maandag 3 april 2017

"Phebe toch!!",...


In een huis waar gewerkt wordt met stoffen is het heel normaal dat er wel eens wat blijft liggen.
Soms zelfs wel heel lang!

Zo hangt er in mijn hobbykamer een quiltje voor in een wieg die nooit is afgemaakt 
gewoon omdat er allemaal jongens werden geboren
en ik mij afvroeg wat moet je er toch mee? 
Hij hangt daar nu toch ook wel gezellig te wezen?

Half gequilt hangen de hartjes over een paspop heen 
en soms denk ik wel eens dat ik die toch een keer af moet maken,...
Zoveel werk is het niet eens meer!

Soms denk ik dat wel eens hoor!
*Ü*


En zo hangt ook het middenstuk van Phebe daar te hangen,..

Volgens mij tot nog toe wel de mooiste quilt die ik ooit gezien heb 
en toch kan ik mij er moeilijk toe zetten om hem te maken,...

En als ik hem op de werktafel leg om wat steekjes te maken hoop ik weer dat dat gaat veranderen,...


Van het middenstuk zijn wat stukjes losgehaald omdat die er toch wel erg lelijk op zaten
en ik mij daar enorm aan zat te ergeren,....

Misschien lukt het daarom niet om met een sneltreinvaart hiermee verder te gaan!


Van de week een bandje gemaakt voor de tweede rand met applicaties 
en hoop dat ik nu toch wel eens de smaak te pakken ga krijgen om mijn eigen Phebe te maken,...

Vooral omdat ik het nog steeds één van de mooiste quilts vind die ik ooit heb gezien!!

Hebben jullie dat ook wel eens dat je niet in het gevoel kan komen?
De spanning hoe hij wordt
en met veel plezier uitkijkt naar de volgende stap?

En dat terwijl Phebe zo mooi is!


12 opmerkingen:

  1. Ach met kleine stapjes kom je er ook! En als je er zo verliefd op bent, komt het ook vast op een dag helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Wilma ik herken dat .ik heb bijna 6 jaar een haat liefde verhouding gehad met de sbs ben er 3x aan begonnen ze is nu af in het paars wat en ik heb hem zo kado gedaan aan mijn schoonzus.
    Tja en het is goed zo..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat vast goedkomen, vooral genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, soms lukt het niet, dat herken ik wel. Maar de Phebe is zo mooi, ik hoop maar dat het je nu lukt hem af te maken, zeker als je de stukjes die niet mooi waren opnieuw hebt gedaan. En de sterren voor de volgende rand zien zijn ook heel mooi, dus erg waard om ermee door te gaan.
    En de hartjes verdienen het ook om afgemaakt te worden!
    Veel succes ermee!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar. Bij mij staan allemaal tasjes. Soms wordt er weer aan iets gewerkt, maar het gaat veel te langzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cjanheel herkenbaar vooral met Phebe ik geloof dat ik er al zon jartje of 5 mee bezig ben er moet nog een rand omheen met steren die komt er maar niet terwijl hij zeker prachtig is zoals jij ook zegt. Ach ooit komt hij af moet je maar denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor Wilma, heel herkenbaar, maar het komt vast goed met Phebe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik ben de zoveelste....zo herkenbaar Wilma! En nog erger...ik durf niet eens aan zo´n quilt te beginnen: dat ik niet genoeg geld heb om´m af te maken, dat ik het werk niet leuk vind, dat ik na 3 randen bedenk dat ik de verkeerde kleuren heb genomen....mwaaah! Dus houd ik het bij de SBS, een vele-jaren-project ;-) Heel veel sterkte met Phebe (de naam is al zo leuk!) groetjes, Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik lees het al, het gebeurt overal en hier ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg lief de hartjes :0))
    En ja verder heel herkenbaar ... (o)
    Behalve dat ik natuurlijk geen phebe heb ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja, natuurijk! Dat kennen we allemaal.
    Maar jou Phebe wordt wel heel mooi, dat zie ik nu al ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh, Wilma, door mijn vakantie lees ik dit blogje nu pas, maar wat een herkenning! Hier ook stik-verliefd op Phebe, de mooiste-quilt-ooit, aan het middenblok begonnen en toen.... kwam er van alles "tussendoor". Woonde je maar dichterbij, dan konden we een Phebe-groepje beginnen, om elkaar te motiveren. Na het mega-project, waar ik nu mee bezig ben, komt Phebe hier uit de kast! Die van jou is ook gewoon te mooi om niet mee verder te gaan, dus....
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!