vrijdag 27 mei 2016

"Uit een oude doos",...


Zo nu en dan,
eigenlijk als ik er zin in heb,
pak ik een doos uit de kast
 en bekijk deze om te zien wat ik allemaal zo al bewaar,...

En vandaag kwamen deze borduurwerken te voorschijn.


Nog uit de tijd dat ik hoofdzakelijk aan het borduren was 
en je op een gegeven ogenblik het hele huis hebt vol hangen
en het tijd werd om een andere hobby te zoeken,...

Pakketten van Lanarte die verslond ik
 en menig groot borduurwerk was dan ook af binnen een paar maandjes,
dat zal er ook mee te maken hebben dat ik niet met alles te gelijk bezig was,..
;o)

Zelfs werden er borduurwerken weggegeven omdat het wel erg veel werd,...


Na verloop van tijd werden ze uit de lijst gehaald 
en in deze doos gestopt,
soms kwamen ze eruit 
en gaf ik ze vrolijk weg als iemand zei dat ze mooi waren
en anders werden ze terug gestopt in de doos,..

De geboorte borduurtjes van mijn kinderen liggen er ook tussen maar zoals je wel zult begrijpen worden die niet weggedaan,...
Wat was dat toen in om een geboortetegel te maken!


En net zoals met de quilts met een verhaal moet ik denken aan avonden bij een lampje borduren terwijl je kleine kindjes op bed liggen.

Alle borduurwerken met Teddyberen zijn al weg 
en soms heb ik daar best spijt van als ik een foto zie waar die op staan.

En toch,
je kan toch niet alles bewaren wat je hebt gemaakt?


Deze dame ziet er nog wel goed uit voor haar leeftijd want het is wel een heel oudje,..
;o)

Wat moet je hier toch mee?
Weer in de doos terug stoppen?
Bewaren omdat ik het heb gemaakt?
Verkopen of weggeven en een ander blij maken?
Denk ook niet dat mijn kinderen hier zo vrolijk van worden als zij dit allemaal krijgen,..

Kortom,
leuk om eens hier te laten zien 
maar werkelijk geen idee wat ik ermee moet,..
en niet verder vertellen want van mijn maatje mag niets weg wat ik heb gemaakt.

Bewaren jullie alles wat je hebt gemaakt?

Groetjes Wilma

16 opmerkingen:

  1. Nee hoor, ik gooi best wel eens wat weg, wat je niet ziet, dat mis je niet, en de rommelmarkt is ook een prima plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. misschien kun je van je borduurwerken een quilt maken???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeilijk hoor! Ik heb ook nog hier en daar wel wat liggen.
    Je hebt niks dat grof is, geborduurd met wol? Ik ook niet, dat was nooit mijn ding. Maar ik zag daar laatst er leuke tassen van gemaakt. Dus als ik weer eens zoiets tegen kom, op een rommelmarkt of kringloop. Dan koop ik het en maak er een tas van.

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik bewaar het en geef het ook weg. Quilts worden ook vol liefde weg gegeven als iemand er helemaal *flieft* op wordt.
    En soms komen ze ook weer terug, de quilts van en voor mijn ouders en alle borduurwerkjes die ik voor hen heb gemaakt.
    Je zou ook een quilt vol met borduurwerkjes kunnen maken, ook heel gaaf,...
    Als ik borduurwerkjes bij de kringloop zie, vind ik dat altijd heel heftig, dan denk ik zo vol liefde gemaakt, en nu liggen ze hier,...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die borduurwerken. Maar net wat je zegt, het wordt soms te veel. Dat is ook zo met de quilts natuurlijk.
    Ik gooi bijna nooit iets weg. Heb stapels tekeningen en nu ook quilts. Als iemand het heel mooi vindt geef ik wel wat weg.
    Wat de kinderen er later mee gaan doen.... ben bang dat het dan wel weggegooid wordt :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles bwaren is geen doen, dus geef ik zo nu en dan met liefde wat weg.... De familie opdracht gegeven een stapel quilts en gehaakte dekens neer te leggen op mijn begravenis: wie het mooi vind kan het meenemen als aandenken. Misschien voor een donatie voor het goede doel?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. en soms ben je ook heel blij als een dierbaar familielid borduurtjes heeft bewaard, die ze eigenlijk helemaal niks vind, en ze zijn heel bijzonder omdat zij ze in 't jappenkamp heeft gemaakt. Jouw maatje heeft helemaal gelijk,... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kunt er een leuke boodschappentas van maken, mooi stofje erbij als rand en achterkant. Functioneel en hip, als het dan versleten is mag het weg. Kijk ook eens op dutch sisters blogspot. Groetjes Peti

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik borduurde vroeger ook (o)
    maar helaas maakte ik de grote werkjes ... niet af ;o)
    en dan is weggooien makkelijker ...
    Maar jou werkjes ... zoals hier al geantwoord is een tas van maken is ook leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!!! Plan: kies er een heel stel uit en naai alles met randjes en/of leuke blokjes van stof to een grote quilt (patchwork of wandkleed oid). Ik spaar er zelfs borduurwerkjes voor die ik in de kringloop koop. Zo heb je straks een heleboel werkjes in een groot werk zitten.
    Geniet ervan,
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Joh! Wist ik helemaal niet, dat je vroeger zoveel geborduurd hebt! Ik vind ze prachtig allemaal... En word er een beetje melancholiek van... Mijn moeder borduurde ook zo veel, en nee... ze gooide niks weg... Dus nu is alles bij ons... En dat vind ik juist geweldig! Sommige borduurwerken hangen aan de muur (net als die van mezelf), maar er zijn ook nog wat dozen vol. En die koester ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. proficiat dat je zoveel hebt afgemaakt. Ik herken enkele van je borduurwerkjes die bij mij nog onafgemaakt liggen. Probeer er zelf van te genieten. Hang ze ergens op waar je ze regelmatig ziet of gebruik ze in een quilt of gebruik ze om een kussen te maken of geef ze cadeau aan iemand die je werk respecteert. Zelf kan ik het niet over mijn hart krijgen om ze naar de kringloop te doen.Dan worden ze gebruikt als tochtrol en dat is ook jammer. Is ook leuk om ze af en toe eens op je blog te zetten. Zo genieten we mee. vr gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke borduurwerken. Ik ben zelf een bewaarder, maar ook ik zou noet weten wat ik er mee zou moeten doen. Misschien iemand blij mee maken! Gebruiken als tussens tukken bij een quilt misschien? Tassen maken er mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo, eindelijk kan ik weer bijlezen en wat viel er veel moois bij te bekijken.
    Allereerst al die prachtige quilts, nog niet af maar nu al prachtig. Handig die trapjes om ze op te hangen. De Dear Jane spreekt me het meeste aan, maar dat zal je wel niet verbazen :-)
    Wat lief dat jouw maatje dat First Aid kistje voor je heeft meegenomen, leuk met dat glazen dekseltje!
    Je huisjesquiltjes vind ik super worden: in vergelijking met je andere quilts zijn het maar kleintjes, maar daarom juist leuk om tussendoor te doen (denk ik).
    De kleuren van je scheepjesCal passen prachtig bij elkaar én bij de quilts, volgens mij heb je een heerlijk rustig sfeertje in huis doordat alles zo mooi bij elkaar past :-)
    En dan je borduurwerken: wat leuk om ze af en toe weer tevoorschijn te halen en te bekijken. Daar zijn ook heel wat uurtjes in gestopt, zonde dus om zomaar weg e doen :-)
    Ik dacht meteen aan tassen maken, maar dat dachten anderen ook las ik in de reacties :-)
    En ach zo'n schatkist met herinneringen is toch ook niet verkeerd: heerlijk juist!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niet wegdoen hoor! Ook al vind je ze nu misschien even niet meer zo mooi ze horen wel bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lieve Wilma verwerk ze in een quilt de borduurtjes een paar pastel kleurtjes er bij in stof misschien een idee

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma