan de achterkant van het rekje hangt de weddingsring waar al heel lang niets aan gedaan is
samen met Home Sweet Home van de Blackbird dames,....


En zo kwam ik mijn zonnebloemen tegen uit een boek van Karin Pieterse waar ik wybertjes op had genaaid 
en nu eindelijk eraf heb gehaald omdat ik het toch niet mooi vond,....


Vandaar de zonnebloemen zonder rand 
en nu dat de wybertjes eraf zijn wil ik eigenlijk wel verder met deze vrolijke zonnebloemen die toch wel erg mooi zijn....


Bij de zonnebloemen liggen ook deze sterretjes voor de Seven Sisters waar ik mee ben gestopt omdat,...

Ja waarom eigenlijk?


Een schoenendoos met heel veel kleine mandjes, 
een patroon uit de quiltmania van lang geleden,...

Geinig wat ik allemaal in doosjes en blikjes stop 
en dan vervolgens weer in manden!


Deze ligt in een doosje met nog veel gemaakte blokken voor het jongste kind die nu al heel wat jaartjes op deze quilt wacht 
en dat omdat het veel werk is om alles netjes te krijgen,...

Als hier ooit het geld op is,
of geen stof meer te koop is,
wij insneeuwen,....

Ik geloof dat ik dan wel voor jaren genoeg in huis heb!

Ook omdat ik nog veel meer in die mooie rieten mand heb zitten,...

Wat een rijk leven
en nu ga ik patchen want er ligt hier genoeg!

Fijn weekend!

Lieve groetjes Wilma.

19 opmerkingen:

  1. Oh wat herkenbaar, overal heel veel lapjes en heel veel projecten en nog veel meer mooie projecten voor ooit. Helaas zullen we noooit ingesneeuwd raken, zodat we dan heerlijk aan al deze dingen kunnen werken. Maar dromen mag en ondertussen blijven kasten, mandjes laden en nog veel meer blikjes gevuld met mooie lapjes en Ufo's. Fijn weekend. Gr, Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor, zo veel projecten onder handen hebben en dan toch rustig blijven. Ik heb dat niet , weet dan echt niet meer waar ik het eerst aan moet beginnen. Vind de quilt op de laatste foto wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeilijk kiezen zo :o)))
    Veel weekend-lapjes plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie projecten heb je liggen.gewoon doorgaan,komt vast een eer af.leuk idee om ze zo op te hangen.heb er nu ook 5 om door te pitten.
    Fijn weekend. Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genoeg te doen dus! Ik dacht dat ik met van alles tegelijk bezig was, maar dat valt me eigenlijk reuze mee. Soms zie je "iets" niet meer zitten om één of andere duistere reden en jaren later denk je: Is eigenlijk toch wel leuk!
    Lekker doorgaan met waar je zin in hebt!
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Very nice work from you! Are you sure they're done! I also have unfinished objects. I want to ask you: what is the diameter of the hoop you have to stitch quilts? This special hoop for stitches, or you can use the embroidery hoop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello,..

      The hoop is a quiltinghoop with a diameter from 31cm,..
      I don't know if a stitchery hoop is solid enough to cope with all those layers of fabric.

      Greetings from Holland,..

      Verwijderen
  7. Inderdaad, wat is het leven rijk. Heerlijk toch !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne plek met al die heerlijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ene nog mooier dan het andere...
    Gauw wat afmaken hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen

  10. Heerlijk om zoveel keuze te hebben en wat een mooie foto van jouw Hope.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk plekje met al die mooie quilts, Wilma!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik voel me nu even niet meer schuldig, er zijn nog mensen met veel ufo's, en wat een mooie heb jij !!!
    Groetjes,Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige projekten allemaal. Een weekje insneeuwen zou niet slecht zijn denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk toch, zoveel projecten in doosjes en op mooie rekjes, en het ene project is nog mooier dan het andere. En zo lang je er zo veel plezier aan beleeft, zal het heus nog wel een keertje af komen, en anders... heb je er gewoon van genoten!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!