maandag 21 augustus 2017

"Sprookjes en vandaag maar haken",....


Eindelijk weer wat tijd 
en zin om hier wat neer te krabbelen,.....

Vandaag een rustig dagje om wat aan te kruimelen in ons huisje
en om wat steekjes te maken aan mijn gehaakte deken.
Je weet wel die Cal van Scheepjes uit 2014.

Het schiet al lekker op want deze deken van Phildar 3,
 in kleurtjes die zo goed passen in het nieuwe huisje van ons oudste kind,
heeft dus een bestemming gekregen,....


En nadat ze mij gisteren hebben losgelaten in de Efteling ga ik vandaag rustig wat zitten haken en draadjes afhechten!

Bij deze oma komt in de Efteling het jonge meisje naar boven 
en geniet ik van al de sprookjes met de 'dreumes-kleinzoon' 
en van de achtbanen met de 'puber-kleinzonen'.

En ja,
ik zie ook wel de lachende en verbaasde gezichten om mij heen
en hoor ik mijn prachtige 'puber-kleinzoon' zeggen dat ik echt wel de oudste was in de achtbaan!
;o)


En als ik heel eerlijk ben snap ik vandaag ook wel waarom er zo weinig oma's in de "Cobra" zaten 
want vandaag voel ik mij niet dat jonge meisje in de Efteling,...

En de volgende keer als ze mij loslaten in de Efteling?

Hoop ik dat ik dat jonge meisje weer mag zien want we hebben wel vreselijk veel schik gehad samen!


14 opmerkingen:

  1. Wat stoer van je Wilma om in de achtbaan en cobra te gaan. Wij waren eind mei met gezin in de Efteling. Ik heb genoten van de blije toetjes van kleinkinderen, van het sprookjesbos, het Carnaval Festival en zo. Maar geen achtbaan e.d..
    De gehaakte deken wordt wel heel mooi. Mooie kleurstelling ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super stoer hoor om in de 8-baan te gaan, want hij is heel hoog en eng daar!
    Vind het sprookjesbos toch leuker :-)
    Prachtig is je deken geworden, ben helemaal verliefd op het patroon en die zachte kleurtjes.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij liever dan ik, deze oma zwaait wel als de kinderen langs komen in dat enge ding! Maar je deken wordt geweldig! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige deken! Ik stop liever een dag draadjes in dan één ritje in zo'n enge Cobra!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie deken wordt het! Daar zal oudste wel blij mee zijn. Tja de Efetling! Daar wordt ik ook altijd weer een meisje. Alleen ga ik niet in al de achtbanen zoals jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, dat jij dat nog durft! Maar leuk dat je er zo van genoten hebt. En wat fijn dat je gehaakte cal dadelijk zo'n mooie plaats bij je dochter krijgt. Groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh oma loslaten in de Efteling hihi.was vorige week met kleindochter 14 en twee dochters bij de Primark jeetje ze hebben mij er uit geshopt .MIJ ik die uren kon winkelen ...
    Ach ja ben ook al 62 geworden hihji.

    Je deken is prachtig...écht.wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O Wilma wat een prachtige deken. Ik zit er met mijn mond open naar te kijken en in gedachten denk ik "dat wil ik ook". Zal er eens over nadenken want hij is geweldig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterend haakwerk! En die kleuren zijn ook zo mooi, echt zo Wilma...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk ' Efteling 'verhaal ...! ik zie het zo voor me :o))
    leuk dat je ook vandaag weer een verhaaltje kon neerpennen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha ha Stoere OMA! Helemaal geweldig! Ik hoop ook dat je een volgende keer weer lekker aan het gek doen bent! Oud worden kunnen we altijd nog. Leuk die gehaakte deken, inderdaad prachtige kleuren. Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wouw wat een mooie kleuren zeg, prachtige deken! En die Efteling Poef, ik ga al niet meer in de achtbaan en ben maar 27 dus stoer!!!.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma