donderdag 16 maart 2017

"Schieten op de dikke dames",....


En zo staan de 4 dametjes gezellig bij elkaar op de lap
en was het een feestje om te bedenken of je nog een knoopje ergens op naait 
of net dat ene bandje zal gebruiken.


En als ik dan in de windlichten leuke veertjes en eitjes bij de kaarsen leg,
 bedenk ik mij ineens dat deze veertjes wel eens kan gebruiken voor op de hoed die een dametje op heeft,...


Een randstofje uitgekozen en eraan,...

Tijd om mijn "Micro Stitch Basting Gun" erbij te pakken.

Met het maken van quilts begon ik met rijgen.
Wat een werk met een joekel van een quilt.
Dit had ik snel gezien 
en er moest toch iets beters zijn dan rijgen,....

Speciale veiligheidsspelden die een gebogen kant hebben was het toen helemaal voor mij.
Veel makkelijker dan het rijgen  terwijl ik er ook wel last van had omdat ik in een ring quilt.
De veiligheidsspelden bleken altijd daar te zitten waar de ring moest komen.
Dus was er niet iets anders?
Wat nog makkelijker was dan het spelden?

En zo kocht ik mijn "Micro Stitch Basting Gun"
en inderdaad sinds die tijd werk ik met niet anders meer.
Gewoon kleine dingetjes die je erin schiet,...


Nu zit er werkelijk helemaal niets in de weg als ik de top in de ring doe.
Ideaal!
En ja ik heb uitgekeken dat ik de dametjes niet in de .... heb geschoten!
:o)

Nu kan het quilten beginnen aan de 4 dametjes.
Misschien zelfs wel even in de tuin nu het zonnetje zo heerlijk schijnt!

Fijne zonnige dinsdag,...

8 opmerkingen:

  1. Gezellige dames. Ik heb de Micro Stitch Basting Gun
    even opgezocht, nog nooit van gehoord, lijkt wel handig, ik rijg nog steeds
    Groetnis Annnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn de dametjes mooi geworden en de knotjes die onder het hoedje uitkomen ...... erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier met het werken aan deze dames.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo grappig die dametjes. Nog even....... en dan heb je weer een quiltje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dames, Wilma, die knotjes....
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal af zo met die veertjes! wat zijn ze leuk geworden! Veel plezier met quilten.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma