maandag 6 juni 2016

"Oma's in de tuin",...

 

Zo,
 dat gaat niet helemaal goed vandaag,...

Zat al vanmorgen vroeg achter de laptop toen er aangebeld werd of iemand de boormachine kon lenen 
en natuurlijk kan dat.
Op de kop in de schuur om het apparaat te zoeken 
en daarna nog even een kletspraatje in de voortuin,..


Je zwaait de boormachine uit 
en de volgende meld zich om in geuren en kleuren te vertellen dat zij ook oma wordt 
en ik geniet van het stralende gezicht van de toekomstige oma 
en dat terwijl ik ook stiekem weet dat ze toch ook niet weet hoe bijzonder het eigenlijk is,..

Het moment dat je voor het eerst je kleinkind vasthoud kan ik eigenlijk niet beschrijven want het is zoveel meer dan woorden kunnen zeggen,....


 Dan komt een buurvrouw met haar kleinzoon van een half jaar aanlopen om even haar bink te laten zien. 

En daar staan de oma's en toekomstige oma te stralen in mijn tuin 
en lijkt het wel of we er nooit genoeg van krijgen om het over het grut te hebben
en ben ik zo blij dat ik ze het afgelopen weekend heb gezien en heel veel heb geknuffeld!


Eigenlijk was ik aan het schrijven over de Pieced Pyramids dat er 7 gemaakt zijn de afgelopen tijd
 en 4 Ohio sterretjes op het stapeltje erbij zijn gekomen,...


en een  "Send a Little Message Angel" voor een lieve zieke is afgegeven,...

Nu is het niet meer vroeg in de ochtend,
het berichtje heel anders dan ik had bedacht
en moet ik zelfs nog stofzuigen!

Soms heb je van die dagen die om zijn voordat je er erg in hebt.
Ik denk dat vandaag zo'n dag zal zijn!

Lieve groetjes van deze trotse oma,..

14 opmerkingen:

  1. Verrukkelijk je piramides en sterren! En geniet maar lekker ( samen met andere oma's ) van je kleinkinderen, ze zijn groot voor je het weet. Dat stofzuigen kan morgen ook nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep schitterende blokjes...en een open huis..is zo heerlijk...
    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de dag is al een heel stuk verder als ik je verhaaltje lees, met de mooie foto's er bij, en ik denk eigenlijk maar 1 dingetje en dat is dat jij een hele lieve oma bent!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genieten van jou Oma verhaal en de piramides en sterren
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verhaal! Net zo mooi als je sterren en piramides...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Have you seen we have a Facebook sew-along for my quilt Panama Pyramids? Panama Pyramids Sew-along 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk blogje weer en je pyramids zijn mooi. Staat ook op mijn Wim-lijst. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een dag met een gouden randje als je het mij vraagt! Iemand blij kunnen maken met een boor en met die lieve engel en dan praten over kleinkinderen....daar krijgen wij Oma's natuurlijk nooit genoeg van! Je hebt gelijk, je weet niet hoe het is tot je zo'n hummeltje in je armen hebt en die je direct in je hart sluit! Mooie pyramides en sterretjes zijn er weer bijgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, kinderen en kleinkinderen hebben is een geschenk. Wat mooi wat je aan het maken bent. Weer helemaal jouw (en ook mijn) kleuren. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi verhaal! Ik denk dat het inderdaad heel bijzonder is om oma te mogen worden. Ik vraag me af of dat er voor mij ooit in zal zitten. Mijn dochter heeft de moeilijke beslissing genomen om zich te laten steriliseren. Dat heeft al best wat traantjes gekost. Nu maar hopen dat mijn zoon een leuke vriendin tegen het lijf zal lopen en dat zij ook kinderen willen....
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellig oma verhaal, dat je nog veel mag genieten van de kleinkinderen. En je piramideblokken vind ik super.
    Groetjes van Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Wilma,
    Met 3 zonen die nog geen vriendin hebben, laat staan kinderen, hoop ik toch dat het er ooit van komt ! Het lijkt me ook zo leuk !
    En wat maak je weer voor moois: zowel die driehoekjes als je sterren vind ik weer erg leuk. Ik zou het liefst stoppen waar ik totnutoe mee bezig ben en weer iets nieuws willen beginnen. (Maar ik denk dat ik wat minder op mooie blogs moet kijken en wat meer naar mijn eigen werk !)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma