donderdag 11 augustus 2016

"Wat ligt er toch op oma's kastje?",...


Net terug van een boodschap doen want er moet vanavond weer gezond gegeten worden natuurlijk
en wat veel leuker is eventjes bij de stofleverancier geweest om stof te halen voor twee Tilda aapjes,.... 
Dit keer turquoise. 

En eindelijk voeringstof voor een jurk want die werd steeds vergeten!

Kijk zie je al wat die twee rolletjes zijn op oma's kastje?


Het zijn twee stroken voor mijn oma's sprei!

Als het te heet was om te quilten werd mijn oma's sprei gepakt 
en ondanks dat ik niet hele dagen zit te haken zijn er toch twee hele lange stroken gehaakt
en aan elkaar gezet,......


En als het dan even op je bed ligt voor een foto weet onze Minoes niet hoe gauw ze op bed moet springen en als eerste al spinnend gebruik te maken van de wel erg smalle oma's sprei!

Mijn maatje is nog steeds geen voorstander van dit haakwerk en ziet veel liever de sterren quilt op ons bed liggen,...

En ik?
Ik ben natuurlijk weer *F*L*I*E*F*T*
*Ü*


Nu geen rolletjes meer op oma's kastje maar opgevouwen
en dit alleen staat toch erg leuk of niet dan?

Oh ja,
het bordje met tekst van mijn jongste kind gekregen omdat ik dit altijd tegen mijn kleinkinderen zeg!
Is het niet geweldig?!

Met de boodschappen "herfst storm" thee gekocht 
en ga nu met mijn "herfst storm" thee maar even naar boven om Tilda aapjes te knippen,..

en dikke sokken aandoen want ik heb het koud!!
;o)

Fijne dag,

11 opmerkingen:

  1. Prachtig wat een leuk haakwerk. Zo'n mooi patroontje. Doe maar dikke sokken aan want de nachtvorst is al actief geweest in deze regio.
    Succes met de aapjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Wilma, dat haakwerk! Is dat een bestaand patroon? Ik heb inmiddels laarsjes aan en een grote sjaal om.... Is toch erg in Augustus?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb de verwarming maar even aangedaan.... bbrrrr....
    Wat is je haakwerk schitterend!!!!
    Lijkt me prachtig als dat een sprei gaat worden.
    Maar die quilt op bed.... tja dat vind ik eigenlijk ook wel het allermooiste.
    Misschien dan maar afwisselen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee, ook heel mooi hoor Wilma! Heel wat anders natuurlijk dan een quilt, maar nogmaals, ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love your pictures but can't find the translation button that I used to use so I miss a lot. My very limited Dutch isn't that helpful.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dat haakwerk zeg...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er gezellig uit zo Wilma, vind je sprei in wording ook erg mooi worden. Ben ook reuze benieuwd naar je Tilda-project. Fijne week, liefs Ingridx.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi gehaakte sprei staat ook prachtig. Ik heb er een paar die mijn schoonmoeder 50 jaar geleden gehaakt heeft van witte katoen. Die gebruik ik wel in afwisseling met een quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marianne Schefferszaterdag, 20 augustus, 2016

    O JA Heel mooi, haken doe ik ook erg graag maar toch die quilt van jou, is echt een droomquilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You've been very busy since my last visit. Thanks so much for adding the translation button.

    Love your message about too many projects and being busy.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh wat prachtig....jij bent oma's sprei aan het maken! Met welk garen doe je dat?
    Ik vind het prachtig staan zo gecombineerd bij je quiltwerk.
    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma