maandag 18 september 2017

"Knap gemaakt",...


Heel lang geleden,
toen ik nog een ondeugend klein meisje was,....
hadden we op de lagere school handwerkles.

Jongens en meisjes gingen een boekenlegger met grote steken borduren,
een konijntje haken,
een hangertje van macramé maken
en daarna breien,.....

Hier ging het mis 
en werd de handwerkjuf ongeduldig en boos op mijn vriendinnetje.
Rode striemen op haar vingers van de breinaalden!

Handwerkjuf ontslagen 
en geen handwerklessen meer,....

   
Meer dan 40 jaar later komen er boeken over het nieuwe macramé
en ga ik aan de slag met dik wit koord en tricotband.

Helemaal enthousiast 
(en dan bedoel ik ook wel heel erg enthousiast)
laat ik het aan DH zien die vol afgrijzen zit te kijken 
en uiteindelijk dan maar zegt dat het knap gemaakt is,...


Van de week heb ik mijn dromenvanger afgemaakt met het moderne kleurtje groen, houten kralen en witte veertjes,......

Weer helemaal enthousiast 
(en dan bedoel ik ook wel weer heel erg enthousiast)
laat ik het aan DH zien die vol afgrijzen zit te kijken 
en uiteindelijk dan maar zegt dat het knap gemaakt is,...

Vandaag ga ik een gezellig plekje zoeken in mijn ateliertje 
voor deze jaren '70 tig spulletjes
want ik weet ook wel dat DH helemaal niet houd van jaren '70 tig spulletjes
ondanks dat het toch knap gemaakt is!

Fijne maandag,....


13 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt Wilma, dit is een beetje terug in de geschiedenis,maar wel leuk als decoratie.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet er niet meer aan denken om dit te zien ,maar zoals je man zegt je hebt het mooi gemaakt.

    Gr Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ... hoe komt het toch dat (wij) quiltsters zo snel enthousiast zijn :o))
    O... en dat macramé vind ik geweldig zo in het wit bij jou ( de hanger )
    Ik heb dat ook op school gehad ...toen was het bruin en oranje dacht ik ...
    De hanger is helemaal van nu hoor ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn dh is precies hetzelfde, ook zo'n handwerkbarbaar, maar wel een hele lieve.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar mag je echt wel heel enthousiast over zijn hoor. Ik was zaterdag ik de veronderstelling dat ik zo ff een macramé wandhanger zou kunnen maken, maar helaas. Van de week poging twee.... Liefs Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch een wonder dat je na zulke slechte handwerkjuf ervaringen zo van handwerken ben gaan houden.
    Je werk ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat macrameeën heb ik ook gedaan. Pas getrouwd, veel kamerplanten destijds, dat was helemaal in, en ook verschillende macramé plantenhangers. Ik leerde het mijn buurvrouw ook. Nu zou ik er geloof ik niet meer zo gauw aan beginnen. Meer door keuze van tijd besteding. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij maakten ook hangers voor de hangplanten weet ik nog.
    Goed geslaagd na zo en lange tijd. Echt knap gedaan.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind heett knap gemaakt!
    Maar ben wel heel blij met jouw atelier!

    Groetjes DH

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeker knap gemaakt! Wie weet raakt het door jou weer in de mode! Ben je toch maar mooi trendsetter!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb in de handwerkles leren breien, naaien, borduren en appliqueren. Geen macrame! Mijn breisel was verschrikkelijk. Had ook altijd een 5 tot 6- voor handwerken. Heb het uiteindelijk toch nog onder de knie gekregen en ben nu heel enthousiast!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk dat heel veel dingen van vroeger nu weer terugkeren in een modern jasje.
    Fijne dag.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mee leest,..
Dankjewel voor je reactie want daar geniet ik ontzettend van!