maandag 30 oktober 2017

"Ouderwets breien",....


In ons heerlijke kikkerlandje is het nu toch echt herfst 
en met het verzetten van de klok is het in de avond al vroeg donker.

Voor vele een vreselijke periode waarin het leven er zo donker uit ziet,..

Voor mij is de herfst wandelen door de prachtige gekleurde afgevallen bladeren 
en de heerlijke geur die dat geeft,
zelfs de regen op je hoofd 
en de wind door je haren,
de lampjes vroeg aan
en een kaarsje branden,
lekkere herfst gerechten maken en
warme appeltaart,
stoeien met lapjes 
en vooral dan niet vergeten de wolletjes!


In de herfst pak ik het "ouderwetse" breien  altijd weer op 
en zijn de eerste sokken afgemaakt
en de volgende staan op de naaldjes,.......

Eerst maken wat er nog ligt 
en dan mag ik proberen of mijn Duits goed genoeg is!

Ik wou dat ik zo streng kon zijn als het om patchwork gaat,...
;o)


Het zou wel een stuk netter zijn in mijn huisje als ik het allemaal niet zo leuk zou vinden om te doen!

Houden jullie ook zo van breien als weer kouder wordt?


12 opmerkingen:

  1. Breien ..?ben bang van wel ;o) zo lang geleden ...maar probeer t maar niet :o) (nog) minder tijd dan voor mijn lapjes ;o)
    Maar je sokken zijn prachtig !
    en appeltaart, en herfstblaadjes en kaarsjes zijn ook ...mmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja echt wel van nu een sjaal aan het breien voor kleinzoon de Bennie is al klaar .
    Maar soms moet ook ik even aan de poets maar dat gebeurt ook te weinig dóór de lapjes en wolletjes.
    En ben gauw af geleid. Ach ja het is maar zo als het is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk, ben met knuffeltje bezig voor kleindochter, muts voor schoonzoon en ik zie het leuke boekje van doekjes breien op je foto wat ik ook pas heb aangeschaft, heerlijk breien. Mooie sokken en je rendier vind ik geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb veel gebreid vroeger, maar nu brei ik niet, omdat ik al zoveel dingen leuk vind om te doen.Ik zou best ergens een potje tijd willen kopen!
    Je sokken zijn super! En het quiltje met het rendier, geweldig!
    lieve groetjes,
    evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind ik zeker ook leuk om te doen.
    We hebben het altijd druk he met onze hobby's...........Liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm...vorig jaar 1 paar sokken gebreid, maar laat mij maar patchen.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aan breien begin ik maar niet! Vroeger heb ik het wel gedaan. Ik beperk me maar tot het quilten wat handwerken betreft. Daarnaast nog genoeg andere hobby's. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zijn de sokken geworden. Eigenlijk wil ik mijn sokken verder breien maar pak toch sneller naald en draad om gewoon weer een sterretje te naaien. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helaas kan ik niet breien. Zie vaak zulke mooie dingen voorbij komen. Misschien moet ik het toch eens gaan leren...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk kneuterig deze tijd. Ik wil sokken leren breien. Ga op zoek naar je boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gewoon lekker genieten Wilma,je huis is er om jou te dienen niet andersom:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik houd heel erg van de herfst en ik houd ook van breien, maar ik heb er geen tijd voor, omdat ik zoveel tijd nodig heb om te patchen en quilten. Maar weer prachtig wat jij maakt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma