maandag 20 juni 2016

"Oma's Sprei",....

Vorige week vond ik op internet een prachtig patroon van "oma's sprei" bij de Echtstudio.
Een paar bolletjes gekocht en begonnen met haken van een strook die later aan elkaar gezet moet worden.

De meningen verschillen hier,
de een vind het prachtig,
de ander vind het mooi maar ouderwets
en weer een ander vind het veel te ouderwets
(lees totaal niet mijn smaak)

Het is wel erg leuk om te doen zonder dat je steeds patroon moet lezen want na een stukje weet je het uit je hoofd 
en haak je zo weer een ruit,...

Er is ook een strook met vingerhoedjes gemaakt die aan de top kan komen,...

Zo hoef je niet steeds met de grote lap op schoot te zitten met al die vingerhoedjes van 3x3cm,...

Er liggen nog heel veel vingerhoedjes gestempeld en geknipt in een mandje dus vandaag met al die regen zal ik mij wel vermaken!!

Wat ga jij doen vandaag?

Lieve groetjes,
Wilma

19 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel een hele mooie gehaakte strook en wat ben je ver met je vingerhoedjes.
    Wat ik vandaag doe ? Huishouden, even langs mijn moeder en misschien werken aan de rand van de huisjesquilt. Misschien, want de rand zit me nog niet helemaal lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je haakwerk prachtig! Het is ook zo zalig om dat af en toe even op te pakken zonder patroon te moeten lezen!
    Voor je vingerhoedjes heb ik veel bewondering. Ik ben er ook ooit eens aan begonnen, maar het heeft mij niet in de greep gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verder twijfelen over mijn pronkrol, met welke quilt ik ga beginnen en duimen dat ik binnenkort ook weer kan haken. Ik vind de strook prachtig net als je vingerhoedjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je haakwerk ziet er mooi uit, wordt vast een prachtige sprei. En je vingerhoedjes schieten ook op, wat een geduld heb je ervoor.
    En ik ga vandaag weer verder met hexagonnen.
    Fijne dag vandaag,groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niks ouderwets, super mooi zo'n sprei.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk toch, en de vingerhoedjes schieten ook op. Bij mij ligt dit even stil. Ben met 2 andere tops bezig. Fijne (regendag) nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook weer wat Vingerhoedjes erbij gestoken ; 0)
    Ik wil de hoedje in de buurt zien om te kijken welk lappie (kleurtje) er weer nu weer aan komt
    Misschien doe ik er daarom zolang over ..steeds passen New elk lapje nu aan de beurt is ; 0)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. De hobbywinkel had de katoen niet welke ik wou gaan gebruiken,.. de durable,.. nu met katoentjes van Phildar cotton 3 bezig. Zag wel dat je dan 79 bolletjes nodig hebt!! ;o)

      Verwijderen
    2. oeps! :o) Maar ze is wel heel mooi

      Verwijderen
  9. Wat een mooi patroon!!! Haak je dan allemaal van deze stroken? En wat een enorme lap is het al geworden, je vingerhoedjes-quilt!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je haakt stroken in de engte van je bed en haakt net zoveel stroken dat je bed in de breedte nodig hebt. Ze worden later aan elkaar gehaakt,...

      Verwijderen
  10. Ik vind het ook prachtig.... had hem vorige week bij Echtstudio gezien op Facebook... .meteen verkocht...*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha,... ik ben ook verkocht!! Mijn mannetje is de minst enthousiaste,.. ;o)

      Verwijderen
  11. Ouderwets....ja, zeker. Maar alles wat ooit ouderwets was komt ooit weer in de mode nietwaar?
    Je vingerhoedje zullen zeker al een aardig gewicht hebben, mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ouderwets of niet het is MOOI en daar gaat het om!! Je vingerhoedjes groeit lekker door en je vroeg wat ik ging doen pyramides tekenen ..... fijne dag zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk bezig Wilma..!
    de mooie rode vingerhoedjes.....en je haakwerk ..prachtig zal ik??...vooral het zinnetje zonder dat je patroon moet lezen ...want na een stukje weet je het uit je hoofd !!!!.....( haha dat gaat me echt niet lukken )....
    Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het een heel mooi patroon Wilma, het zal echt supermooi staan op een bed of gezellig op de bank. Je vingerhoedjes quilt is ook prachtig!!
    Liefs, Ingrid.