maandag 13 juni 2016

"Haarclipjes?",...


Toen ik net begon met patchwork had ik genoeg aan een potlood, spelden, naald en draad, liniaal, stofschaar en wat stofjes.
Door de jaren heen koop je iets omdat je denkt dat is wel makkelijk voor een lapjesverslaafde 
en soms is het helemaal geweldig 
en zo nu en dan neem je er snel weer afscheid van,...

De clipjes zijn een blijvertje,...


Gekocht in een zakje en eenmaal thuis zag ik dat het eigenlijk gewoon haarclips zijn.
Maakt geen bal uit want het is toch handig!

Geen spelden die je prikken 
en je band zo goed op zijn plekje houd dat dit de manier voor mij is om de bandjes goed op zijn plekkie te houden zonder dat je steeds kramp in je vingers hebt omdat je het veel te strak vasthoud,....


Een tunneltje om de kleine quiltjes straks aan een gordijnroede te hangen want ze hangen nu nog aan speldjes,...
*Ü*

De stof voor de achterkant doe ik niet moeilijk over dus als ik een lap heb waar ik op uitgekeken ben mag mooi aan de achterkant van het quiltje,....


En zo hangt de quiltshop bij de andere met zijn naaimachines in de etalage en de poezen voor het raam.

In menig quilthuisje lopen deze poezenbeesten rond 
en wat is er nu heerlijker dan op een quilt te gaan liggen voor een poes,....


En als je nu de clipjes niet kunt vinden in de quiltwinkels kun je natuurlijk ook naar de hobbywinkel of de drogist,...


En natuurlijk ben ik ook in de ban van mijn Pieced Pyramids!

Fijne maandag,
Wilma

12 opmerkingen:

  1. Mooie pyramids heb je weer gemaakt, ondertussen heb je mij mooi besmet 😉 zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die pieced pyramids... ben er helemaal weg van...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handige clips en errug lief je kleine quiltjes :o)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee wat handig Wilma die haarclipjes voor de binding!die tip ga ik onthouden, speld altijd, blijft gedoe met die spelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, die clips zijn handig hè? Wat zouden we toch moeten zonder al die handige hulpmiddelen? De huisjes hangen mooi te pronken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn we toch allemaal inventief! Prachtig je rijtje met huisjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk ook bij jou de pyramides te zien. Ik zeg nog even nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reuze handig zo te zien ga ook eens neuzen voor haar lipjes. Blijf namelijk altijd achter mijn spelden hangen met mijn naald en draad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reuze handig zo te zien ga ook eens neuzen voor haar lipjes. Blijf namelijk altijd achter mijn spelden hangen met mijn naald en draad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat slim om haarclips te gebruiken!
    En ik heb weer gesmuld van je mooie foto's van je heerlijke patchworkwerkjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Soms moet je ook een reden hebben om naar een quilt winkel te gaan....ook al zijn het haarclibs:):) mooi je quiltschilderijtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik gebruik de haarclipjes ook. Reuze praktisch. Koop ze hier in de 1-euro winkel.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!